Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-07-24, 10:07
  #1
Medlem
diskodiks avatar
Körde ner en sväng i hamnen i Malmö igår kväll (i jakt på street racing) och hittade något extremt coolt! Brevid en kaj ligger något som ser ut som en gammal torpedbåt uppallad. Den är ful som stryk och i ruskigt dåligt skick, och troligtvis är det samma båt som legat sjunken precis nedanför...

Naturligtvis hade jag ingen kamera med mig, men jag är allvarligt sugen på att sticka dit igen och fota lite. Är det någon som vet något om den här båten? Jag hittade nämligen inget namn eller betäckning...

Och som en liten bonus - det verkar som om det sitter någon form av rörelsedeckare kopplad till en - kassettradio! Som spelar Arvingarna! Kommer man för nära så börjar det låta dansband, och backar man tystnar det igen... Ingen människa syntes till iaf.
Citera
2003-08-04, 13:33
  #2
Medlem
dra dit och ta några foton!
Citera
2006-06-01, 00:20
  #3
Medlem
Inte Torped.. men patrullbåt! ;)

Jodå..
Nog sjönk båten alltid, agerade ubåt i en månad innan vi fick lyft upp den.
Står strax inför sjösättning nu, bara et par plåtar kvar att svetsa.
Båten är byggd 1969, och tagen ur reguljär patrulltjänst 1997.
Har deltagit i bla ubåtsjakt och varit skolbåt för blivande befäl.
Vikt 36 ton, längd 79 fot, 3 stk Scania DS 11 på ca 500 hk stk (marinens utgåva).

Fisketur någon ?


-Keirn
Citera
2006-06-01, 00:21
  #4
Medlem
Inte Torped.. men patrullbåt! ;)

Oops
Citera
2018-01-04, 05:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggin
Jodå..
Nog sjönk båten alltid, agerade ubåt i en månad innan vi fick lyft upp den.
Står strax inför sjösättning nu, bara et par plåtar kvar att svetsa.
Båten är byggd 1969, och tagen ur reguljär patrulltjänst 1997.
Har deltagit i bla ubåtsjakt och varit skolbåt för blivande befäl.
Vikt 36 ton, längd 79 fot, 3 stk Scania DS 11 på ca 500 hk stk (marinens utgåva).

Fisketur någon ?


-Keirn

Jag vet vem som ägde den båten, han hade suttit inne för narkotikabrott har jag för mig. Äldre man vid namnet Jan.
Fått höra att den var full med vatten innan den sjönk och att brandkåren kom dit med nån mega-startbooster och drog igång motorerna så den länsades på ett nafs.
Varför den sen sjönk vet jag inte.
Jag känner gubbens kompis och kan förhöra mig om händelseförloppet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback