Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-14, 15:18
  #12181
Medlem
Jag funtar på att slänga upp en odling i en gammal "rums-garderob". Utrymmet är mycket litet.

Tänkte göra en growbox för 2 plantor. Perfekta mått vore bredd: 55 cm höjd: 150-160 cm.

Har någon något skåp/garderob att tipsa om?

Sista frågan; eftersom auto blommande strains är planerat, kan man börja köra på en LE-lampa med rött ljus från början?

PM:a gärna
Citera
2012-02-14, 15:31
  #12182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newtonism
NPK-värdet på näringen jag köpt är 8-4-4. Hur är det meningen att jag ska använda mig utav 1g? Lägga ned lite litegrann i jorden, eller går det att blanda ut med vatten? Tackar så hjärtligt för hjälpen än så länge!

Antagligen så ska det blandas med vatten, läs på förpackningen. Att lägga näring ovanpå jorden ger inte direkt rötterna näring.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
Jag funtar på att slänga upp en odling i en gammal "rums-garderob". Utrymmet är mycket litet.

Tänkte göra en growbox för 2 plantor. Perfekta mått vore bredd: 55 cm höjd: 150-160 cm.

Har någon något skåp/garderob att tipsa om?

Sista frågan; eftersom auto blommande strains är planerat, kan man börja köra på en LE-lampa med rött ljus från början?

PM:a gärna

Varför inte odlingstält? Finns bra paket på professionalgrow.
Kör på rött ljus du.
Citera
2012-02-14, 16:25
  #12183
Medlem
gringo85s avatar
tjenare är nybörjare med detta men känner att jag vill köpa ett tält direkt istället för att köra nån odling i garderoben med några le lampor så vilket paket är bäst av dom här ?



http://www.professionalgrow.se/sv/se...i-60-led-paket
(uppgraderad till 90w led)



http://www.professionalgrow.se/sv/se...ndard-paket-le



mvh gringon
Citera
2012-02-14, 16:37
  #12184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gringo85
tjenare är nybörjare med detta men känner att jag vill köpa ett tält direkt istället för att köra nån odling i garderoben med några le lampor så vilket paket är bäst av dom här ?



http://www.professionalgrow.se/sv/se...i-60-led-paket
(uppgraderad till 90w led)



http://www.professionalgrow.se/sv/se...ndard-paket-le



mvh gringon

Rekommenderar det andra alternativet. Har det själv. LED är inte särskilt optimalt enligt många, det är dyrare, men smaken är som baken.
Citera
2012-02-14, 18:50
  #12185
Medlem
gringo85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Rekommenderar det andra alternativet. Har det själv. LED är inte särskilt optimalt enligt många, det är dyrare, men smaken är som baken.



okej tack för tipset!! finns de några bra uppåt strains ??
Citera
2012-02-14, 19:17
  #12186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gringo85
okej tack för tipset!! finns de några bra uppåt strains ??

Självklart finns det de. Vilken får du välja själv då vi inte vet vad som passar dig bäst. Finns säkert nån här som kan rekommendera en bra strain om du inte hittar en bra själv.
Min favorit är Super Silver haze. Om den är svårodlad eller inte kan jag dock inte svara på.
Dom flesta brukar börja med ren indica eller hybrider då dom brukar vara mer lättskötta, blir inte lika höga och ger oftast högre skörd.
Citera
2012-02-16, 13:02
  #12187
Medlem
toppslatskivlins avatar
Jag har köpt U-jord på plantagen och undrar, det står "pH värde (EN:13037): 5.8."

Betyder det att jorden fixar till ph värdet själv eller måste jag justera vattnet?

Jag mätte upp till 8.0 från min kran.
Citera
2012-02-16, 15:54
  #12188
Medlem
Tror ni det är möjligt att torka plantor utomhus? Tänkte ifall man byggde en liten regntät koja av pressenning eller liknande, hänger plantorna och ser till så att det finns rum för vind att komma in?

I teorin tycker jag det låter möjligt, finns det någon som försökt sig på liknande?
Citera
2012-02-16, 16:07
  #12189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
Tror ni det är möjligt att torka plantor utomhus? Tänkte ifall man byggde en liten regntät koja av pressenning eller liknande, hänger plantorna och ser till så att det finns rum för vind att komma in?

I teorin tycker jag det låter möjligt, finns det någon som försökt sig på liknande?

Möjligen i solen. Men knappast på vintern. Om man vill slippa mögel dvs.
Citera
2012-02-16, 16:14
  #12190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Möjligen i solen. Men knappast på vintern. Om man vill slippa mögel dvs.

Menar du att jag bara kan hänga upp dom i valfritt träd? Isåfall ungefär hur många dagar skulle du tro?
Citera
2012-02-16, 17:24
  #12191
Medlem
Karmellkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
Menar du att jag bara kan hänga upp dom i valfritt träd? Isåfall ungefär hur många dagar skulle du tro?

Kurera det, att bara hänga upp och låta det torka kommer resultera i dålig smak och mindre potent.
Citera
2012-02-16, 18:33
  #12192
Medlem
toppslatskivlins avatar
Jag får inte ut luften genom mitt hemmagjorda ventilationssystem.

Måste man fylla hela utrymmet med aktivt kol eller?
Jag har köpt 2 kg 4mm pellets och fyllt ett 140mm rör ca 150mm.
Blandade i lite lecakulor för extra luft men det gav inte ett skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback