2007-09-18, 22:31
Medlem
någon som skulle vilja hjälpa mig med mitt problem?

jag har en vanlig divx film som jag bara skulle vilja ha en bit ljud ifrån?

någon som har något bra tipps på det? läste något för ett tag sen om ett program som kunde "stjäla" ljud från olika källor. (lästes på macworld)

skriver detta i mac forumet bara för att jag är mac-andvändare. hade jag vänt mig till något annat hade jag säkert bara fått tips om massa win-apps.

tack på förhand
Citera
2007-09-19, 09:38
Medlem
Audio Hijack
Citera
2007-09-19, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patogen
Audio Hijack

thanx! Nu ska här grejas
Citera
2007-09-19, 23:41
Medlem
Får du inte rätt på det med Audio Hijack kan du googla på "DivX demux". Demux innebär i stort sett att du separerar videon från audion. Har du tur ligger audion redan som mp3 annars är det bara att googla på vad det är + convert to mp3.
Citera
2007-09-28, 12:55
Medlem
tack för det!

det funkade sjukt bra, över mina förväntningarna.
Citera
2007-09-28, 15:13
Medlem
antagonistens avatar
Jag lånar tråden lite.

Hur gör man för att extrahera videon ur en XviD-film?
Det enda jag hittar guiden till är för hur man extraherar ljudspåret, men jag vill få ut videon.

Är det någon som vet hur man gör?

Tack på förhand,
Antagonisten
Citera
2007-09-29, 11:36
Medlem
25fpss avatar
Kan du ta det där en gång till och lite långsammare? Du vill ha ut videon ur en videofil? Det är inte så att du vill konvertera filen till något annat format?

Som du kanske märker så är jag inte helt på det klara med vad ditt syfte är så det jag skriver här kanske blir som att kuta över ån för att hämta vatten.

Prova ffmpegX ( http://homepage.mac.com/major4/ ). Välj ditt target format som DV (blir en stor fil). När det är klart lägg in rasket i iMovie, FCE eller FCP. Redigera det som ska redigeras samt välj bort de ljudspår du inte vill ha med. Rendera till det formt du ska ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in