Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-16, 18:43
Medlem
Hej Flashback!

Tänkte bara kolla med er om jag kan på något vis göra så att min dator blir en TV så att jag exempelvis kan koppla in spelkonsoller och spela på skärmen osv.

Jag har en HP Pavilion d4000 men jag antar att det är grafikkortet som spelar huvudrollen, jag har ett Geforce 6600 256mb.

Mycket tacksam för svar, MVH storbollen
Citera
2007-09-16, 18:55
Medlem
Ja det kan du, med ett tv-kort. Kolla upp det först.
Citera
2007-09-16, 19:33
Medlem
Jag tänkte mest på om jag kan koppla in tvspelskonsoll till datorskärmen nu med de grejjerna jag har nu.
Citera
2007-09-16, 19:44
Medlem
Swe.patriots avatar
Vad har grafikkortet att göra med spelkonsollen?

Allt hänger på din dator skärm..
Citera
2007-09-16, 20:11
Bannlyst
fel
Citera
2007-09-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Vad har grafikkortet att göra med spelkonsollen?

Allt hänger på din dator skärm..

Tänkte på om man kör det genom grafikkortet...
Citera
2007-09-16, 20:49
Medlem
DennisOlofs avatar
Dustin har det du behöver.

Sajten är nere konstigt nog. Det du vill ha är en dosa du pluggar in till datorskärmen som kan ta emot externa källor som.

S-Video osv, då kan du koppla in VHS, köra med DVD spelare, kamera osv och visa bilderna på monitorn. Kan posta länk imorgon när dustin kommer upp igen.
Citera
2007-09-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Dustin har det du behöver.

Sajten är nere konstigt nog. Det du vill ha är en dosa du pluggar in till datorskärmen som kan ta emot externa källor som.

S-Video osv, då kan du koppla in VHS, köra med DVD spelare, kamera osv och visa bilderna på monitorn. Kan posta länk imorgon när dustin kommer upp igen.

Det vore suveränt, tack för tipset skall kollas upp!
Citera
2007-09-16, 21:08
Medlem
Jag har en sådanhär (bild tagen själv, kunde ej hitta annan bild) på min dator så man tycker ju att det borde gå men det händer ingenting när jag kopplar in någonting där (bara usb:n och mic/hörlurar som funkar) så det är väll någon drivrutin som fattas men jag har sökt överallt efter den även på hp:s hemsida utan att ha hittat något. Jag tror att de uttagen funkade förut innan jag formaterade hårddisken. Vad kan man göra?
Citera
2007-09-17, 23:11
Medlem
Ingen som vet vad jag kan göra med det där (bilden ovanför)?

Mycket tacksam för svar!
Citera
2007-09-17, 23:14
Medlem
De är väl snarare ut- än ingångar. Varför ska du dra TV-spelet genom datorn för att komma till skärmen? Som de andra här säger behöver du koppla direkt till skärmen - eller köpa ny hårdvara till din dator.
Citera
2007-09-17, 23:19
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbollen
Ingen som vet vad jag kan göra med det där (bilden ovanför)?

Mycket tacksam för svar!

Jo det du kan göra med bilden ovanför är att koppla din dator till tv-skärmen, tror du vill göra precis tvärt om och därför råder jag dig att vänta tills imorgon då någon skulle länka what you want.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in