Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-15, 20:44
Medlem
Cykelpumps avatar
Jag har en undran om läget mellan Zlatan och Ljungberg.

Jag var på en utbildning i coaching där föreläsaren beskrev Fredrik Ljungberg som ett klockrent exempel på en egoist som förstör laget omkring sig genom sitt beteende.
Klockrent i det här fallet är ett förskönande av något helt annat.
Föreläsarens åsikt var att när Ljungberg är med så underpresterar Zlatan för att han kvävs av egoisten Ljungberg.

Han tog några exempel:

- En match mot Luxemburg tror jag, Zlatans syster ska gifta sig och han får inte ledigt av Lagerbäck. I Zlatans kultur så gifter sig en syster bara en gång, men han accepterar Lagerbäcks beslut och fogar sig. I samma match får Ljungberg ledig för att han är skada och småsliten. Zlatan ska ha spelat i ursinne.

- Chippen, Zlatan och Mellberg kommer sent i GBG. Den historien har ju..gått till historien. Men enligt uppgift så var de nyktra och åt en middag med mellbergs familj för att fira någons födelsedag, och vill testa om samma regler gällde för alla i laget, då Ljungberg vid upprepade tillfällen varit ute och rumlat.

Så min undran är:

- Anser ni att Ljungberg är en egoist?
- Isf, varför har ingen journalist uppmärksammat detta?
- Stämmer det att Zlatan spelar på topp varje gång Ljungberg är borta?
Citera
2007-09-15, 21:17
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump

Jag var på en utbildning i coaching där föreläsaren beskrev Fredrik Ljungberg som ett klockrent exempel på en egoist som förstör laget omkring sig genom sitt beteende.
Föreläsarens åsikt var att när Ljungberg är med så underpresterar Zlatan för att han kvävs av egoisten Ljungberg.

Han tog några exempel:

- En match mot Luxemburg tror jag, Zlatans syster ska gifta sig och han får inte ledigt av Lagerbäck. I Zlatans kultur så gifter sig en syster bara en gång, men han accepterar Lagerbäcks beslut och fogar sig. I samma match får Ljungberg ledig för att han är skada och småsliten. Zlatan ska ha spelat i ursinne.

- Chippen, Zlatan och Mellberg kommer sent i GBG. Den historien har ju..gått till historien. Men enligt uppgift så var de nyktra och åt en middag med mellbergs familj för att fira någons födelsedag, och vill testa om samma regler gällde för alla i laget, då Ljungberg vid upprepade tillfällen varit ute och rumlat.

Så min undran är:

Men de två exempel du skriver är ju inget ljungberg påverkar. Det är inte han som bestämde vilket straff zlatan & co. skulle få. Dessutom kan han ju inte mer än att fråga om han kan slippa spela och sedan är det upp till landslagsledningen att fatta det beslutet..
Sedan kanske han blir särbehandlad, fast då kanske det är mer fel på lagledningen än på honom själv!
Citera
2007-09-15, 21:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Han tog några exempel:

Så min undran är:

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Ljungberg som fotbollsspelare. Han har bättrat sig på senare tid, men för några år sedan upplevde jag att han bara sprang in i första bästa klunga och sedan ramlade. Naturligtvis är detta lite överdrivet, men bara så att ni förstår min inställning.

Ljungberg är en egoist, men inte lika stor egoist som Zlatan. Här lägger jag ingen vikt på det ena eller det andra eftersom det är viktigt att vara egoistisk i lagom dos (hur mycket är det) för att klara sig i den internationella fotbollen.

Mats Olsson från Expressen har kallat Ljungberg La Primadonna och beskrivit hur han hellre ligger i badkaret än tränar med landslaget hur många gånger som helst.

Den tredje frågan har jag egentligen inget bra svar på, men ett gammalt talesätt säger att man inte kan ha två tuppar i samma hönshus. Det kanske stämmer i det här fallet.
Jag tror dock att Zlatan kommer att vara så mycket bättre än Ljubgberg från och med nu så att det är inget problem framöver...
Citera
2007-09-15, 21:45
Medlem
Stones avatar
Viker man ut sig i kallingarna på stora affisher så är man ett ego, i det här meningen självkåt. Aldrig gillat Ljungberg förrutom i den klassiska 2-1 matchen mot England på Råsunda.

Zlatan är född ego och kan bära rollen men Ljungberg är av annat slag. Fjollego.
Citera
2007-09-15, 22:18
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Viker man ut sig i kallingarna på stora affisher så är man ett ego, i det här meningen självkåt. Aldrig gillat Ljungberg förrutom i den klassiska 2-1 matchen mot England på Råsunda.

Zlatan är född ego och kan bära rollen men Ljungberg är av annat slag. Fjollego.

Så om du fick en jävla massa miljoner för att stå i kallingar och se sexig ut så skulle du tackat nej ?

Skulle inte tro det
Citera
2007-09-15, 22:40
Medlem
Sälklubbarns avatar
Fick Zlatan inte ledigt av Lagerbäck när hans syrra gifte sig? Hur kan det vara möjligt?
Citera
2007-09-15, 22:44
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Fick Zlatan inte ledigt av Lagerbäck när hans syrra gifte sig? Hur kan det vara möjligt?

Han behövde troligen bevisa att han platsade i laget genom att göra några fler träningar enligt den där tomten Lars...
Citera
2007-09-16, 00:22
Medlem
Cap. Morgans avatar
Nej, nej, nej.

Ljungberg är absolut, ABSOLUT INTE, en fet egoist... Han är ju ganska smal.
Citera
2007-09-16, 00:30
Medlem
Citat:
Så min undran är:
Förmodligen för att det inte finns tillräckligt med eld bakom röken. Din föreläsare verkar ju dock sitta inne med en hel del intressanta scoop. Han kanske skulle tipsa den rosa tidningen?
Citat:
Han gör iallafall inga mål, Ljungberg eller ingen Ljungberg, så egentligen kan det kvitta...
Har han såna problem med en medspelare att han inte kan prestera om denne finns i laget säger det mer om Zlatan än om Ljungberg.

Vad gäller Göteborgsincidenten skiter det fullständigt detsamma om de var på Liseberg och käkade mjukglass.
Smita ut bakvägen utan att säga till?
Är Ljungberg däremot ute och rumlar regelbundet efter utsatt tid att vara på hotellet så är det en skandal av stora mått.
Undrar varför ingen journalist uppmärksammat det? Killen går ju inte runt utan att bli igenkänd, liksom..
Citera
2007-09-16, 01:54
Medlem
Sluta framställa egoister som något negativt eller ondskefullt, jävla kommunister. Vem fan är inte egoist?
Citera
2007-09-16, 08:41
Medlem
erikbes avatar
Ljungberg verkar ju vara en hyvens kille
Citera
2007-09-16, 08:42
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Ljungberg verkar ju vara en hyvens kille

Ljungberg verkar vara en dryg diva, alltid ett småleende på läpparna och stora svarta solglajjer..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in