Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-18, 23:08
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakszynski
Efter att ha tryckt i mig 0.5 gram MDMA under en kväll så upplever jag nu visual snow, blue flield entopic phenomenon samt att ytor rör på sig om jag fokuserar på dem tillräckligt länge. Drömde även riktigt sjuka drömmar någon månad efter intaget, dock har det gått över. Egentligen är det ingenting som stör mig något nämnvärt utan vetskapen om att jag kanske aldrig kommer kunna ta någon psykadelisk substans igen är det värsta, jag som älskade LSD

Gick din visual snow över?
Citera
2021-03-31, 14:41
  #686
Medlem
Nakszynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Gick din visual snow över?

Nej, har det fortfarande. Brukar dock inte tänka så mycket på det, så det är rätt lugnt. Får väl se om det ger med sig med tiden.
Citera
2021-03-31, 14:54
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakszynski
Nej, har det fortfarande. Brukar dock inte tänka så mycket på det, så det är rätt lugnt. Får väl se om det ger med sig med tiden.

Fan vad segt, jag avskyr det! Det går ju inte att fokusera på detaljer och på avstånd ser allt ut att vara lite ur fokus. Hoppas att det lägger sig för dig! Fick du några andra symtom, som ljuskänslighet, ghosting av texter på TV/dator, halos runt ljuskällor osv?
Citera
2021-03-31, 15:56
  #688
Medlem
Nakszynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Fan vad segt, jag avskyr det! Det går ju inte att fokusera på detaljer och på avstånd ser allt ut att vara lite ur fokus. Hoppas att det lägger sig för dig! Fick du några andra symtom, som ljuskänslighet, ghosting av texter på TV/dator, halos runt ljuskällor osv?

Ja, riktigt segt! Första tiden var jag väldigt ljuskänslig men det har blivit mycket bättre. Sen ser jag halos runt gatulampor t.ex. men märker inte av någonting när jag använder dator/TV. När man läser runt på forum osv så verkar det ändå som att de flesta blir bra/bättre med tiden så länge man håller sig borta från droger speciellt hallucinogener, så det är bara att hoppas på det!
Citera
2021-03-31, 16:35
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakszynski
Ja, riktigt segt! Första tiden var jag väldigt ljuskänslig men det har blivit mycket bättre. Sen ser jag halos runt gatulampor t.ex. men märker inte av någonting när jag använder dator/TV. När man läser runt på forum osv så verkar det ändå som att de flesta blir bra/bättre med tiden så länge man håller sig borta från droger speciellt hallucinogener, så det är bara att hoppas på det!

Vad skönt, hoppas att det andra blir bättre för dig med! När drabbades du av detta? Upplever eller upplevde du att vit text på svart bakgrund i telefonen eller undertexter på TV lyser väldigt mkt och lite ghosting av texten/siffrorna (se bild nedan)? Kan du fokusera/stirra på små detaljer sedan detta hände, eller ser de ut att vara lite ur fokus?

Ja, jag har pratat med en del sedan detta startade vars symtom har minskat markant, vissa känner sig t.o.m. helt återställda. Det finns många fall rapporter i litteraturen där folk har blivit det med, sen har ju även Dr. Abraham sagt att ca 50% går in i remission inom de första månaderna. Så jag bönar och ber att jag är en av dem. Det skulle vara helt sjukt om min syn förblev såhär dålig resten av mitt liv p.g.a. två sketna bloss cannabis (för första gången på åratal, ej tagit några andra droger).

Men samtidigt så är jag livrädd för att det är fallet då jag har läst en för många skräckhistorier. Ovetskapen är riktigt jäkla jobbig.

https://i.imgur.com/IHWBflS.png
__________________
Senast redigerad av Plopp123 2021-03-31 kl. 16:38.
Citera
2021-12-06, 12:50
  #690
Medlem
Verkar ha fått en form av DR inte klassiska DR/DP kom efter en panick attack nån månad efter toppisar. Verkligen ser mindre verklig typ sämre detail. Allting ser lite mer ytligt ut inte lika fint, som motsatt effekt av psykedeliska. Någon som känner igen säg att verkligen bara förändrades, utan någon dissociation alls. Även märkt av låg hppd som brus men vet inte om ja alltid haft det. Denna DR är dock extremt mystisk.
Citera
2021-12-06, 13:16
  #691
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ludwigmannen
Verkar ha fått en form av DR inte klassiska DR/DP kom efter en panick attack nån månad efter toppisar. Verkligen ser mindre verklig typ sämre detail. Allting ser lite mer ytligt ut inte lika fint, som motsatt effekt av psykedeliska. Någon som känner igen säg att verkligen bara förändrades, utan någon dissociation alls. Även märkt av låg hppd som brus men vet inte om ja alltid haft det. Denna DR är dock extremt mystisk.
Vad händer om du tar bensodiazepiner? Minskar det?
Citera
2021-12-10, 10:40
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Vad händer om du tar bensodiazepiner? Minskar det?
Inget som jag har provat. Tror inte jag kommer det heller men får se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback