Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-08, 16:47
  #2641
Medlem
swimp78s avatar
Började se på säsong 15, men det förstärkte den obehagliga känslan jag fick av att se casten i nån sorts Q&A-serie på youtube där de helt verkar sakna personkemi utanför rutan. De verkar också blivit OTROLIGT ängsliga. Vilket inte är så kul för en serie som haft avsnitt typ "Dee dates a retarded person", har en huvudperson (Dennis) som i princip våldtar kvinnor och där Charlie , i alla fall i tidigare avssnitt, var i princip utvecklingsstörd och bodde i källaren och dödade råttor och skrev drömdagbok med pictogram.

I youtube-serien ber de om ursäkt och tassar på tå kring allt möjligt de gjort.Som om de vore super-woke. Jag menar - det är ju synd. Alla i publiken fattar ju ironi, vi fattar att det är bisarrt med Mac i blackface , att vi inte som publik anses tycka illa om retards. Det är ju gänget som är knäppa. Men det förtroendet för publiken verkar inte finnas mer.

I säsong 15 ser alla groomade och snygga ut Kaitlin Olsonser ut att ha plastikopererat sig. (vad hände med Rob McElhenneys diss mot Bing bang theory-grejen att karaktärer blir mer och mer "fräscha" ju mer rika skådisarna blir? Han motverkade ju det genom att bli fet en säsong!

Den där varma galna gränslösa stämningen är borta. Den känns numera artificiell.

Man undrar vad som hänt. Tyckte inte det var så för säg 5 år sen. Har det varit interna bråk och skit?
__________________
Senast redigerad av swimp78 2023-06-08 kl. 16:52.
Citera
2023-06-08, 16:55
  #2642
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Började se på säsong 15, men det förstärkte den obehagliga känslan jag fick av att se casten i nån sorts Q&A-serie på youtube där de helt verkar sakna personkemi utanför rutan. De verkar också blivit OTROLIGT ängsliga. Vilket inte är så kul för en serie som haft avsnitt typ "Dee dates a retarded person", har en huvudperson (Dennis) som i princip våldtar kvinnor och där Charlie , i alla fall i tidigare avssnitt, var i princip utvecklingsstörd och bodde i källaren och dödade råttor och skrev drömdagbok med pictogram.

I youtube-serien ber de om ursäkt och tassar på tå kring allt möjligt de gjort.Som om de vore super-woke. Jag menar - det är ju synd. Alla i publiken fattar ju ironi, vi fattar att det är bisarrt med Mac i blackface , att vi inte som publik anses tycka illa om retards. Det är ju gänget som är knäppa. Men det förtroendet för publiken verkar inte finnas mer.

I säsong 15 ser alla groomade och snygga ut Kaitlin Olsonser ut att ha plastikopererat sig. (vad hände med Rob McElhenneys diss mot Bing bang theory-grejen att karaktärer blir mer och mer "fräscha" ju mer rika skådisarna blir? Han motverkade ju det genom att bli fet en säsong!

Den där varma galna gränslösa stämningen är borta. Den känns numera artificiell.

Man undrar vad som hänt. Tyckte inte det var så för säg 5 år sen. Har det varit interna bråk och skit?
Jag delar ditt intryck.
Citera
2023-06-11, 10:37
  #2643
Medlem
Falcãos avatar
Jag tycker serien dippade rejält under ett par säsonger men den lyfte sedan igen under förra säsongen där de åkte till Irland. Gillade också de två nya avsnitten som kom nu. Särskilt avsnitt två var jäkligt rolig.
Citera
2023-06-11, 11:00
  #2644
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag tycker serien dippade rejält under ett par säsonger men den lyfte sedan igen under förra säsongen där de åkte till Irland. Gillade också de två nya avsnitten som kom nu. Särskilt avsnitt två var jäkligt rolig.
Håller med om hela inlägget.

Men jag stör mig på Mac's utseende i de senaste avsnitten, han ser löjlig ut, är det filter eller har han lyft sig?
Citera
2023-06-16, 11:52
  #2645
Medlem
Harpys avatar
Svag start med ett av seriens sämsta avsnitt som säsongspremiär. Den som drömt ihop The gang inflates måste ha varit ganska frånvarande. Låg standard i klass med Franks Brother och Boggs ladies reboot. Den hade säkert fungerat som en filler om de haft 10+ avsnitt, men antar att vi bara får åtta nu - och ja... det kan bara bli bättre nu. Gillade gårdagens iaf!

Har ni några avsnitt ni verkligen ogillar?
__________________
Senast redigerad av Harpy 2023-06-16 kl. 12:00.
Citera
2023-06-24, 12:14
  #2646
Medlem
VoktorDodkas avatar
S16E04, åter ett bra avsnitt, jag tycker dom har repat sig bra gentemot de senaste säsongerna, iaf så gott det går i dessa woketider.
Citera
2023-06-30, 17:37
  #2647
Medlem
VoktorDodkas avatar
I senaste avsnittet; Breaking Bad, jag menar Malcolm in the Middle-cameo. i övrigt ett helt normalt IASIP-avsnitt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback