Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 11:26
  #181
Medlem
Har ingen i min vänskapskrets som är intresserad av att spela musik. Själv har jag spelat gitarr ensam och nu även börjat ta lektioner. Lektionerna har verkligen gett min utveckling ett rejält kliv. Jag börjar nu bli sugen på att spela tillsammans med andra människor. Vart vänder man sig som en nybörjare på 30 år som vill hitta likasinnade? Hur skulle ni gjort?
Citera
2015-09-04, 21:00
  #182
Medlem
Hiroshima15s avatar
Vi jammar lite på stränderna på Norrmälarstrand...

Vi spelar lite sådär soft lite negro-american-soft-rock, kanske.

Vi tar ställning emot ALLT som
SD väljer att torgföra!

Vi är gay, hoppas ni andra är det oxå!
Citera
2015-11-21, 23:12
  #183
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Jag är verkligen desperat över att starta band. Ingen i min bekantskapskrets är intresserad av detta. Hur kan man gå till väga?
Citera
2016-06-12, 05:44
  #184
Medlem
Levi1s avatar
Jag bor i Stockholm och är grymt sugen på att gå med i ett band som sångare.
Tänker mig "melodisk" rock.
Är 19-26 år.

PM:a gärna ifall Ni söker en sångare i Ert band.
Citera
2017-07-19, 10:48
  #185
Medlem
Starta ett band?

HEJ DÄR!
Heter Rasmus och har alltid varit musik intresserad under alla mina 21 solvarv på denna planet!
ATM så har jag o en till polare ett litet band projekt på G, de är lixom the real deal av musik, alltså de är känslor, själ och hjärta som styr och inte trenden av musik!

Inspiration av vår musik är Twenty One Pilots, Highly Suspect och The 1975.
så är lixom Indie Rock nästan vi är ute efter!

SÅ MIN FRÅGA ÄR:
är de nån som är sugen på att hjälpa till o vara med? Bassist, trummis o eventuellt till gitarrist är de vi söker mest men ALLT är välkommet!

Tack i förhand!
// Rasmus
Citera
2017-11-05, 22:09
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiouz
HEJ DÄR!
Heter Rasmus och har alltid varit musik intresserad under alla mina 21 solvarv på denna planet!
ATM så har jag o en till polare ett litet band projekt på G, de är lixom the real deal av musik, alltså de är känslor, själ och hjärta som styr och inte trenden av musik!

Inspiration av vår musik är Twenty One Pilots, Highly Suspect och The 1975.
så är lixom Indie Rock nästan vi är ute efter!

SÅ MIN FRÅGA ÄR:
är de nån som är sugen på att hjälpa till o vara med? Bassist, trummis o eventuellt till gitarrist är de vi söker mest men ALLT är välkommet!

Tack i förhand!
// Rasmus


Söker ni en kvinnlig sångare?
Citera
2017-11-05, 23:46
  #187
Medlem
Christopher.s avatar
Skulle gärna sig mig själv i ett band, typ amerikansk stil papa roach, linked park, alien ant farm typ. Tänker mig som sångare, har ingen bakgrund - hur får man ihop ett husband.
Citera
2017-11-28, 07:13
  #188
Medlem
God morgon Flashback!

Måste hitta ett nytt band.

Gigat mycket, repat massor och saknaden av detta äter ett svart hål i min själ!

Öppen för alla möjliga band och konstellationer, så länge folk är härliga och inga strulisar. Föredrar dock musik som drar åt rock-hållet på något vis.

Någon/några i Stockholm som söker sång? PM:a, tack!

Några röst samples:

https://www.smule.com/p/773209135_718959413

https://www.smule.com/p/773209135_1715079052

https://www.smule.com/p/773209135_1715219837
Citera
2021-05-04, 03:07
  #189
Medlem
CasualCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppNils
Har ingen i min vänskapskrets som är intresserad av att spela musik. Själv har jag spelat gitarr ensam och nu även börjat ta lektioner. Lektionerna har verkligen gett min utveckling ett rejält kliv. Jag börjar nu bli sugen på att spela tillsammans med andra människor. Vart vänder man sig som en nybörjare på 30 år som vill hitta likasinnade? Hur skulle ni gjort?

Det finns flera stora musikernätverk på Facebook. Säkerligen på flera större medier.
Om du känner dig ensam i ditt musicerande tipsar jag om att även lära dig sjunga. Kan man spela både gitarr och sjunga lite så kan mycket hända! samt lättare att hitta andra att lira med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback