Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-18, 14:34
  #1
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tycker inte om skräckspel där skräckmomenten sker för snabbt utan det skall vara lite mystiskt från början och att man kan ana att något kommer att hända. Tex skuggor och konstiga detaljer, ljud.
Citera
2007-09-18, 14:38
  #2
Medlem
Dralnurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tycker inte om skräckspel där skräckmomenten sker för snabbt utan det skall vara lite mystiskt från början och att man kan ana att något kommer att hända. Tex skuggor och konstiga detaljer, ljud.

Silent Hill 1-3, och det vidrigaste jävla spelet jag någonsin spelat; Forbidden Siren.

Inget av dom fokuserar på direkt hoppa-till skrämsel, men det förekommer förstås då och då, som i de flesta spel i genren.
Citera
2007-09-18, 14:44
  #3
Medlem
mogs avatar
Rule of Rose är sådär creepy.

Citera
2007-09-18, 14:53
  #4
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tack! Glömde skriva att det skall vara för PC.
Citera
2007-09-18, 15:04
  #5
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tack! Glömde skriva att det skall vara för PC.

First Encounter Assault Recon, även känt som F.E.A.R. är ett suveränt skräck-FPS med just den sugande, pirrande känslan då du inte riktigt vet varför du känner dig hotad eller av vad. Visst möter du reguljära soldater oxå, såväl klontrupper som säkerhets-personal.. men det mest skrämmande är glimtarna av en liten flicka, mitt i förödelsen ? Vem är hon, vad gör hon där.. och vad har hon för koppling till dig ?
Citera
2007-09-18, 15:08
  #6
Medlem
Aiadans avatar
Penumbra Overture, utan minsta lilla tvekan. Jag är bara alldeles i början av spelet än och enda jag sett i fiendeväg är någonting vargliknande, men herregud vilken stämning i det spelet

Där har du iaf mer än nog med skuggor och konstiga ljud
Citera
2007-09-18, 15:37
  #7
Medlem
Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth bygger upp en obehaglig stämning i början. Men sen blir det mest action.
Citera
2007-09-18, 15:44
  #8
Medlem
yantras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
First Encounter Assault Recon, även känt som F.E.A.R. är ett suveränt skräck-FPS med just den sugande, pirrande känslan då du inte riktigt vet varför du känner dig hotad eller av vad. Visst möter du reguljära soldater oxå, såväl klontrupper som säkerhets-personal.. men det mest skrämmande är glimtarna av en liten flicka, mitt i förödelsen ? Vem är hon, vad gör hon där.. och vad har hon för koppling till dig ?
Det spelet är bra men tycker dock att första banan är hemskast
Citera
2007-09-18, 15:46
  #9
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Clock Tower, till SNES, är riktigt skrämmande. Jag vet att du ville ha till PC, men det finns ju gott om SNES emulatorer.
Citera
2007-09-18, 15:57
  #10
Medlem
tvcasualtys avatar
Definitivt Silent Hill 2. Finns även till PC.
Citera
2007-09-18, 15:58
  #11
Medlem
Aiadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Clock Tower, till SNES, är riktigt skrämmande. Jag vet att du ville ha till PC, men det finns ju gott om SNES emulatorer.
Ett skrämmande skräckspel till SNES låter ju onekligen rätt intressant, nästan så jag måste kolla upp det när jag kommer hem.
Citera
2007-09-18, 15:58
  #12
Medlem
Dralnurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tack! Glömde skriva att det skall vara för PC.

Silent Hill 2 finns ju till PC.

Annars är Clive Barkers Undying ett sånt där spel där man kan bli äcklad och vilja springa ifrån datorn, medans man slåss för sitt liv.
Sjukt grymt spel

Edit: Omstrukturerade en mening.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback