2007-09-20, 23:59
Bannlyst
Jag är en sån jävla n00b på datorer, men är det samma sak att formatera om datorn som att bara installera om XP på datorn? Vad är skillnaden om inte? Allt försvinner ju liksom, vilket som.
Citera
2007-09-21, 00:02
Medlem
pönoshts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Jag är en sån jävla n00b på datorer, men är det samma sak att formatera om datorn som att bara installera om XP på datorn? Vad är skillnaden om inte? Allt försvinner ju liksom, vilket som.

Brukar man inte kunna välja om man vill formatera disken när man installerar ett operativsystem?
Citera
2007-09-21, 00:02
Bannlyst
Vettefan
Citera
2007-09-21, 00:06
Medlem
pönoshts avatar
Citat:
Vettefan

Det har jag för mig när jag gjorde det..

Jag kommer inte ihåg om jag installerade operativsystemet på en annan partition men visst fan fanns allt som låg på disken kvar.
Citera
2007-09-21, 00:08
Bannlyst
Låg allt på disken kvar lite gömt eller något på C: eller var allt som det var innan? Alla mappar där de var och bilder och sånt? Användare och såna saker?
Citera
2007-09-21, 00:12
Medlem
pönoshts avatar
Citat:
Låg allt på disken kvar lite gömt eller något på C: eller var allt som det var innan? Alla mappar där de var och bilder och sånt? Användare och såna saker?

Jag skulle nog inte svarat på den här tråden till att börja med!
Jag kommer faktiskt inte ihåg!
Citera
2007-09-21, 00:14
Medlem
rezzs avatar
Ponera att du det är XP vi talar om..

1. Stoppar du i XP-skivan när du redan är inne i XP, kommer installationsrutan fram. Där brukar jag välja Installera XP/Uppgradera.. eller vad det nu står. Då försvinner ingenting.

2. Stoppar du i XP-skivan och startar om, kommer installationsprogrammet upp i Dos-miljö. Där kan du även välja att ta bort partitioner för att sedan formatera dom, sedan kan du lägga in XP om du vill..

rätta mig om ja har fel..
Citera
2007-09-21, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rezz

1. Stoppar du i XP-skivan när du redan är inne i XP, kommer installationsrutan fram. Där brukar jag välja Installera XP/Uppgradera.. eller vad det nu står. Då försvinner ingenting.

2. Stoppar du i XP-skivan och startar om, kommer installationsprogrammet upp i Dos-miljö. Där kan du även välja att ta bort partitioner för att sedan formatera dom, sedan kan du lägga in XP om du vill..

det är rätt

Du måste välja boota från cd-rom i bios dock.
Citera
2007-09-21, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rezz

Var hittar man alla filer och sånt igen då, efter installationen?
Citera
2007-09-21, 14:17
Medlem
NabillionaZs avatar
Citat:
Var hittar man alla filer och sånt igen då, efter installationen?

Efter installationen finns filerna inte kvar, du blir tvungen att formatera din hårddisk.
Citera
2007-09-21, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NabillionaZ
Efter installationen finns filerna inte kvar, du blir tvungen att formatera din hårddisk.

Men han skrev: Där brukar jag välja Installera XP/Uppgradera.. eller vad det nu står. Då försvinner ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in