Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-16, 17:01
  #1
Medlem
colds avatar
Ponera att jag vet något om en av våra ministrar, som säkert kan bevisas också...ska man då avslöja det om det faktist kan fälla regeringen?
Citera
2007-09-16, 17:10
  #2
Medlem
Antrims avatar
Inte om du röstar blått
Citera
2007-09-16, 17:11
  #3
Medlem
kurdiss avatar
Det är din medborgerliga skyldighet. Kläm fram det nu
Citera
2007-09-16, 17:32
  #4
Medlem
colds avatar
ahha. Nej. Har ingenting faktist

Vill bara sammankoppla diskussioner här på FB.
Så fort någon blå minister gjort något så försvarar blå laget honom/henne med hull och hår, hade samma misstag gjorts av en i röda laget så hade det varit tvärtom, om ni förstår vad jag menar.....
Citera
2007-09-16, 17:55
  #5
Moderator
Strix m/94s avatar
Förstår...

Citat:
Ursprungligen postat av cold
ahha. Nej. Har ingenting faktist

Vill bara sammankoppla diskussioner här på FB.
Så fort någon blå minister gjort något så försvarar blå laget honom/henne med hull och hår, hade samma misstag gjorts av en i röda laget så hade det varit tvärtom, om ni förstår vad jag menar.....

...mer att få opponera mig. Jag är blå, och jag försvarar inga blå ministrar i onödan. Däremot tycker jag att obetald TV-licens är en struntsak. Att Odenberg avgick tycker jag var oerhört rakryggat gjort. Heder åt honom. Tolgfors, den fjollige pacifisten, skall jagas ur Rosenbad med alla lagliga medel. Så jag diskrimierar inte efter partifärg. Freivalds första avgång tyckte jag också var rent dumt, till exempel.
Citera
2007-09-16, 18:17
  #6
Avstängd
Odess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold
ahha. Nej. Har ingenting faktist

Vill bara sammankoppla diskussioner här på FB.
Så fort någon blå minister gjort något så försvarar blå laget honom/henne med hull och hår, hade samma misstag gjorts av en i röda laget så hade det varit tvärtom, om ni förstår vad jag menar.....

Skillnaden här är att de borgerliga som har någon heder kvar har avgått

Där skiljer det jävligt mycket från såssarna när dom gör något, då tar dom ju time outer och har förtroendet så länge det räcker...

Säger bara

Danielsson
Freivalds
Sahlin

Citera
2007-09-16, 20:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
ahha. Nej. Har ingenting faktist

Vill bara sammankoppla diskussioner här på FB.
Så fort någon blå minister gjort något så försvarar blå laget honom/henne med hull och hår, hade samma misstag gjorts av en i röda laget så hade det varit tvärtom, om ni förstår vad jag menar.....
Lite partiskhet hittar man nog hos båda sidor, men skillnaden är att misstag anses oförlåtliga om de har begåtts av en företrädare för den blå sidan, de ska lynchas direkt om de har gått mot röd gubbe. Om någon blå hade trampat så grovt i klaveret så många gånger som Mona Sahlin skulle vederbörande inte ens ha sitt svenska medborgarskap kvar vid det här laget, men Mona fick komma tillbaka nästan direkt och nu är hon partiledare.

Sedan är det också rent ideologiskt så att den blå sidan aldrig har påstått att det är fult att tjäna pengar och bo fint. Därför faller det sig naturligt att blå väljare inte hackar på blå politiker för att de kör Porsche eller bor i Danderyd. Men sossepolitiker bor på exakt samma ställen och kör likadana Porschar fast tutar i alla andra att det är fult att tjäna pengar, så det finns ett ideologiskt svek där som inte kan appliceras på t.ex. moderater.
Citera
2007-09-16, 20:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
ahha. Nej. Har ingenting faktist

Vill bara sammankoppla diskussioner här på FB.
Så fort någon blå minister gjort något så försvarar blå laget honom/henne med hull och hår, hade samma misstag gjorts av en i röda laget så hade det varit tvärtom, om ni förstår vad jag menar.....

Personligen så tycker jag egentligen att minstrars privatliv och små synder, för det är ju nästan aldrig fråga om något direkt allvarligt, har för stort inflytande i svensk politik. I USA är det så att om en politiker knullat vid sidan av äktenskapet eller något annat så är den personen rökt. I Sverige så sysslar inte journalisterna med sådan journalistik för att man respekterar den delen av en persons liv (vilket är rimligt). Däremot så har vi stort fokus på att man inte ska ha begått små försyndelser som att göra felaktiga avdrag i deklarationen eller strunta i att betala tv-licensen. Det är vår motsvarighet till jänkarnas sexualmoralism.
Citera
2007-09-16, 20:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyx
Personligen så tycker jag egentligen att minstrars privatliv och små synder, för det är ju nästan aldrig fråga om något direkt allvarligt, har för stort inflytande i svensk politik. I USA är det så att om en politiker knullat vid sidan av äktenskapet eller något annat så är den personen rökt. I Sverige så sysslar inte journalisterna med sådan journalistik för att man respekterar den delen av en persons liv (vilket är rimligt). Däremot så har vi stort fokus på att man inte ska ha begått små försyndelser som att göra felaktiga avdrag i deklarationen eller strunta i att betala tv-licensen. Det är vår motsvarighet till jänkarnas sexualmoralism.
Håller med, och det är tragiskt att det har blivit så. Jag kan garantera att herrar Hansson, Erlander, Palme och Fälldin också hade sina skelett i garderoben, men på den tiden fanns hyfs, respekt, gentlemannamässighet och självaktning. Att titta ner i varje politikers kalsonger och leta efter flatlöss är inte bara pinsamt för politikern ifråga, det är generande för hela samhället. Denna rabiata pseudo-granskning som media ägnar sig åt för ju ingenting positivt med sig. Det enda som händer är att förtroendet för politiker sjunker vilket har en degenererande effekt och påverkar valdeltagandet och intresset negativt. Det är ungefär lika fräscht, konstruktivt och smakfullt som att sätta en förhörslampa i fejan på varje ny brud man träffar och tvinga ur henne detaljerad info om alla hon har legat med och i vilka ställningar. Blir allt bättre efter det eller?
Citera
2007-09-16, 20:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Ponera att jag vet något om en av våra ministrar, som säkert kan bevisas också...ska man då avslöja det om det faktist kan fälla regeringen?

Jag vet en sak om en parlamentariker. Och det vet media också. Men ingen kommer att publicera nåt eftersom personen själv är en fd journalist.
Frågade en vän som själv är aktiv journalist om detta och han säger att man inte klämmer åt en fd kollega. Inte i detta fall.
Citera
2007-09-16, 20:47
  #11
Moderator
Strix m/94s avatar
Därför...

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Håller med, och det är tragiskt att det har blivit så. Jag kan garantera att herrar Hansson, Erlander, Palme och Fälldin också hade sina skelett i garderoben, men på den tiden fanns hyfs, respekt, gentlemannamässighet och självaktning. Att titta ner i varje politikers kalsonger och leta efter flatlöss är inte bara pinsamt för politikern ifråga, det är generande för hela samhället. Denna rabiata pseudo-granskning som media ägnar sig åt för ju ingenting positivt med sig. Det enda som händer är att förtroendet för politiker sjunker vilket har en degenererande effekt och påverkar valdeltagandet och intresset negativt. Det är ungefär lika fräscht, konstruktivt och smakfullt som att sätta en förhörslampa i fejan på varje ny brud man träffar och tvinga ur henne detaljerad info om alla hon har legat med och i vilka ställningar. Blir allt bättre efter det eller?

...är det heller inte granskning som media ägnar sig åt, utan politisk maktutövning. Den som inte tillräckligt betygar massmedia (kyrkan) sin vördnad, skall antingen gå Canossavandring (pudel) eller avsättas (kättarbål). Metoderna för detta är drev (inkvisition) och resultatet är medierädda politiker, vilket är direkt skadligt för demokratin, för vem har valt journalisterna?
Citera
2007-09-16, 21:02
  #12
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold
ahha. Nej. Har ingenting faktist

Vill bara sammankoppla diskussioner här på FB.
Så fort någon blå minister gjort något så försvarar blå laget honom/henne med hull och hår, hade samma misstag gjorts av en i röda laget så hade det varit tvärtom, om ni förstår vad jag menar.....

Öh ja det gäller ju de röda också, och varenda annan gruppering i världshistorien. :S Vart vill du komma?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback