2007-09-16, 16:57
Medlem
Hej köpte precis ett 2gb microSD kort till min Nokia 6110 Navigator. Har kopierat alla filer från det gamla minneskortet och lagt in dom på det nya minneskortet, men när jag ska starta tex. gpsen så har alla kartor försvunnit, och alla mina teman jag hade på telefonen har också försvunnit. Varför blir det så? Någon som vet vad det kan bero på? har ju kopierat varenda fil.. Väldigt tacksam för hjälp.

Mvh
Citera
2007-09-16, 19:01
Medlem
Komigen ingen som har bytt minneskort till sin N95 eller 6110N? Någon måste ju veta.. mvh
Citera
2007-09-16, 19:06
Medlem
Nothing Specials avatar
är du jättejätteJÄTTEsäker på att du inte lagt in mappen med filerna på nya minneskortet, istället för innehållet i mappen?

Fel är alltså:
Minneskort K:\[innehållet] -> dator c:\Minneskortsbackup\[innehållet]
c:\Minneskortsbackup\[innehållet] -> L:\Minneskortsbackup\[innehållet]
Citera
2007-09-16, 19:39
Medlem
Ja, 100% säker. Det konstiga är att mina mp3låtar jag hade på kortet kommer över..

Edit: kollade på orginalminneskortet och såg att vissa filer inte visas på minneskortet fastän jag tar "visa alla filer" i windows. Alla filerna tar 114mb men när jag sen tar egenskaper på minneskortet så står det att 478mb används?
Citera
2007-09-16, 19:54
Medlem
Okey hittade problemet. Problemet var att jag använde "pc-suite" som verkade dölja vissa filer. Gjorde så att mobilen körs som flyttbar hårddisk istället och hittade allt på minneskortet utan problem. Så jag avråder alla som använder pc-suite(nokias egna filöverföringsprogram) att föra över filer om ni vill ha med allt som finns på minneskortet. Jävligt dåligt av Nokia tycker jag.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in