Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-26, 20:43
  #505
Medlem
VitruvianMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Så var det för mig när jag fortfarande hade mild HPPD, nu är det kört med alkoholen. Blir riktigt dålig efter berusning. Det tar 1-2 månader att bli bra och det är ju rätt trist då man annars skulle kunna "offra" någon dag för att fly lite. Nu är det helnyktert som gäller, även om man får hålla sig ifrån kodein i de dåliga stunderna när man bara vill må lite bättre.

Vad var det som gjorde din HPPD värre?
Citera
2014-05-27, 15:46
  #506
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianMan
Vad var det som gjorde din HPPD värre?

Kratom, trodde att det var som vilken opi som helst, tyckte att jag läste på rätt mycket men tydligen inte. Jag hade självmedicinerat mig med med kodein och tramadol under lång tid (sporadiskt, någon gång i veckan för att få ett break från allt). Efter intag så kändes det som jag rökt en mindre mängd cannabis och det var mycket obehaglig. Den så kallade opi effekten kom först efter ett par timmar.

Efter att ruset klingad av så kom allt det hemska, saker morphadrs och synbruset blev tillen snöstorm med virvlar i. Fick noll orienteringsförmåga etc. och hjärnan gick på högvarv. Hatar att det blev så men otroligt tacksam att det fanns medicin som tagit bort detta elände.

Eftersom jag förmodar att de kommer en följdfråga från någon om vad för mediciner så säger jag det här. Keppra, Iktorivil, Sinemet, Doser är ointressanta då alla behöver olika mycket för optimal effekt. Om nunmedicinring är rätt väg att gå. Jag tror att en del kan hantera sina symptom bra med rätt medicinsk meditation tex. Jag är tyvärr för skadad för att meditera, blir på tok för kraftfull effekt.
Citera
2014-05-27, 22:28
  #507
Medlem
FrankTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Så var det för mig när jag fortfarande hade mild HPPD, nu är det kört med alkoholen. Blir riktigt dålig efter berusning. Det tar 1-2 månader att bli bra och det är ju rätt trist då man annars skulle kunna "offra" någon dag för att fly lite. Nu är det helnyktert som gäller, även om man får hålla sig ifrån kodein i de dåliga stunderna när man bara vill må lite bättre.

Du menar alltså att din HPPD har blivit värre? Fan vad den här sjukdomen bara suger..
Citera
2014-05-27, 23:10
  #508
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankTheMan
Du menar alltså att din HPPD har blivit värre? Fan vad den här sjukdomen bara suger..

No shit Sherlock!

Någon som vet hur det ser ut med mdma och hppd? Alltså om det är lätt att få hppd vid missbruk?
Citera
2014-05-28, 16:39
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
No shit Sherlock!

Någon som vet hur det ser ut med mdma och hppd? Alltså om det är lätt att få hppd vid missbruk?
Ja, MDMA är en av de droger som lättast ger dig HPPD.
Citera
2014-05-28, 17:54
  #510
Medlem
horghs avatar
Efter en handfull intag av RC:hallucinogener har jag lagt märke till att jag får visuals utav cannabis. Ganska ordentliga sådana dessutom.
Om jag i helnyktert tillstånd contentrerar blicken på en punkt i nån minut så sättet det också igång till viss del,

Har jag HPPD, eller har jag bara införskaffat mig ett sk. tredje öga hehe?
Citera
2014-05-28, 18:19
  #511
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrslingerbult
Ja, MDMA är en av de droger som lättast ger dig HPPD.

Jasså? Finns det några källor på detta som du kan vara vänlig och länka? Inte för att jag misstror dig, sist gång jag poppade så vaknade jag upp med ett sjukt mönster på synfältet som varade en halv dag! Så det vore lite intressant att läsa om det, och kanske hitta några knep och knåp för att förhindra det så mycket som möjligt
Citera
2014-05-28, 23:43
  #512
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horgh
Efter en handfull intag av RC:hallucinogener har jag lagt märke till att jag får visuals utav cannabis. Ganska ordentliga sådana dessutom.
Om jag i helnyktert tillstånd contentrerar blicken på en punkt i nån minut så sättet det också igång till viss del,

Har jag HPPD, eller har jag bara införskaffat mig ett sk. tredje öga hehe?
Visuals kan man få av Cannabis ändå, antingen om man är mycket ovan och/eller att det är väldigt bra kvalité. Cannabis brukar kunna förvärra HPPDn kraftigt, ofta temporärt men även permanent. Vad har du för andra symtom på HPPD?
Citera
2014-06-17, 00:40
  #513
Medlem
jesper2013s avatar
Skulle någon kunna ge tips på droger som inte påverkar hppd permanent?
Citera
2014-06-17, 05:35
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper2013
Skulle någon kunna ge tips på droger som inte påverkar hppd permanent?

Bensodiazepiner, GHB, pregabalin och andra GABA-substanser. Opioider också skulle jag tro, med undantag för exempelvis tramadol. Jag kan tänka mig att de substanser som påverkar serotonin, dopamin och noradrenalin i stor eller liten utsträckning däremot gör det, vilket gör att de flesta substanserna blir tvungna att uteslutas.

Vissa dissociativa substanser kanske också fungerar.
Citera
2014-06-24, 00:36
  #515
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Bensodiazepiner, GHB, pregabalin och andra GABA-substanser. Opioider också skulle jag tro, med undantag för exempelvis tramadol. Jag kan tänka mig att de substanser som påverkar serotonin, dopamin och noradrenalin i stor eller liten utsträckning däremot gör det, vilket gör att de flesta substanserna blir tvungna att uteslutas.

Vissa dissociativa substanser kanske också fungerar.

Detta stämmer bra. Däremot när det kommer till diss. så är de oberäkneliga. En del säger att de fått förvärrat HPPD, andra inte, Det "borde" som sagt vara bra att undvika droger som pekar mot serotonin och dopamin men det verkar inte vara självklart. Sen verkar de flesta med HPPD vara överkänsliga mot allt möjligt så tar man ketamin så är det möjligt att ruset blir mycket oberäkneligt. Testade lustgas efter HPPDn och det var riktigt obehagligt, något jag älskade innan. Undrar vad ett k-hole skulle göra. Skulle jag dock veta att Ketamin skulle vara lugnt så skulle jag nog mest använda det hela tiden, tyvärr. Så det är lika bra att vara safe then sorry.

Bäst är att hålla sig borta helt, alla droger som kan användas vid HPPD har en rätt allvarlig missbrukspotential.
Citera
2014-07-04, 00:07
  #516
Medlem
Jag har nog rätt klen HPPD men HPPD måste det nog vara, ser mönster i mönster.
Min köksduk tex, den har en massa små fyrkanter som textur -
http://www.pageresource.com/wallpape...rns_647138.jpg
Mina ögon skapar ljus i dessa fyrkanter. alltså från fyrkant 1 till den andra änden till 4e... och binder dom samman. det målar upp ett mönster (Stora fyrkanter eller raka linjer, lite random. Och det hoppar runt / varierar i storlek mellan rutorna på duken. beroende på var jag fokuserar blicken.
Jag ser även verkliga mönster i bilder mm nästan direkt, mönster som passar in.
Någon som känner igen detta?

Rätt kraftig visual snow ibland och så ser jag något som ser ut som skuggan utav rök på ljusa bakrunder, föreställ dig skuggan utav cigarettrök på en vägg. fast det går lite åt alla håll.
Svag mörk färg.

http://dynamichedge.com/wp-content/u...rl-pattern.jpg
Denna tyckte jag var ganska intressant, visar 1 av sakerna rätt tydligt, tittar jag runt på den eller tittar närmare / längre bort så snurrar det en lysande linje / lila nyans i varje swirl. Ungefär.
Någon mer?

^ Lättare HPPD?
__________________
Senast redigerad av Psychedelika 2014-07-04 kl. 00:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback