Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-18, 17:10
  #1
Avstängd
Odess avatar
http://www.socialdemokraterna.se/tem...___125535.aspx

Citat:
- Med egna ögon vill jag se de kontraster som skapats mellan de som har och de som inte har i moderaternas Sverige. Jag träffar bland annat de personer som Fredrik Reinfeldt inte vågar möta, nämligen de som står utan jobb och de som får sänkta inkomster till följd av de stora skattesänkningar som regeringen gör för de allra rikaste.

Det blir allt mer uppenbart vad Måna Muslim menar med rättvisa, kom ihåg att hon vägrar föra debatter med Reinfeldt om jobb. Hon anklagar Reinfeldt att enbart prata med dom som har jobb Samtidigt förtränger hon regeringens satsningar på utanförskap med nystartsjobb bl a!

Det ska löna sig med bidrag!! Hon har ju redan lovat såssarna ska gå till val med höjd a-kassa. För det skapar trygghet! Likadant pratar Måna Muslim om att långvarig sjukskrivning där inget händer även det är skyddsnät!

Nån som minns hur narren nuder och den fete profilerade stolt hur sysselsättningarna ökar var och varannan vecka? Hur ofta ser man Anders Borg och Fredrik Reinfeldt gjort samma sak?

På Gomorron i morse blir Sven-Erik Österberg ägd av Catharina Elmsäter-Svärd
!
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=260049

Såssarna går emot att vi måste ställa om arbetslöshetsförsäkring till omställningsförsäkring! Att arbetslöshetsförsäkringen inte ska vara en långsiktig inkomst, det är inte vad den är till för! Vilket det varit för väldigt många människor.

Östeberg säger att han tror det är ytterst få som tagit a-kassa i stället för att ta ett jobb. Där säger han att det varit för lite jobb?

Sossarna skryter ju om hur många jobb dom skapat och det ska inte regeringen ta äran åt?

Östeberg tjatar om att alliansen inte når ut till de långa arbetslösa, vilkor för nystartsjobb är 1 år. Med plusjobb är det 2 års arbetslöshet. Och han pratar om att man inte når ut till de som är längst arbetslösa? Varför måste man vara arbetslös i 2 års tid innan åtgärder sätts in? Vad ska personen leva på under tiden?

A-kassa möjligtvist som man förnyar genom vuxendagis?!

Kom ihåg Måna Muslim är ute på turne för rättvisa!

Lite fakta om plusjobben

http://www.yelah.net/articles/20060111155017

Citat:
Plusjobben fungerar som arbetsmarknadspolitisk åtgärd och ingen plusjobbare kvalificerar sig därför till a-kassan, även om de jobbar så länge som under de två år projektet varar. Då de heller inte omfattas av LAS, lagen om anställningsskydd, kan uppsägningstiden vara så kort som två veckor.

Vilka sätter inte sedan in åtgärder pga dåliga anställningsvilkor? Jävla dubbelmoral!
Citera
2007-09-18, 17:16
  #2
Medlem
knightones avatar
Hah ja jag märke att de har lanserat "orättvisa" som nytt paradord. Även den nya SSU ledaren tjötade om det.

Åter igen ska vi få höra Robin Hood tal om hur de rika göder sig och vänder udden mot de svaga i samhället.

Bidragstagande ska löna sig. Därför vill de flytta mer av de rikas (läs: folk som har jobb) pengar till utjämning i förortsområden.

Hade hoppats på något nytt.
Citera
2007-09-18, 17:23
  #3
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Hah ja jag märke att de har lanserat "orättvisa" som nytt paradord. Även den nya SSU ledaren tjötade om det.

Åter igen ska vi få höra Robin Hood tal om hur de rika göder sig och vänder udden mot de svaga i samhället.

Bidragstagande ska löna sig. Därför vill de flytta mer av de rikas (läs: folk som har jobb) pengar till utjämning i förortsområden.

Hade hoppats på något nytt.

Tyvärr så kommer det dock antagligen leda till en hel del sympatier för Mona Muslim & Co. Stödet till den nuvarande regeringen minskar stadigt, och den röd-gröna röran rider på vågen. Det råder ingen tvekan om att mycket har hänt under det år Alliansen har varit vid makten...men allt har inte varit positivt.

Om Alliansen inte börjar försöka vinna tillbaka förtroendet hos svenska folket, så kommer vi utan tvekan se sossarna vid rodret igen år 2010.
Citera
2007-09-18, 18:23
  #4
Avstängd
Odess avatar
Socialdemokraterna bryt sig inte ett skit om 550.000 förtidspenisonärer, hur vi ska få stopp på dom och hur få vissa tillbaks till arbetsmarknaden. Det är ju en trygghet att vara långtidssjuskriven!

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....4&lpos=extra_0

Citat:
Men kritiken lät inte vänta på sig. LO kallar det nya förslaget för en besparing.
-Att som sjukskriven återkomma till arbete är sällan lätt och kräver ofta hjälp och stöd från många olika personer. När regeringen nu fördelar ansvaret för detta arbete faller bördan i huvudsak på den sjukskrivne själv som drabbas av lägre ersättning, striktare villkor, hårdare krav och försämrat anställningsskydd, säger LO:s vice ordförande Erland Olauson

Är LO helt jävla puckade? Regeringen nu fördelar ansvaret i huvudsak på den sjukskrivne själv? Det är ju nu dom får hjälp om något?

Försämrat arbetsvillkor? Här förtränger ju LO att man kanske inte kan komma tillbaks till andra arbetsuppgifter men har arbetsförmåga för andra!

Då ska det löna sig med att vara långtidsjuksrkiven i flera år utan att det händer något! Det är skyddsnät!

Fyfan!
Citera
2007-09-18, 20:11
  #5
Medlem
Fan man kanske ska rösta på sossarna ändå.

Tänk vad skönt att kunna gå på bidrag och få mer i månaden där än att jobba

(Obs stor ironi)
Citera
2007-09-18, 20:22
  #6
Medlem
Leif Ds avatar
Rättvisa enligt aliansen: Doms om jobbar ska få behålla mer av sin lön.

Rättvisa enligt SAP: Dom som inte jobbar ska få mer pengar genererat av andra människors arbete.

För SAP är det förståss inte bra om folk klarar sig själva, utan bidrag. Det blir svårt att kontorllera folk då. Och folket gillar det! Oppositionen får allt starkare stöd. Svenskarna är sossefierade. Många har inte vilja och/eller förmåga att styra sina egna liv. Bäst att låta staten ta hand om allt, så har det ju alltid varit.

Dagens lästips: http://gluefox.com/min/slutenanstalt.pdf
Citera
2007-09-18, 20:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Fan man kanske ska rösta på sossarna ändå.

Tänk vad skönt att kunna gå på bidrag och få mer i månaden där än att jobba

(Obs stor ironi)

- Vad gör du hemma?

- Jag lär kännna min tonårsson som går på gymnasiet. Han kommer hem vid femtiden...

Citera
2007-09-18, 20:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Hah ja jag märke att de har lanserat "orättvisa" som nytt paradord. Även den nya SSU ledaren tjötade om det.

Åter igen ska vi få höra Robin Hood tal om hur de rika göder sig och vänder udden mot de svaga i samhället.

Bidragstagande ska löna sig. Därför vill de flytta mer av de rikas (läs: folk som har jobb) pengar till utjämning i förortsområden.

Hade hoppats på något nytt.

Jag garvar åt idiotsossarna. När de säger att lejonparten av sänkningana av skatten gått till den halva av befolkningen som har det bäst ställt är det detsamma som till dem som arbetar. Ja, pensionärerna får inte del av jobbskatteavdraget ( ). Den som studerar får också mindre skattesänkning för sitt arbete under sommaren än exempelvis en heltidsarbetande sjuksköterska. Detta är orättvisa i sossarnas föreställningsvärld. Jävla puckon. Samma staplar visades innan valet. Jag roade mig då och idag med att konstatera att p.g.a att jag är student tillhör jag den halva av befolkningen som får en ytterst liten skattesänkning i jämförelse med den halva av befolkningen med heltidsarbete. Där är helt naturligt i min värld och rättvist. Dock tackar jag regeringen för den skattesänkning jag fått. Idag så är grundavdraget kraftigt höjt jämfört med sosseregeringen. Jag betalar inte skatt på mer än 4000 av de sommarjobbspengar jag fått ihop detta år. Det var andra bullar med sossarna...
Citera
2007-09-18, 22:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Rättvisa enligt aliansen: Doms om jobbar ska få behålla mer av sin lön.

Rättvisa enligt SAP: Dom som inte jobbar ska få mer pengar genererat av andra människors arbete.

För SAP är det förståss inte bra om folk klarar sig själva, utan bidrag. Det blir svårt att kontorllera folk då. Och folket gillar det! Oppositionen får allt starkare stöd. Svenskarna är sossefierade. Många har inte vilja och/eller förmåga att styra sina egna liv. Bäst att låta staten ta hand om allt, så har det ju alltid varit.

Dagens lästips: http://gluefox.com/min/slutenanstalt.pdf

Vill bara varmt rekommendera boken som Leif D länkar till. Köpte den på nätet för några år sedan och sträckläste den. Det är en skräckroman, med den skillnaden att den dels är verklig och dels rör vårt samhälle i allra högsta grad.
LÄS!

Kan köpas exempelvis här: http://www.periskop.com/bokshop/ulf....all/index.html
Citera
2007-09-19, 06:20
  #10
Avstängd
Odess avatar
SVT Text

Citat:
Sahlin: Var finns de arbetslösa?

Socialdemokraternas partiledare Mona
Sahlin anser att dagens regerings-
förklaring är till för dem som jobbar,
bor i dyra hus och tjänar bra. -Var
fanns de arbetslösa, de långtids-
sjukskrivnaa?

Hon påpekar att långtidsarbetslösheten
inte har sjunkit, och tvärtom ökar
bland de unga.

Sahlin anser att det saknas insatser
för de som står långt utanför arbets-
marknaden, och efterlyser satsningar
på utbildning och Komvux. -Snart
vänder ekonomin igen och då måste vi
ha rustat de grupperna, sade Sahlin.

Måna Muslim fortsätter att förtränga att diskutera jobb med Reifeldt. Hon säger att långtidsarbetslösheten ökar bland unga. Men kan hon inte komma på med förslag hur den ska sänkas? Ja då pratar hon om konvux?

Och hon hycklar när hon ställer frågaorna om var finns arbetslösa och sjukskrivna!! Blir så trött på hennes nonchallant!

Och vad är det för fel om man vill jobba, tjäna pengar och bor i dyrt hus. Det gör ju Måna Muslim!? Ska inte andra få den chansen ochså?

Men visst fan... Det är ju inte hennes Sverige! Vilka ska betala välfärden om de inte jobbar?

Här borde man tycka att även socialdemokrater borde irritera sig på hennes kommentar! I ena exemplet används de med 25k i snyftexempel när det gäller a-kassa

När det lönar sig för samma lönikomstagare då förtränger hon det och det är inte hennes Sverige! Vad är henns sverige då? Flyktingar och bidragsinkomstagare?
Citera
2007-09-19, 06:46
  #11
Medlem
asterix112s avatar
God morgon..

Såg denna lilla artikel i våran morgonblaska..
Tycker att inläggen på sidan är ganska komiska..

http://www.ekuriren.se/ekuriren/sena...9&t=1409220731




Ropen skalla rättvisa åt alla. (utom de som jobbar för sig)



//Asterix112
Citera
2007-09-19, 10:05
  #12
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
SVT Text



Måna Muslim fortsätter att förtränga att diskutera jobb med Reifeldt. Hon säger att långtidsarbetslösheten ökar bland unga. Men kan hon inte komma på med förslag hur den ska sänkas? Ja då pratar hon om konvux?

Och hon hycklar när hon ställer frågaorna om var finns arbetslösa och sjukskrivna!! Blir så trött på hennes nonchallant!

Och vad är det för fel om man vill jobba, tjäna pengar och bor i dyrt hus. Det gör ju Måna Muslim!? Ska inte andra få den chansen ochså?

Men visst fan... Det är ju inte hennes Sverige! Vilka ska betala välfärden om de inte jobbar?

Här borde man tycka att även socialdemokrater borde irritera sig på hennes kommentar! I ena exemplet används de med 25k i snyftexempel när det gäller a-kassa

När det lönar sig för samma lönikomstagare då förtränger hon det och det är inte hennes Sverige! Vad är henns sverige då? Flyktingar och bidragsinkomstagare?
Hennes beteende stinker ja, men man måste se det ur hennes och Partiets synvinkel också. Det handlar om att fiska röster, och vi vet alla att sådan här strategi funkar i Sverige, särskilt som partitidningen Aftonslasket hänger på direkt med snyftreportage vinklade till oigenkänlighet. S gör det som de vet funkar för att komma tillbaka till köttgrytorna, egentligen kan man inte klandra dem för det. Sedan att det funkar, det är en annan sak, en tragisk sådan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback