Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-12, 11:22
  #2329
Medlem
FortuneTellers avatar
Svårt att klå denna serie. Charlie är den bästa.
Citera
2016-02-12, 11:35
  #2330
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Förstod heller inte det med nightcrawlers, flera träffar när jag googlar men gissar den korta raden i wikipedia är vad som refereras till i avsnittet; "A nightcrawler is an earthworm used as fish bait."
De har pratat om det i äldre avsnitt
Det är nån sorts lek som charlie och Frank leker på natten och man ska åla omkring i mörkret "som maskar". Charlie är väldigt fäst vid leken.

Man vet inte mer än så om den. Hade varit kul att få reda på lite mer detaljer
Citera
2016-02-12, 11:35
  #2331
Medlem
gato12s avatar
Går den ens på någon svensk TV-kanal längre...?
Citera
2016-02-12, 14:26
  #2332
Medlem
ahlarens avatar
När Frank springer in på toan och spyr över hela, det väcker minnen
Citera
2016-02-12, 15:46
  #2333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
Svårt att klå denna serie. Charlie är den bästa.

Svårt att utse en favorit tycker jag, men Charlie var en favorit i början, och så verkar det vara för dom flesta. Charlie är lite vad Kramer är för Seinfeld, en smått hysterisk och impulsiv karaktär som är enkel att tycka om. Själv håller jag för tillfället Mac högst, han är nästan lika korkad som Charlie fast med en otroligt skev självbild. Hela gänget har ju en ganska skev syn på sig själva men Macs syn på sig själv som badass, beefcake och "the sheriff of Paddy's är oslagbar. Detta blandat med hans homosexuella tendenser och sin tro på kristendomen gör honom till min nr1.


Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Går den ens på någon svensk TV-kanal längre...?

Nä, har ju sänts på 6an vid ett par tillfällen. Då på nätterna eller sena kvällar, väldigt synd för en så fantastisk serie.

*

De senaste två avsnitten har varit väldigt underhållande, fint att få en liten inblick i hur Franks hjärna fungerar. Roligt hur han ser upp till Bill Ponderosa så mycket, "Goddamn it, Pondy is the coolest" . Intressant också att Pondy går ner sig mer och mer, som Cricket fast inte så extremt.
Citera
2016-02-12, 15:57
  #2334
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Går den ens på någon svensk TV-kanal längre...?
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Nä, har ju sänts på 6an vid ett par tillfällen. Då på nätterna eller sena kvällar, väldigt synd för en så fantastisk serie.
Totalt misshandlad på alla sätt och vis i Sverige. Inte nog med att den bara har visats lite till och från i TV, på de mest bisarra tider dessutom, sedan finns det bara en DVD-box (säsong 1 + 2) utgiven här.

Den har nog aldrig ens fått en ärlig chans i Sverige, varken i TV eller på DVD.
__________________
Senast redigerad av emma80 2016-02-12 kl. 16:00.
Citera
2016-02-12, 22:40
  #2335
Medlem
whosgotthecracks avatar
Jag gilla att man fick se alla detaljer i franks och Charlies lgh. F.ö ett riktigt roligt avsnitt!
Citera
2016-02-13, 20:12
  #2336
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

De senaste två avsnitten har varit väldigt underhållande, fint att få en liten inblick i hur Franks hjärna fungerar. Roligt hur han ser upp till Bill Ponderosa så mycket, "Goddamn it, Pondy is the coolest" . Intressant också att Pondy går ner sig mer och mer, som Cricket fast inte så extremt.
Tycker att det känns som om flera sidokaraktärer går ner sig mer och mer på grund av gänget. The waitress hade blivit hemlös, maureen har blivit en kattkvinna, Bill ponderosa, och givetvis cricket som är värst.

Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Totalt misshandlad på alla sätt och vis i Sverige. Inte nog med att den bara har visats lite till och från i TV, på de mest bisarra tider dessutom, sedan finns det bara en DVD-box (säsong 1 + 2) utgiven här.

Den har nog aldrig ens fått en ärlig chans i Sverige, varken i TV eller på DVD.
DVD-boxen som har släppts är den enda som verkar ha släppts i region 2, så det är inte bara i Sverige den har blivit ignorerad. Så vitt jag vet finns serien i alla fall på netflix i UK (ingen aning om hur många säsonger), men i landet jag bor finns den tyvärr inte. Här visas dock serien av och till på comedy central, men det var ett tag sedan jag sist såg den.
Citera
2016-02-13, 21:13
  #2337
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Tycker att det känns som om flera sidokaraktärer går ner sig mer och mer på grund av gänget. The waitress hade blivit hemlös, maureen har blivit en kattkvinna, Bill ponderosa, och givetvis cricket som är värst.


plus mcpoyle som förlorade ena ögat pga "the gang"
Citera
2016-02-15, 21:15
  #2338
Medlem
emaptis avatar
Titeln på nästa avsnitt låter lovande:
Citera
2016-02-18, 13:49
  #2339
Medlem
elitzs avatar
Ny vecka, nytt bra avsnitt. Iasip <3
Den där advokaten kommer att gå Crickets öde till mötes, stackars jude
Citera
2016-02-18, 13:52
  #2340
Medlem
Kan någon vänlig själ förklara vart ni ser denna serie. Såg den för flera år sedan när den gick på svensk tv och gillade den skarpt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback