Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-22, 18:48
  #1
Medlem
DrCoxs avatar
Om man träffar någon på exempelvis internet och börjar dejta, hur snabbt ska man då berätta för personen att man egentligen inte är ute efter ett förhållande utan snarare gör det för att få lite bekräftelse och, förhoppningsvis, ha lite sex? På internet kan det ibland gå väldigt snabbt och ibland föreslår någon av parterna att man skall träffas redan efter första kontakten och således har det inte funnits tillfälle att prata mer om vad man egentligen söker. Visst ska man vara ärlig med vad man söker men även om båda egentligen befinner sig på samma våglängd så tror jag inte att det är så lyckat att redan på första dejten informera om att man endast är intresserad av det som döljer sig innanför byxorna och egentligen inte särskillt mycket annat. Frågan är således; När ska man berätta för någon att man inte är intresserad av ett förhållande utan mest är intresserad av att ha någon att ha sex med en eller flera gånger?
Citera
2007-09-22, 18:54
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrCox
Om man träffar någon på exempelvis internet och börjar dejta, hur snabbt ska man då berätta för personen att man egentligen inte är ute efter ett förhållande utan snarare gör det för att få lite bekräftelse och, förhoppningsvis, ha lite sex? På internet kan det ibland gå väldigt snabbt och ibland föreslår någon av parterna att man skall träffas redan efter första kontakten och således har det inte funnits tillfälle att prata mer om vad man egentligen söker. Visst ska man vara ärlig med vad man söker men även om båda egentligen befinner sig på samma våglängd så tror jag inte att det är så lyckat att redan på första dejten informera om att man endast är intresserad av det som döljer sig innanför byxorna och egentligen inte särskillt mycket annat. Frågan är således; När ska man berätta för någon att man inte är intresserad av ett förhållande utan mest är intresserad av att ha någon att ha sex med en eller flera gånger?

Efter man haft det eller när man känner att det behövs så det inte blir något missförstånd
Citera
2007-09-22, 18:54
  #3
Medlem
Det är väl bäst att berätta så snabbt som möjligt egentligen? Direkt?
Citera
2007-09-22, 20:38
  #4
Medlem
Flummorellas avatar
Så snabbt som möjligt är vel bäst. Sen så vet jag många tjejer som inte riktigt vill höra det från en kille, eller snarare så tror de att han kommer att ändra sig. Men det är inte ditt problem. Var ärligt från början så är det upp till tjejen / killen. Det är lite roligt det där med kk för tjejer tror de kan få en kille att bli kär i sig genom att vara kk och en kille tror samma sak men genom att vara vänn istället för kk. Lite off-topic men men.
Citera
2007-09-23, 00:02
  #5
Medlem
henkssons avatar
Var bara ärlig med vad du vill ha så brukar allting att lösa sig. Det kan iofs vara lite av en chansning att du lägger fram alla korten på bordet innan du har fått komma till skott.
Citera
2007-09-23, 00:10
  #6
Medlem
Ninsos avatar
Så tidigt som möjligt. Det kanske inte är så bra att så fort man ska börja prata med någon deklarera att man bara vill knulla, men när man har träffats några gånger och kanske haft sex så bör man reda ut vad man vill. Jag hade samtalet med min pojkvän efter att ha träffats i en månad ungefär, fast i vårat fall var det ju tvärtom, att vi ville mer än knulla. Men då kändes det rätt att prata ut om vad vi båda ville. Jag tror du känner av när läget är rätt.
Citera
2007-09-23, 00:30
  #7
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrCox
Om man träffar någon på exempelvis internet och börjar dejta, hur snabbt ska man då berätta för personen att man egentligen inte är ute efter ett förhållande utan snarare gör det för att få lite bekräftelse och, förhoppningsvis, ha lite sex? På internet kan det ibland gå väldigt snabbt och ibland föreslår någon av parterna att man skall träffas redan efter första kontakten och således har det inte funnits tillfälle att prata mer om vad man egentligen söker. Visst ska man vara ärlig med vad man söker men även om båda egentligen befinner sig på samma våglängd så tror jag inte att det är så lyckat att redan på första dejten informera om att man endast är intresserad av det som döljer sig innanför byxorna och egentligen inte särskillt mycket annat. Frågan är således; När ska man berätta för någon att man inte är intresserad av ett förhållande utan mest är intresserad av att ha någon att ha sex med en eller flera gånger?

Helst innan man träffas första gången eller första gången man träffas. Men det betyder ju inte att det funkar även om man berättar det. Tjejer är några knepiga jävlar.

Prova dig fram. Annat råd kan jag inte ge.
Citera
2007-09-23, 02:32
  #8
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Helst innan man träffas första gången eller första gången man träffas. Men det betyder ju inte att det funkar även om man berättar det. Tjejer är några knepiga jävlar.

Prova dig fram. Annat råd kan jag inte ge.
Håller med till 100, brudar e skumma så se till att din agenda är klar från start.
Citera
2007-09-23, 09:14
  #9
Medlem
Beldarans avatar
Omgående och så att det inte råder några tveksamheter. Visst kan det ju leda till att allt avbryts, men då har man ju gjort sitt iallafall sas.
Citera
2007-09-25, 00:45
  #10
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrCox
Om man träffar någon på exempelvis internet och börjar dejta, hur snabbt ska man då berätta för personen att man egentligen inte är ute efter ett förhållande utan snarare gör det för att få lite bekräftelse och, förhoppningsvis, ha lite sex? På internet kan det ibland gå väldigt snabbt och ibland föreslår någon av parterna att man skall träffas redan efter första kontakten och således har det inte funnits tillfälle att prata mer om vad man egentligen söker. Visst ska man vara ärlig med vad man söker men även om båda egentligen befinner sig på samma våglängd så tror jag inte att det är så lyckat att redan på första dejten informera om att man endast är intresserad av det som döljer sig innanför byxorna och egentligen inte särskillt mycket annat. Frågan är således; När ska man berätta för någon att man inte är intresserad av ett förhållande utan mest är intresserad av att ha någon att ha sex med en eller flera gånger?

Varför måste man berätta det? Vem ger mig dessa skyldigheter?

Måste jag berätta för tandläkaren att jag inte hade tänkt att besöka honom fler gånger den sista gången jag är där?
Citera
2007-09-25, 00:47
  #11
Avstängd
älsklings avatar
Efter du fått sex är bästa tillfället att berätta, då är det för sent att backa ur.
Citera
2007-09-25, 00:53
  #12
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Efter du fått sex är bästa tillfället att berätta, då är det för sent att backa ur.


"Jag har fått det jag ville ha. Fick du?"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback