Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 11:11
  #193
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
"Bensinstation i Fisksätra rånad med brödkniv. Lars Ferm eftersöks för rånet vars byte blev en limpa och ett knippe tuggummipåsar."
Detta är jag övertygad om att vi snart kan läsa i tabloiderna.

Svartenbrandt är inte känd för några historiskt stora dåd. Det är inte så att han är misstänkt för det stora påskrånet eller för att ha stulit riksregalierna. Med tanke på alla år i fängelset så har han fått ganska dålig utdelning.
Man ska inte förringa den brottslighet Svarten har ägnat sig åt, bla. har han skjutit med AK4 rakt in i en polisbuss, han har begått grova rån , med inslag av grov misshandel och kidnappning, han har begått grov misshandel mot närstående etc etc.
Sen har han gjort en del tafflerier med, men ofarlig är han absolut inte.
Citera
2014-04-15, 19:12
  #194
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Precis. Han är bara en simpel tjyv. Kriminellt slödder med klen begåvning.
Åja, ha må vara en av de klantigaste och korkade brottslingarna i Sverige, men
farlig och mycket otäck.
Citera
2014-04-15, 19:40
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Expressen ska tydligen ha bjudit honom på några järn under en intervju de gjorde med honom under söndagen
Var har du fått den uppgiften från?
Citera
2014-04-16, 01:20
  #196
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
luktar PR för boken...

Håller med, detta säljer nog några 100 extra böcker.
Någon som vet ifall det har gjorts en anmälan? Ifall detta är gjort så tror jag att den kommer läggas ned.
Citera
2014-04-16, 23:01
  #197
Medlem
Precis vad jag tänkte när jag läste att Lars Ferm hotat Jackie till livet! Han är en bricka i jackies "sälja bok" spel.
Hela hennes uppväxt har ju gjort henne helt "fucked up" det är en sjuk familj det där!
Någon som vet hur hennes mamma Susanna Franzén lever nu? Va inte hon missbrukare, iallafall på senare år?
Citera
2014-04-17, 18:23
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuteangel74
Precis vad jag tänkte när jag läste att Lars Ferm hotat Jackie till livet! Han är en bricka i jackies "sälja bok" spel.
Hela hennes uppväxt har ju gjort henne helt "fucked up" det är en sjuk familj det där!
Någon som vet hur hennes mamma Susanna Franzén lever nu? Va inte hon missbrukare, iallafall på senare år?

Tydligen både alkis och sprutmissbrukare. Ska bo på ett hem (för missbrukare förmodar jag) och vara i dålig skick för tillfället.

Att hela familjen är fucked up är mer mer en självklarhet än något man skulle bli förvånad över. Jag skulle inte bli förvånad över ifall pappa och dotter hade planerat den här lilla reklam kampagnen tillsammans.

De vet ju att det inte blir några som helst konsekvenser för Lars, eftersom ord står mot ord och det inte går att bevisa något när det inte finns vittnen till det som skulle ha hänt. Ola kanske inte "hörde" hoten..

Det skulle inte heller förvåna mig ifall dottern utnyttjade pappan för lanseringen av sin bok, eftersom pappan inte heller är sen på att sälja sin familj till media när han själv drar nytta av det.

De är mediahoror hela bunten. Och sällan sams sinsemellan - dessutom.
Citera
2014-04-17, 19:18
  #199
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tydligen både alkis och sprutmissbrukare. Ska bo på ett hem (för missbrukare förmodar jag) och vara i dålig skick för tillfället.

Att hela familjen är fucked up är mer mer en självklarhet än något man skulle bli förvånad över. Jag skulle inte bli förvånad över ifall pappa och dotter hade planerat den här lilla reklam kampagnen tillsammans.

De vet ju att det inte blir några som helst konsekvenser för Lars, eftersom ord står mot ord och det inte går att bevisa något när det inte finns vittnen till det som skulle ha hänt. Ola kanske inte "hörde" hoten..

Det skulle inte heller förvåna mig ifall dottern utnyttjade pappan för lanseringen av sin bok, eftersom pappan inte heller är sen på att sälja sin familj till media när han själv drar nytta av det.

De är mediahoror hela bunten. Och sällan sams sinsemellan - dessutom.
En helt korrekt analys anser jag. Jag menar, varför ens lansera boken lagom till hans frisläppande?
Pengar, dessa pengar!
Citera
2014-04-17, 19:44
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
En helt korrekt analys anser jag. Jag menar, varför ens lansera boken lagom till hans frisläppande?
Pengar, dessa pengar!

För att det innebär mer pengar i fickan på alla: förlaget, Ola & Jackie, Aftonbladet & Expressen - och eventuellt även Svartensbrandt ifall dottern delar med sig något av royalties..

En win-win-win-win -situation alltså.

Ju mer boken säljer - desto nöjdare blir alla. Däremellan kan både Jackie och Lars ge intervjuar i olika kvällstidningar - och tjäna pengar på dessa.

I intervjuerna kan Jackie först berätta om hoten och polisanmälningarna. Lars kan berätta sin version (vilket båda redan har gjort). Därefter kan man berätta solskenshistorian om återförenandet. Far och dotter i samma bild. Återigen kompisar. Polisanmälan är ett minne blott..

Även den storyn kan sälja några ytterligare ex av boken..

P.S. Ola Brising (Jackies sambo) tydligen jobbar för Hänt i veckan..
__________________
Senast redigerad av sno 2014-04-17 kl. 19:47.
Citera
2014-04-17, 21:46
  #201
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För att det innebär mer pengar i fickan på alla: förlaget, Ola & Jackie, Aftonbladet & Expressen - och eventuellt även Svartensbrandt ifall dottern delar med sig något av royalties..

En win-win-win-win -situation alltså.

Ju mer boken säljer - desto nöjdare blir alla. Däremellan kan både Jackie och Lars ge intervjuar i olika kvällstidningar - och tjäna pengar på dessa.

I intervjuerna kan Jackie först berätta om hoten och polisanmälningarna. Lars kan berätta sin version (vilket båda redan har gjort). Därefter kan man berätta solskenshistorian om återförenandet. Far och dotter i samma bild. Återigen kompisar. Polisanmälan är ett minne blott..

Även den storyn kan sälja några ytterligare ex av boken..

P.S. Ola Brising (Jackies sambo) tydligen jobbar för Hänt i veckan..
Klockrent, om så är fallet!
Citera
2014-07-18, 17:03
  #202
Medlem
Hur går det för honom nu för tiden?
Citera
2014-09-02, 18:45
  #203
Medlem
God dag kamrater,
Har en längre tid forskat på fenomenet Lars-Inge Svartenbrandth,
Ja tyvärr, karln är så gott som obotlig. En tvätt-äkta psykopat.
M y c k e t, sorglig historia. Ämnet har tyvärr bla media och diskussanter ej penetrerats
tillräckligt djupt!

Specielt media tycks nästan vara skrajja på att konfrontera monstret. Ex. 2007, när han så att
säga blev frälst för 2:a gången (1:a var 1995 tolv år tidigare således) Då skulle man ha sagt" ja
men vad hände Lasse med Din förra frälsning ?"
Eller: Du fick ju exklusiv terapi i 12 år Säters sjukhus (psykiatriker Göran Källberg och den numera riksbekanta Margit Norell /Qvickens handledare)

Studerar man samtliga Lasses framträdanden i teve, så ser man den här glättiga fernissan, inte minsta tillstymmelse till genuint äkta ödmjukhet. Karln är djupt skadad även av:
1. kåklivet
2. pundandet (amfetamin)
3. Dåliga vänner
4. Avsaknad av bra vänner
5. Sjukdomarna AD/hd, Borderline, Bipolär störning
6. Dålig ekonomi

Skulle vara intressant om teve kunde visa en rulle av honom när han släpper fram Monstret !
Svart eller vitt - Dubbelnatur. Kränkningskänslig, narcisistisk, kan ej inordna sig i samhället
och leva civiliserat, ta livets upp and downs, gå upp, ARBETA, vara vanlig, ha motflyt osv.

ÅTgärder:

1. Testa att medicinera honom med amfetaminbaserade läkemdel, som ex.vis: Stratera, Voxra,
Conserta, Lyrica m fl (karln skulle förmodligen överdosera dom)

2. LSD-terapi med höga doser, då förslagsvis 2000 microgram

3. Ny konfrontativ terapiserie, som tar vid där Göran Källberg slutade. Karln måste träffa sin överman som så att säga kan möta honom, och EJ viker undan av räddsla eller låter sig förföras.
Kan även tänka mig ngn form av Djävulsutdrivning efter mallen filmen "Exorcisten"

4. Att Alliansen klubbar igenom med SD-stöd att Livstids Internering återinförs, karln får då
deporteras till ngn ö, eller kloster med Säkerhetsklass och där ägna sig åt sin sk "meditation"
och andlighet.

Prognos: Fortsätter valsen som tidigare så ger jag honom max 3 år till,
dödsorska: hjärtinfarkt till följd av amfetaminmissbruk, eller
att ngn av hans pundarpolare lurar i honom Internet-tjack....

Som sagt var, djupt tragiskt, en sådan begåvning, charmör, snygging som det gått så jävla snett för,
visst det finns flera psykopater, men många av dom har typ gett sig in i affärs- och företagsvärlden, politiken, media och framför allt Konst- Film- och Teatervärlden...

Med vänlig hälsning Pandorak, Docent i psykiatri
Citera
2014-10-21, 01:10
  #204
Medlem
blivit mycket intresserad av denna man.
någon som vet vad han gör idag?

inga nya brott?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback