Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2013-03-09, 09:19
  #85
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
TACK!

Mycket intressant!


Levitation, något som människan i denna Kali Yugas degraderade tidsålder inte längre behärskar...

Debunkat! Bluff!

Nu har du ju som vanligt noll belägg för att människor någonsin kunnat levitera, men åtminstone är vi överens om att människor inte kan levitera nu.
Citera
2013-03-09, 12:00
  #86
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Debunkat! Bluff!

Nu har du ju som vanligt noll belägg för att människor någonsin kunnat levitera, men åtminstone är vi överens om att människor inte kan levitera nu.

Det finns ju fortfarande undantag, vilket bevisades i videon!
Citera
2013-03-09, 13:16
  #87
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det finns ju fortfarande undantag, vilket bevisades i videon!

Som är debunkad som bluff!
Citera
2013-03-09, 17:17
  #88
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Som är debunkad som bluff!

Inte alls!
Citera
2013-03-09, 21:19
  #89
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Inte alls!

Lönlöst att förneka när debunkningsvideon ligger bara några inlägg ovanför.
Citera
2013-03-10, 11:44
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Levitation, något som människan i denna Kali Yugas degraderade tidsålder inte längre behärskar...
Jag kan inget om det här och brydde mig inte om att titta på länkarna eftersom diskussionen landar på äktheten, hela tiden. Som vanligt håller jag mig utan åsikt och enbart lyssnar och frågar när jag inte vet något om saken.

Men jag har en tanke. Dalai Lama är en helt underbar människa i mina ögon. Tränad sedan han var 4 år i att vara vänlig, öppen, ärlig och orädd. Helt makalöst.


Till diskussionen. Han påstår någonstans att han har sett munkar sväva på ett särskilt ställe, minns inte var, när han var barn.
Som jag minns det så säger han att de inte kan det längre. Jag upplever Lama som ett trovärdigt vittne.

Där kommer min fråga. Varför kan de inte det längre?
Kali Yugas degraderade tidsålder????
Jag trodde att solens energi har intensifierats för att vi ska upplysas. Att allt går snabbare och att vi blir mer insiktsfulla?
I Mexico välkommnade man den nya solen.!
Då borde ju folk levitera mer än någonsin.!!!

Om man nu verkligen vill sprida kunskapen och insikten till hela mänskligheten så borde det ju vara ett helt suveränt sätt att en munk kom leviterande in över Stockholm Stad
Jag blir lite sur när det snackas om att det är meningen att mänskligheten, lr snarare vi västerlänningar, ska vakna och inse livets verkliga betydelse. Att vi ska släppa det materialistiska och närma oss det andliga i denna tidsålder, och att det ska intensifieras för att det har gått för långsamt.
Men vi kan inte få ett enda fjuttigt riktigt bevis, det skedde bara FÖRR.!! Ett enda litet odiskutabelt mirakel.!!?

Grr.. Nu måste jag ha en åsikt iaf... Bullshit.!!!!!!
Så, kunde inte hålla mig

Ändring. Jävligt sur.!!!
Upplyst tidsålder i totalt mörker
Ursäkta att inlägget är rörigt.
__________________
Senast redigerad av Tina... 2013-03-10 kl. 12:05.
Citera
2013-08-07, 13:07
  #91
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Inte alls!

Home är jämförbar med Houdini. En mycket skicklig illusionist. Houdini avslöjade man heller inte med "fusk". Men Houdini lärde sig låssmedets yrke som lärling när han var ung. Och han kunde tänja sin kropp riktigt duktigt, spänna ut lungorna när han blev bunden och gömde en dyrk i hudvecket under tårna.

Home blev avslöjad som bedragare när det gällde ekonomiska oegentligheter. Det var ingen särkilt hm from person. Man bevisade inget fusk men man bevisade heller inget övernaturligt som många andra tidigare i historien.
Citera
2013-10-23, 12:43
  #92
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Lönlöst att förneka när debunkningsvideon ligger bara några inlägg ovanför.

Debunkningsvideo?

Var?


Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Home är jämförbar med Houdini. En mycket skicklig illusionist. Houdini avslöjade man heller inte med "fusk". Men Houdini lärde sig låssmedets yrke som lärling när han var ung. Och han kunde tänja sin kropp riktigt duktigt, spänna ut lungorna när han blev bunden och gömde en dyrk i hudvecket under tårna.

Home blev avslöjad som bedragare när det gällde ekonomiska oegentligheter. Det var ingen särkilt hm from person. Man bevisade inget fusk men man bevisade heller inget övernaturligt som många andra tidigare i historien.

Fortfarande är ju detta bara din TRO...
Citera
2018-11-26, 22:16
  #93
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Jag kan inget om det här och brydde mig inte om att titta på länkarna eftersom diskussionen landar på äktheten, hela tiden. Som vanligt håller jag mig utan åsikt och enbart lyssnar och frågar när jag inte vet något om saken.

Men jag har en tanke. Dalai Lama är en helt underbar människa i mina ögon. Tränad sedan han var 4 år i att vara vänlig, öppen, ärlig och orädd. Helt makalöst.


Till diskussionen. Han påstår någonstans att han har sett munkar sväva på ett särskilt ställe, minns inte var, när han var barn.
Som jag minns det så säger han att de inte kan det längre. Jag upplever Lama som ett trovärdigt vittne.

Där kommer min fråga. Varför kan de inte det längre?
Kali Yugas degraderade tidsålder????
Jag trodde att solens energi har intensifierats för att vi ska upplysas. Att allt går snabbare och att vi blir mer insiktsfulla?
I Mexico välkommnade man den nya solen.!
Då borde ju folk levitera mer än någonsin.!!!

Om man nu verkligen vill sprida kunskapen och insikten till hela mänskligheten så borde det ju vara ett helt suveränt sätt att en munk kom leviterande in över Stockholm Stad
Jag blir lite sur när det snackas om att det är meningen att mänskligheten, lr snarare vi västerlänningar, ska vakna och inse livets verkliga betydelse. Att vi ska släppa det materialistiska och närma oss det andliga i denna tidsålder, och att det ska intensifieras för att det har gått för långsamt.
Men vi kan inte få ett enda fjuttigt riktigt bevis, det skedde bara FÖRR.!! Ett enda litet odiskutabelt mirakel.!!?

Grr.. Nu måste jag ha en åsikt iaf... Bullshit.!!!!!!
Så, kunde inte hålla mig

Ändring. Jävligt sur.!!!
Upplyst tidsålder i totalt mörker
Ursäkta att inlägget är rörigt.

Tina, förlåt att jag inte svarat tidigare på ditt inlägg!

Jag tror anledningen till att människan i stort förlorat sina paranormala krafter, ligger i att hon blivit så materialistisk, dvs blivit besatt av Maya, hamnat i hennes våld...

Levitera kunde man nog lite till mans fram till att den senaste tidsåldern, Kali yuga, inträdde för drygt 5 000 år sedan...
Citera
2021-07-16, 15:17
  #94
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Home är jämförbar med Houdini. En mycket skicklig illusionist. Houdini avslöjade man heller inte med "fusk". Men Houdini lärde sig låssmedets yrke som lärling när han var ung. Och han kunde tänja sin kropp riktigt duktigt, spänna ut lungorna när han blev bunden och gömde en dyrk i hudvecket under tårna.

Home blev avslöjad som bedragare när det gällde ekonomiska oegentligheter. Det var ingen särkilt hm from person. Man bevisade inget fusk men man bevisade heller inget övernaturligt som många andra tidigare i historien.

Pullavar och Cupertino då?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback