Citat:
Ursprungligen postat av Musan83
Jag har nyligen bildat en grupp med 2 andra tjejer. Har skaffat fram en lokal genom ABF där alla instrument och allt finns. Det kostar kanske en hundring i månaden/grupp att vara där, och än så länge kommer vi att få vara där så mycket vi vill därför att vi är enda gruppen som har den lokalen.
Jag har spelat en del förr, men de andra 2 är ganska så nybörjare. Men det gör inget tycker jag! Alla utvecklas ju med tiden, och jag vill spela bara för att det är kul!
Mitt förslag m.a.o...
*Leta upp några kompisar som tycker att det verkar kul att spela, eller i "värsta fall" sätt ut en annons. Alla blir bättre! Ingen är proffs i början!
*Prata med ABF eller liknande och hör om det finns någon lokal att hyra i din närhet.
Lite gammal tråd men.. Kommer inte ABF tycka att praktisera musik faller in under:
En Studiecirkel får inte vara…
- Ordinarie föreningsverksamhet ex årsmöten, föreningsmöten, styrelsemöten (däremot kan man lägga in eett par studietimmar med föreningskunskap)
- Utövande och regelstudier av lek, spel, & idrott
- Vattengymnastik, stavgång, boule, bridge
- Bedrivas under ordinarie fritidsgårdsverksamhet
- Bedrivas under schemalagd tid i skolan - det inkluderar håltimmar
- Bedrivas för privat vinstsyfte
Eller, kan man förklara att man bara vill utveckla sin musikaliska ådra och inte har planer på att släppa några skivor?