Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 22:32
  #589
Medlem
elmhedens avatar
Bill Burr är i en klass för sig.
Citera
2018-06-09, 22:58
  #590
Medlem
Ett namn som dyker upp i tankarna just nu är Emilio Estevez p.g.a. dennes omfattande inblandning i den gamla filmen "Men at work". Han är både skådespelare och inblandad i den produktionen på annat vis. Är nog bara jag som gillar den filmen tror jag, många andra som tycker att det är en skitfilm tyvärr.

Den komik som är bäst är i.a.f. ofta den som skapats av några äldre amerikanska och engelska filmskapare. Finns ett fåtal filmer och serier som handlar om misslyckade män som är riktigt bra. Har väl med igenkänningsfaktorn att göra. John Cleese har redan nämnts i nåt tidigare inlägg, Fawlty Towers m.m. är ju ganska bra och dokumentärt i den genren som sagt.

Mike Jugde är ett annat namn förresten, i och med skapandet av karaktärerna Beavis och Butthead, särskilt filmen B. & B. do Amerika. Men han är ju inte skådespelare i filmen/serien så han räknas kanske inte som komiker här dock. Listan kan ju göras lång om komiker även innefattar skapare av gamla tecknade filmer, en del gamla Kalle Anka kortfilmer och Gråben och Hjulben m.fl. är ju mästerverk.
Citera
2018-06-09, 23:36
  #591
Medlem
AA-suiteds avatar
Har inget namn på rak arm men gillar folk som naturligt och ibland ovetande är kontinuerligt underhållande till skillnad från personer som titulerar sig som komiker. Att ställa sig upp under en viss tidsram och presentera vissa planerade skämt tar bort humorn för min del. Det blir mer "kolla på mig och ge mig uppmärksamhet för mitt planerade verk" än att faktiskt vara genuin humor. Men det kanske är jag som är lite obildad gällande komiker, lite dum i huvudet eller mycket av båda.
Citera
2018-06-10, 00:06
  #592
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera
2018-06-10, 00:07
  #593
Moderator
Fear2bes avatar
Ämnen sammanfogade/Mod
Citera
2018-06-10, 00:26
  #594
Medlem
Roboten som serverar soppa på YouTube. Motivering: Det är kul.
Citera
2018-06-10, 00:37
  #595
Medlem
George Carlin
UNT
Steve Hughes

DAMN!!

Säger som det är på ett kul sätt.
Långt ifrån pk_patrask
__________________
Senast redigerad av iLikeGiraffes 2018-06-10 kl. 00:56.
Citera
2018-11-09, 11:05
  #596
Medlem
Stora tråden om våra favorit komiker...

Med förutsättning att admin tillåter.. now for something completely different!😁era bästa komiker är frågan, vilka personliga favoriter har ni och varför? Lägg gärna upp länkar till tips på gamla legendarer eller nykomlingar. Trådens tema bör iallafall beröra komedi och komik och dess historia i samtliga förgreningar. Tack på förhand!

Avslutar/kickstartar med en klassiker här nedan...

https://vimeo.com/209881258
Citera
2018-11-10, 14:10
  #597
Moderator
Fear2bes avatar
Trådar sammanfogade och ot raderat/Mod
__________________
Senast redigerad av Fear2be 2018-11-10 kl. 14:14.
Citera
2018-11-10, 19:54
  #598
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Stefan Löfvén...aka svetsarn...

https://www.youtube.com/watch?v=KP3HuQOqKS4

Att han är vår statsminister är lite skrämmande men hör inte till topic. Sedan är han kanske inte avsiktligt en komiker. Men pinsamt rolig i vilket fall som helst...
Citera
2018-11-11, 03:54
  #599
Medlem
2560ps avatar
Jimmy Carr.

"The best lubricant for anal sex is not tears. It's blood."

"On the subject of abortion - alot of people support the womans right to choose. But I think, if I'm paying for it... Just joking, I never pay. It doesn't cost anything to fall down the stairs, does it?"

"They say there's safety in numbers. Yeah? Tell that to six million jews"

Haha
Citera
2023-09-02, 19:50
  #600
Avstängd
Vilka är era favorit stand-up komiker?

Vilka är era favorit stand-up komiker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback