Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Starta inte band med dina nära polare, det blir bara skit om man måste kicka någon av någon anledning.
Mitt band består av mina tre närmsta polare plus en annan rätt bra polare, och vi har inga som helst problem. Det beror iofs också lite på hur ens ambitioner är. Vår ambition är bara att ha skoj och ta allt som det kommer. Vill man satsa mer kan man gå med i ett andra band som vår basist har gjort.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Word! Mellan låtarna ska det vara tyst. Det är så fruktansvärt irriterande att försöka säga något när nån i bandet spontanjammar för sig själv. Vi brukar ibland låta vår trummis gå in själv i repan. Efter tio minuter när han hamrat av sig är det dags för oss andra att gå in.
Det här händer alltid när vi kör också. Typ när vi kört färdigt en låt så kommer alltid basisten och börjar funkjama (och jag som hatar allt vad funk heter blir såklart ganska less på det tillslut).
Det där tipset med att trummisen får sitta lite själv i början lät jävligt bra, fast han brukar iofs sitta kvar och trumma av sig medan vi andra har paus

.