2007-09-24, 20:19
Awaiting Email Confirmation
Blåkrusbärs avatar
Om man tidigare inte har några vidare många erfarenheter av instrumentspeleri förutom på musiklektionerna på skolan,.. Hur svårt är det då på en skala att lära sig spela Nyckelharpa? Generellt då mätt gentemot andra instrument? Dvs. är det enklare att lära sig spela gitarr, fiol, trummor etc?

Mvh/ Blåkrusbär
Citera
2007-09-25, 19:41
Medlem
__carls avatar
Tja, det är väl betydligt enklare än att spela fiol och det kommer att låta bättre mycekt fortare då du slipper hela intoneringsgrejjen med fiolen.
Citera
2007-09-27, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blåkrusbär
Om man tidigare inte har några vidare många erfarenheter av instrumentspeleri förutom på musiklektionerna på skolan,.. Hur svårt är det då på en skala att lära sig spela Nyckelharpa? Generellt då mätt gentemot andra instrument? Dvs. är det enklare att lära sig spela gitarr, fiol, trummor etc?

Mvh/ Blåkrusbär

Så stora problem tycker jag inte att nyckelharpan skall ge.
Har en hängandes här hemma och det går enligt mig relativt lätt att få till ljud som låter okej (jag jämför nu med fiol som inte riktigt är lika lätt att få välljudande).

Mina kunskaper är dock rätt begränsade... Men spela nyckelharpa, det är ett häftigt instrument att bemästra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in