Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-18, 18:57
  #1
Medlem
SmartHanss avatar
Köpte tidigare idag ett sega megadrive. Nu är det så att det verkar inte fungera.
Kollade bara snabbt igenom påsen och kollade inte om alla sladdar var med.

Jag fick två sladdar att koppla i baksidan på konsolen. En var för el, och den andra ska kopplas till antenn-uttaget. I mitten på den andra sladden sitter också ett uttag för antenn. Hur ska jag koppla den sladden? Har kopplat antennsladden mellan tvens antenn uttag och konsolen. Alltså, ingen sladd i mitten på antennsladden. Kommer inte upp något i skärmen.

Fattas det någon sladd eller har jag gjort fel? Vet att texten är lite luddig och svår att förstå.. Men hoppas ni fattar ändå.

Mvh//SmartHans
Citera
2007-09-18, 19:29
  #2
Medlem
Puttgardens avatar
Provat att göra en kanalsökning på din TV?
Citera
2007-09-18, 19:31
  #3
Medlem
Höjas avatar
Sätt inte i antensladden då svt1 ligger på ungefär samma frekvens som segat och därför stör ut segat.

Sätt inte i sladdarna och skit i antennen, kanalsök, så ska det fungera
Citera
2007-09-18, 19:42
  #4
Medlem
Ballexanders avatar
Vilka spel har du? Lejonkungen är riktigt kul.
Citera
2007-09-18, 19:46
  #5
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballexander
Vilka spel har du? Lejonkungen är riktigt kul.
Alla disneyspelen till megadrive är underbara )
Citera
2007-09-18, 23:55
  #6
Medlem
Ballexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Alla disneyspelen till megadrive är underbara )

Toy story kändes revolutionerande! Var riktigt kul att köra radiobilen.
*dammig röst* Up up and away!
På både toy story och lejonkungen var banorna riktigt varierande om jag minns rätt, vilket var kul.

Fan får nog nästan damma av konsolen, fast om jag minns rätt var min A-knapp rätt utsliten.
Skulle vara riktigt kul att ta fram den till helgen och dricka ett par öl samtidigt som man varvar spelen sådär som bara en nörd kan.

Sonic var kul med, kanske inte lika varierat men ändå bra.
Citera
2007-09-19, 09:24
  #7
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballexander
Toy story kändes revolutionerande! Var riktigt kul att köra radiobilen.
*dammig röst* Up up and away!
På både toy story och lejonkungen var banorna riktigt varierande om jag minns rätt, vilket var kul.

Fan får nog nästan damma av konsolen, fast om jag minns rätt var min A-knapp rätt utsliten.
Skulle vara riktigt kul att ta fram den till helgen och dricka ett par öl samtidigt som man varvar spelen sådär som bara en nörd kan.

Sonic var kul med, kanske inte lika varierat men ändå bra.
Öl och megadrive/snes med vännerna är en underbar förteelse, hade dragit upp mitt megadrive med, fast enda hela sladden jag äger ligger i skåne, så måste först fixa hit den innan jag kan spela
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback