Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-16, 22:14
  #1
Medlem
Philliss avatar
Jag tycker det är intressant att se hur olika länder krigar med varandra, som i mellanöstern nu t ex. Araberna kör med bilbomber och självmordsbombare, amerikanerna slaktar med militärfordon och israelerna svarar med sina flygattacker. Vilka länder skulle ni vela se i krig, rent hypotetiskt? Jag undrar hur det skulle gått om självmordsbombar-Irak mötte de gamla klassiska Kamikaze-piloterna i Japan. Det hade kunnat bli ett sjukt intressant möte.

Har ni några länder ni skulle vilja se i slagsmål?
Citera
2007-09-16, 22:25
  #2
Medlem
doublejohns avatar
Rond tre i Finland mot Ryssland? :P
Citera
2007-09-16, 22:27
  #3
Medlem
cocaineducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Jag tycker det är intressant att se hur olika länder krigar med varandra, som i mellanöstern nu t ex. Araberna kör med bilbomber och självmordsbombare, amerikanerna slaktar med militärfordon och israelerna svarar med sina flygattacker. Vilka länder skulle ni vela se i krig, rent hypotetiskt? Jag undrar hur det skulle gått om självmordsbombar-Irak mötte de gamla klassiska Kamikaze-piloterna i Japan. Det hade kunnat bli ett sjukt intressant möte.

Har ni några länder ni skulle vilja se i slagsmål?

INGA!

Herregud, vad är fel på er?
Citera
2007-09-16, 23:44
  #4
Avstängd
TIGERÖGATs avatar
Kina mot usa
Iran mot israel
Tyskland mot frankrike
Ryssland mot england
Turkiet mot grekland
Citera
2007-09-16, 23:48
  #5
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublejohn
Rond tre i Finland mot Ryssland? :P
Finland mot Sverige först dock.

Krävs bara några fulla finländare på en Finlandsfärja som intar Stockholm så är kapitulationen ett faktum.
Citera
2007-09-16, 23:48
  #6
Medlem
Fruktpojkens avatar
Världen mot Nordkora
Den är ju självklar. Tror knappast någon skulle kunna rå på Nordkorea om inte atombomber eller liknande används. Det största problemet Nordkorea har vid en eventuell invasion är näringsbrist.
Citera
2007-09-16, 23:49
  #7
Medlem
Whattabas avatar
Det finns många sköna scenarion på krig men det mest ultimata hade varit ett rikt, stolt och pånyttfött Kina mot ett USA på nedgång om några årtionden. Jag har egentligen inte emot något av länderna, de enda som jag vill utplånas för sakens skull är Saudi-Arabien, Pakistan, Iran etc.

Sedan vill jag slå ett slag för att Sverige borde återerövra Åland.
Citera
2007-09-17, 00:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Sedan vill jag slå ett slag för att Sverige borde återerövra Åland.

Amfibieregementet vs. Nylands brigad alltså.
Citera
2007-09-17, 00:08
  #9
Medlem
AHhahhh

Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Det finns många sköna scenarion på krig men det mest ultimata hade varit ett rikt, stolt och pånyttfött Kina mot ett USA på nedgång om några årtionden. Jag har egentligen inte emot något av länderna, de enda som jag vill utplånas för sakens skull är Saudi-Arabien, Pakistan, Iran etc.

Sedan vill jag slå ett slag för att Sverige borde återerövra Åland.
Varför ens försöka?
Ni har inte ens erövrat Rinkeby......
Citera
2007-09-17, 00:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Amfibieregementet vs. Nylands brigad alltså.

Hehe vore väl aningen smartare att använda flottan...
Citera
2007-09-17, 01:01
  #11
Medlem
KalleXs avatar
En mobiliserat Sverige vs Sovjetunionen i ett klassisk Operation Garbo scenario.
Givetvis hade resultatet blivit annorlunda än i den historien, men fasen va intressant det hade varit att se hur mycket djävulskap Sverige hade kunnat ställa till med i verkligheten.
Citera
2007-09-17, 01:02
  #12
Medlem
Daineas avatar
Sverige-Storbritannien och hoppats på stora förluster på båda sidor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback