Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-20, 21:47
  #11953
Medlem
jag undrar hur lång tid det tar för att kunna avgöra kön i blommfasen? och om det är stor skillnad på thc halten i hermafroditer jämfört med rena honor? tack
Citera
2011-12-20, 23:38
  #11954
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smouse
jag undrar hur lång tid det tar för att kunna avgöra kön i blommfasen? och om det är stor skillnad på thc halten i hermafroditer jämfört med rena honor? tack

1-2 veckor.

Du blir bäng på hermafroditer med, inget snack om saken
Citera
2011-12-21, 01:18
  #11955
Medlem
heisann,har ei plante som er ca 20 cm,også har jeg 70% sprit noen mulighet for og lage noe røka som blir røykbart?:P
Citera
2011-12-21, 01:47
  #11956
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rvd2
heisann,har ei plante som er ca 20 cm,også har jeg 70% sprit noen mulighet for og lage noe røka som blir røykbart?:P

Risken att du får något rökbart är ej så stor.
Citera
2011-12-21, 01:56
  #11957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Risken att du får något rökbart är ej så stor.

hmm jeg har lyst og røka hehe..så jeg prøver og legge planta i litt sprit og ser hva som skjer hehe
Citera
2011-12-21, 23:11
  #11958
Medlem
Ali-Babas avatar
Tja har en fin planta som har stått i blom i snart 2v och den är lite över 30cm hög och har med hjälp kunnat avgöra för ett tagsen att det är en hona. budsen har inte utvecklats speciellt mycket utan har gått från ''knoppar'' till att bryta ut för några dagar sen.
MEN nu är det så att ja blev tvungen att resa bort ett tag och har inte hittat nån som kan sköta om tjejen.
Ska ja slänga skiten eller tror ni det går att torka det lilla som är o få ut nått hyvsat rökbart av den?

Eller så grindar ja väll skiten och vänjer mig vid samma jävla bushweed
Citera
2011-12-22, 00:07
  #11959
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Baba
Tja har en fin planta som har stått i blom i snart 2v och den är lite över 30cm hög och har med hjälp kunnat avgöra för ett tagsen att det är en hona. budsen har inte utvecklats speciellt mycket utan har gått från ''knoppar'' till att bryta ut för några dagar sen.
MEN nu är det så att ja blev tvungen att resa bort ett tag och har inte hittat nån som kan sköta om tjejen.
Ska ja slänga skiten eller tror ni det går att torka det lilla som är o få ut nått hyvsat rökbart av den?

Eller så grindar ja väll skiten och vänjer mig vid samma jävla bushweed

2 veckor, då antar jag att den nyligen har precis börjat visa kön?
Du lär inte få ut något rökbart.
Citera
2011-12-22, 03:43
  #11960
Medlem
Ali-Babas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
2 veckor, då antar jag att den nyligen har precis börjat visa kön?
Du lär inte få ut något rökbart.

Nej 2v där ljög jag ! det kan nog vara snarare lite över 3 veckor. har inte kunnat sköta om den särskilt bra pga. vissa omständigheter utan gjorde detta som första odling mest för skojs skull.
Har inte ens haft någon vidare koll på exakt när hon kom upp. kort sagt så var upplägget såhär-
4st 30w le, ett litet utrymme , en bordsfläkt , 120mm insug, passivt utsug, 24/7 hela veg fasen och vattna var 3:e dag, sättes i blom för ett tagsen (ca. 15cm) knopparna kom upp, sökte på hur man avgör kön och konstatera att det var en brud till 93% och nu kvittar det för jag kommer inte kunna va hemma på över 2 veckor , fan känns förjävligt att ta död på henne !
Jag la alla ''knoppar'' var väll 6 st på tork och gjorde en kopp te på alla blad, blev inte stukad men kände ett milt lugn .
Jaja om det blir en nästa gång så kommer det vara seriöst ! Nu vet jag iaf hur enkelt det är att odla eget .
Citera
2011-12-22, 22:59
  #11961
Medlem
Tjena! Ska sätta igång med min första odling snart och har ett par frågor.


*Tänkte odla 2-3 plantor i ett 90x90-tält. Anledningen är att jag hoppades kunna odla lite annat, typ kryddor samtidigt, är detta möjligt eller kommer de att ta för mycket smak av cannabisen? En annan fördel med stort tält skulle vara att det är enklare att experimentera med ex. SCROG eller LST.

*Om jag bestämmer mig för ett 90x90-tält, räcker det då med en 200W LW eller bör man gå upp i storlek?

*Kan man återanvända jorden när man påbörjar nästa omgång eller krävs det ny? Jag kommer givetvis använda all nödvändig gödning.

*Tältet ska stå inne i en klädkammare som dock är fylld med allt annat än kläder, kommer ett kolfilter att ta bort all lukt eller ska man investera i något ytteligare (typ joniserare, ONA-gel el.dyl.)?

MVH
__________________
Senast redigerad av thejohnny05 2011-12-22 kl. 23:22.
Citera
2011-12-23, 13:01
  #11962
Medlem
Någon som vet av någon schysst guide på torkning och kurering? dax för s snart
Citera
2011-12-23, 19:19
  #11963
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejohnny05
Tjena! Ska sätta igång med min första odling snart och har ett par frågor.


*Tänkte odla 2-3 plantor i ett 90x90-tält. Anledningen är att jag hoppades kunna odla lite annat, typ kryddor samtidigt, är detta möjligt eller kommer de att ta för mycket smak av cannabisen? En annan fördel med stort tält skulle vara att det är enklare att experimentera med ex. SCROG eller LST.

*Om jag bestämmer mig för ett 90x90-tält, räcker det då med en 200W LW eller bör man gå upp i storlek?

*Kan man återanvända jorden när man påbörjar nästa omgång eller krävs det ny? Jag kommer givetvis använda all nödvändig gödning.

*Tältet ska stå inne i en klädkammare som dock är fylld med allt annat än kläder, kommer ett kolfilter att ta bort all lukt eller ska man investera i något ytteligare (typ joniserare, ONA-gel el.dyl.)?

MVH
Hade kört en 400w hps i ett 90x90tält. Kolfilter räcker bra. Vet inte hur det ligger till med jorden har själv funderat på samma sak faktiskt. Lite jobbigt att kånka på jord.

200w LE hade du kunnat vegga med om du vill spara ström, hade själv hellre kört mh dock.
__________________
Senast redigerad av Ares570 2011-12-23 kl. 19:23.
Citera
2011-12-24, 14:52
  #11964
Medlem
nogoodzigges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasKn
Någon som vet av någon schysst guide på torkning och kurering? dax för s snart

Kolla här: http://www.swecan.org/index.php?name=Grow&chapter=7
Där står det mesta.. & det som inte står där e typ inte värt att veta.. imo..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback