Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-16, 12:10
  #1
Medlem
Är det någon som vet något lämpligt sätt att slippa den förbannade klådan när man knaprar Tradolan? Jag äter ungefär 200mg per dag och senaste tiden har det kliat så pass mycket att jag inte kunnat sova på nätterna vilket börjar bli enerverande då jag har ett arbete att sköta på morgonen. Har varit allmänt ofokuserad och uttröttad sista tiden pga detta.
Citera
2007-09-16, 12:18
  #2
Medlem
Breggions avatar
Anti-histaminer
Citera
2007-09-16, 12:19
  #3
Avstängd
alkaloids avatar
testa med allergimediciner av olika slag, tex mot nässelfeber/hösnuva.
edit: lite för sen som vanligt
Citera
2007-09-16, 12:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkaloid
testa med allergimediciner av olika slag, tex mot nässelfeber/hösnuva.
edit: lite för sen som vanligt

Jag har Tavegyl och Clarityn hemma men det hjälpte inte ett piss på mig tyvärr mer än att jag blev jävligt trött.
Citera
2007-09-16, 14:01
  #5
Medlem
FBWs avatar
Jag har fem olika Anti-histamin tabletter. Dom bästa är enligt mig Tavegyl. Fungerar bäst på mig.
Citera
2007-09-17, 12:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBW
Jag har fem olika Anti-histamin tabletter. Dom bästa är enligt mig Tavegyl. Fungerar bäst på mig.

Okej, hur många brukar du ta? Jag drog i mig två stycken samtidigt som 200mg Tradolan men det hjälpte inte ett skit mot klådan.
Citera
2007-09-17, 12:49
  #7
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomte
Okej, hur många brukar du ta? Jag drog i mig två stycken samtidigt som 200mg Tradolan men det hjälpte inte ett skit mot klådan.



Klåda av 200mg? . Grabben jag tror bestämt du är allergisk mot Tramadol eller något annat ämne i skiten (om du inte tar pulverformen dvs). För på 200mg känner man väl inte ens något? Och då får man knappast någon som helst klåda.
Citera
2007-09-17, 13:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBW
Klåda av 200mg? . Grabben jag tror bestämt du är allergisk mot Tramadol eller något annat ämne i skiten (om du inte tar pulverformen dvs). För på 200mg känner man väl inte ens något? Och då får man knappast någon som helst klåda.

200mg ger ju ett ganska kraftigt rus, iaf för mig och många jag känner. Jag är ganska liten, 1.72 cm långt och väger 49 kg så visst slår det på ordentligt allt.
Citera
2007-09-17, 14:28
  #9
Medlem
Spasmofens avatar
på 100 mg blir iaf jag skön och lugn (första gångerna man provar, behövs mer!), sen 200 mg blir ju bara bättre. men detta gäller ju bara för människor som aldrig har provat nån drog alls i livet. För alla andra som har en viss tolerans så behövs mer!
en del personer får otroligt jobbiga biverkningar vid 400 mg och mer och det vill jag varna för för dom va inte kul att ha o göra med.
men nån klåda har jag aldrig fått ens på morfin. men har du klåda på 200mg så tål du dom nog inte fullt ut
Citera
2007-09-23, 20:59
  #10
Medlem
InZuLiNs avatar
jag brukar ta 5-6 Lergigan när jag dricker en halvliter Cocillana och de funkar skitbra mot klådan.
Citera
2007-09-23, 21:09
  #11
Medlem
Absinthias avatar
Har du provat med Atarax?
Citera
2007-09-23, 21:35
  #12
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absinthia
Har du provat med Atarax?
Atarax äger
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback