Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-17, 08:19
  #18961
Medlem
Soulflowers avatar
Jag tänker att det här är en noob-fråga då det var ca 20 år sedan jag odlade något.
Men om 2 veckor blir det lagligt att odla där jag bor och det kliar i fingrarna redan nu.

Så jag är på jakt efter era bästa länktips till shoppar där jag kan köpa relativt autonoma system, typ odlingstält för hydro. Gärna med webbkamera så jag kan se hur det går när jag är iväg på jobb veckor i taget. Mest så jag kan be frugan göra något om jag ser något tokigt.
Förra året när jag kom hem hade all vitlök dött för att hon var "för upptagen" att vattna dem när hon jobbar hemifrån 3-4 dagar i veckan och ser dem från fönstret...

Så därför söker jag något relativt enkelt tält, det kan väl vara max 2m² för att få lov att stå i garaget och då gärna med en sticklingskammare så jag kan ha en moderplanta. Kanske två mindre tält kan funka.
Elpriserna på normalnivå är som när folk grät som mest i Sverige, så tips om bra LED eller diod uppskattas, bara odlat med HPS och MH tidigare.
Kan jag komma undan med ett paket för 5 lök?
__________________
Senast redigerad av Soulflower 2024-03-17 kl. 08:40.
Citera
2024-03-23, 16:59
  #18962
Medlem
Mr.tubbss avatar
Köpa frö över disk i södra sverige

Som tråden heter, går det att köpa frö över disk?
Citera
2024-03-23, 17:06
  #18963
Medlem
Oklart, men på sensimilla går det att skicka cash på brev mot beställning
Citera
2024-03-23, 17:17
  #18964
Medlem
Sensiseedss avatar
Köp frö utomlands istället så får du mycket bättre kvalite på fröerna. Be någon du känner beställa åt dig bara.
Citera
2024-03-23, 21:16
  #18965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritaensemla
Oklart, men på sensimilla går det att skicka cash på brev mot beställning
Jisses vilka sjuka priser dock!
Citera
2024-03-23, 21:28
  #18966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Jisses vilka sjuka priser dock!

Well, the price of privacy antar jag. Tycker dock inte det är så farligt
Citera
2024-03-24, 00:58
  #18967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Jisses vilka sjuka priser dock!

Vad gick dom på, hundra spänn fröt? Det gäller att ha gröna fingrar.
Citera
2024-03-24, 08:11
  #18968
Medlem
eldrattans avatar
Undvik helst att köpa från utomlands. Dels för att tullen kan registrera det och sedan är det vanligt att dom röntgar paketen. Frön har en tendens att bli förstörda av strålning. Framförallt röntgenstrålning.

Sedan vet jag inte hur det är med inrikes nu heller. När polisen och posten är på hugget på alla misstänkta knarkbrev.
Citera
2024-03-24, 20:57
  #18969
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Drogodling och drogtillverkning

/Moderator
Citera
2024-03-24, 21:19
  #18970
Moderator
Morfar-52s avatar
"Köpa frö över disk i södra sverige" infogad./mod
Citera
2024-04-12, 18:54
  #18971
Medlem
9rxs avatar
Jord och proteiner för att odla marijuana (autoflower)

Vad för slags jord behövs? Behöver man tillsätta rottillväxt-medel? Har läst att man inte behöver så mycket proteiner till autoflower, ska man blanda ner proteinerna i jorden som typ pellets eller ska man kladda med vattnet? Det finns så in i helvete mycket information där ute så jag vet inte vad som är bäst.
skulle helst vilja göra jorden kompitabel mer än att blanda ner det i vattnet jag vattnar med.
Är det någon som vet bra produkter där ute?
Det är ju det här med ph-värdet också, såg att kalcium gör jorden mildare men kom och tänka på att det måste brytas ned i jorden också (vilket tar lång tid), behandlar man ph-värdet i jorden med någon bra produkt? Tack på förhand.
Citera
2024-04-14, 21:17
  #18972
Medlem
SmokeFrees avatar
Stämmer det att man inte kan omplantera Auto Flower planta. Så om man sår ett AF frö i en typ mini kruka och sen vill flytta till en 10 liter. Så dör typ plantan snabbt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback