2007-09-19, 16:38
Medlem
Kanske världens bästa band. Eller iallafall näst bästa. Debutplattan är så perfekt så att det är svårt att hitta ord för att beskriva den. Andra plattan var ju en besvikelse när den kom även om den ändå innehåller en hel del bra låtar. Kan tipsa om Turns Into Stone som är en samlingskiva som blandar fantastiska b-sidor som Going Down och Where Angels Play med några magnifika singlar.
Citera
2007-09-19, 17:03
Medlem
Babemagnets avatar
Dom är grymma. Ses lite som pionjärer till britpopen.
Citera
2007-09-19, 18:01
Medlem
Riktigt, riktigt bra! Hur kommer det sig att dem är så pass okända i Sverige?
Citera
2007-09-19, 18:36
Medlem
Kan bara hålla med er om att de är riktigt bra och deras debutalbum är helt klart ett av världens bästa album. Favoritlåten är nog I Wanna Be Adored.

Det här klippet är riktigt mäktigt, även om det "bara" är Ian Brown: http://www.youtube.com/watch?v=E7dq6w9klDg
Citera
2007-09-19, 18:39
Medlem
de gjorde inte speciellt många spelningar överhuvudtaget. Spelade bara två gånger i sverige 1985 innan de blev kända och 1990 när dem var som störst, sedan hamnade hamnade de i bråk med skivbolaget som vägrade släppa dem till ett annat skivbolag och kunde därför inte spela in nåt nytt material på över 4 år. Dem är ett annars ett ganska engelskt fenomen som inte blev kända någonstans.
Citera
2007-09-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okhrana
de gjorde inte speciellt många spelningar överhuvudtaget. Spelade bara två gånger i sverige 1985 innan de blev kända och 1990 när dem var som störst, sedan hamnade hamnade de i bråk med skivbolaget som vägrade släppa dem till ett annat skivbolag och kunde därför inte spela in nåt nytt material på över 4 år. Dem är ett annars ett ganska engelskt fenomen som inte blev kända någonstans.
De spelade faktist, tro det eller ej, sex ggr i Sverige innan genombrottet. Bl.a i Linköping och Norrköping.
Citera
2007-09-19, 18:55
Medlem
mogs avatar
Riktigt bra band, även om jag inte hört mycket på dom (av för mig okänd anledning). Men tack för att du påminde mig för nu ska jag traska ner till "skivbutiken" och "köpa" några "skivor".

Som lite kuriosa kan jag säga att jag har "Love spreads" som kasett singel liggandes här hemma någonstans.

edit: fel låt.

Citera
2007-09-19, 18:57
Medlem
Avons avatar
SR spelade även i Sverige 1995. Såg konserten i Göteborg, på Kåren där. En förfärlig upplevelse, faktiskt. Ian Brown höll inte ton och lät helt enkelt bedrövlig. Live var de aldrig särskilt bra. Videon som släpptes efter en spelning i Blackburn 1989 var, som NME skrev när den brittiska musikpressen bestämt att det var tid att dissa bandet, komedi på hög nivå.
Men skitsamma, första skivan var fantastisk; framför allt Elisabeth My Dear!
Citera
2007-09-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avon
SR spelade även i Sverige 1995. Såg konserten i Göteborg, på Kåren där. En förfärlig upplevelse, faktiskt. Ian Brown höll inte ton och lät helt enkelt bedrövlig. Live var de aldrig särskilt bra. Videon som släpptes efter en spelning i Blackburn 1989 var, som NME skrev när den brittiska musikpressen bestämt att det var tid att dissa bandet, komedi på hög nivå.
Men skitsamma, första skivan var fantastisk; framför allt Elisabeth My Dear!
Tycker att bandet spelade jävligt bra live speciellt trummisen reni som var helt fantastik men sångaren ian brown kunde helt enkelt inte sjunga vilket förstörte allt.
Citera
2007-09-19, 19:18
Medlem
Blazookas avatar
Citat:
Tycker att bandet spelade jävligt bra live speciellt trummisen reni som var helt fantastik men sångaren ian brown kunde helt enkelt inte sjunga vilket förstörte allt.

Ian Brown har väl en rätt så framgångsrik solokarriär nu?
Citera
2007-09-19, 19:19
Medlem
ja rätt så fast det låter ganska annorlunda från när han spelade med stone roses .
Citera
2007-09-19, 19:21
Medlem
Blazookas avatar
Citat:
ja rätt så fast det låter ganska annorlunda från när han spelade med stone roses .

jag skulle vilja säga, mycket annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in