Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-12, 16:22
  #1
Medlem
:Ericuss avatar
Jag kan, hur jag än gör, inte få igång WoW i linux. Därför har jag bestämt att installera WinXP och kunna välja vid boot. Enda problemet är att jag har Ubuntu nu, och allt är krypterad förutom /boot. Jag har ingen nytta av att komma åt linuxdiskarna från win, det har ingen betydelse. Ska köpa en extern HDD som jag partitionerar ett par gig NTFS till windows på och resten ext3 till linux.

Hur ska jag lösa det här utan att förstöra MBR och /boot? Antar att det innehåller speciella inställningar då mina diskar är krypterade..
Citera
2009-11-30, 18:38
  #2
Medlem
ACKE135s avatar
Testa Wine windowsemulator för WoW, Counterstrike.
Citera
2009-11-30, 19:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACKE135
Testa Wine windowsemulator för WoW, Counterstrike.

Man får nästan anta att det är Wine han har testat med...
Citera
2009-11-30, 19:14
  #4
Medlem
ACKE135s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-Gage
Man får nästan anta att det är Wine han har testat med...
Kanske inte ? :P


Köp extern eller om du har plats till en innuti burkfan så ta en sån o stoppa in
Citera
2009-11-30, 22:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Jag kan, hur jag än gör, inte få igång WoW i linux. Därför har jag bestämt att installera WinXP och kunna välja vid boot. Enda problemet är att jag har Ubuntu nu, och allt är krypterad förutom /boot. Jag har ingen nytta av att komma åt linuxdiskarna från win, det har ingen betydelse. Ska köpa en extern HDD som jag partitionerar ett par gig NTFS till windows på och resten ext3 till linux.

Hur ska jag lösa det här utan att förstöra MBR och /boot? Antar att det innehåller speciella inställningar då mina diskar är krypterade..
windows måste ligga på första partitionen, och du måste installera windows starthanterare på mbr. för att sen kunna boota linux kan du köra en live-skiva/usb och installera grub på mbr igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback