Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-09, 02:08
  #1
Medlem
Behöver som topic anger ett krävande 3d-spel som kan köras i ett fönster. Jag behöver nämligen testa mitt grafikkorts nya klockfrekvens samtidigt som jag kan hålla koll på temperaturer och liknande.

mvh
Citera
2007-09-09, 02:24
  #2
Avstängd
Bioshock kan köras i fönster...
Citera
2007-09-09, 02:33
  #3
Medlem
Bryshans avatar
tror dom flesta spel går o köra i fönsterläge, finns ett antal sätt tror jag. sitter själv på Vista och då räcker det för mig att trycka alt + enter så brukar de bli windowed mode på dom flesta spelen. sen vet ja att du kan trixxa runt lite med genväg och ändra namnet på den men det kan jag inte riktigt så tänker överlåta det till nån annan isåfall
Citera
2007-09-09, 02:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madshibby
Bioshock kan köras i fönster...

Perfekt, precis vad jag är ute efter.
Citera
2007-09-09, 03:02
  #5
Medlem
tjaboooos avatar
Oblivion är ju rätt så krävande annars och kan köras i fönster.
Artifact scan i atitool kan också användas.
Citera
2007-09-09, 08:32
  #6
Medlem
Kan du inte ladda hem det där 3Dmark eller vad det heter ?
Det är ju ett test program för sånt där. (Eller är jag ute och cyklar på djupt vatten?)
Citera
2007-09-09, 10:25
  #7
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatefury
Kan du inte ladda hem det där 3Dmark eller vad det heter ?
Det är ju ett test program för sånt där. (Eller är jag ute och cyklar på djupt vatten?)

nej det är du verkligen inte, så varför inte tanka hem nya 3Dmark?
Citera
2007-09-10, 15:22
  #8
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
nej det är du verkligen inte, så varför inte tanka hem nya 3Dmark?

heheh aah tanka 3Dmark06 och bli sedan ledsen när du ser hur dåligt alla testen går =)
Fyfan va krävande dom programmen är, men kul är det.
http://www.futuremark.com/products/3dmark06/
Citera
2007-09-10, 15:54
  #9
Medlem
Reoshis avatar
finns det inget bra program som visar temps osv 'ovanpå' 3d programmet? tex som fraps kan visa fpsen.. det bör väl finnas liknande fast med temps osv?
jobbigt att behöva köra window mode osv bara för att kunna övervaka temps >.<
Citera
2007-09-10, 21:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
finns det inget bra program som visar temps osv 'ovanpå' 3d programmet? tex som fraps kan visa fpsen.. det bör väl finnas liknande fast med temps osv?
jobbigt att behöva köra window mode osv bara för att kunna övervaka temps >.<

Sant, dessutom så är det mer krävande för grafikkortet att köra i fönsterläge har jag upptäckt, så man får ingen bra bild av vad den egentliga temperaturen ligger på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback