• 6
  • 7
2007-09-09, 23:01
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
S vad sger du, vart str exakt Sveriges backlinje internationellt, gubbe fr gubbe? Tror du ngon av dessa hade platsat i ngot topp 5-lag i en av Europas strre ligor? Om inte s r de inte bland de 30-40 frmsta spelarna i Europa, p sin position.

Syna mittfltet p samma stt. Skulle Chippen ta en plats i Liverpool eller Villareal? Linderoth i Arsenal eller Viola? Undantaget r Kim och kanske Kennedy, men som sagt s satt de p bnken, igr precis som oftast, nr det kommer till landslaget. S bortse frn dem en stund, iom att de inte p nt vis varit tongivande i Sveriges framfart.

Anfallet d. Zlatan r Inters ess, Elmander kanske kan fighta sig till en plats i ett storlag med ven om jag lngt ifrn r sker.

Det gr att en av elva spelar kontinuerligt i ett topplag. Och r tongivande. Och kan man med det manskapet skra en EM-plats s hr tidigt (jaja, jag vet...) s r det fan i mig en bedrift, speciellt om man har Spanien och Danmark i sin grupp.
Fr som sagt, individuellt s ligger vi rtt mycket efter de stora och medelstora nationerna, men taktiskt s lyckas vi uppenbarligen bttre. Och vr taktiska styrka borde vl nd till viss del tillskrivas trnarna?

No shit Einstein. Saken r vl bara den att alla stora klubbar har stlar och kper exakt de de vill ha. Och de vill ha de bsta. S spelar du inte dr s r du frmodligen inte tillrckligt bra fr att klassas som ngon vrldsklasspelare, om du nu inte tillhr den promille av spelarna som inte r hora. Elmander andra sidan vntar vl nu ut sitt kontrakt vad jag frstr fr att tjna stlar vid klubbyte.
S ta Elmander d som ex, helyllekillen ingen fr tycka illa om. Han spelar i en halvtaskig liga, i ett lag fr en hg mittenplacering...

Hur mnga sdana har inte Spanien tror du? Holland? Serbien?
1. Ja, i alla fall Mellberg och Edman, under rtt omstndigheter tror jag att Mellberg hade kunnat platsa i ett riktigt bra lag nr han var som bst. Dessutom har ju bda spelat som ordinarie topp-5 lag (Mellberg i Villa nr dom kom femma i PL och Edman i Tottenham fr ett par r sedan, innan du hade "upptckt" fotbollen).

2. Chippen i form tror jag absolut hade platsat i ett spanskt mittenlag, han har ju fortfarande chansen att platsa i ett engelskt mittenlag (Bolton) fr kort tid av PL ssongen har gtt fr att kunna bedmma om han blir ordinarie eller inte. Han var ju inte alls lngt frn en plats i Romas startelva i vras.
Linderoth spelar redan i ett bra lag (Galatasaray).

3.Vnta nu s Sveriges frstaelva ska bedmmas som smre fr att tv riktigt bra spelare inte platsar i den, smart logik dr.

4. Elmander spelar ju redan i ett topplag i en europeisk toppliga.

5. Du anvnder ju dig av den hockeylogik (att det finns 5-6 bra landslag i vrlden) som jag nmnde att okunniga gr och om du nu mot frmodan inte gr det s vill jag grna ha exempel p p alla dom "stora och medelstora" fotbollsnationer som r s mycket bttre n Sverige.

S du menar allts att det bara finns 7-8 riktigt bra fotbollsklubbar i europa och resten r skit eller (jag utgr frn det eftersom du klassar franska ligan som halvtaskig)? Tror du inte att dessa 7-8 klubblag skulle bli vldigt verfyllda om dom kpte alla klass-spelare som finns p marknaden. Att du klassar franska ligan som halvtaskig sger vl det mesta om din fotbollskunskap.
Citera
2007-09-09, 23:23
Medlem
Isaksson i form och skadefri hade kunnat platsa i ett topp 5 lag i vilken liga som helst, likas med Kim, Mellberg och kanske Edman. Ljungberg har ju gjort ett antal ssongen i Arsenal och r fortfarande en bra spelare, dock p nergng. Linderoth spelar ju i Galatasaray som r ett vldigt bra lag som skert hade varit ett topplag i till exempel Franrike. Dom spelarna i startelvan som inte hade platsat i ett topplag i nn av dom bsta ligorna r Alexandersson, Chippen, Hansson och Nilsson. Dock tycker jag att Chippen, Hansson, Kennedy, Rami och Anders r vldigt bra spelare som gr stor nytta fr Sverige.
Citera
2007-09-09, 23:58
Medlem
Shuyins avatar
Haha, alltid dessa patetiska typer som dyker upp efter en landskamp och skriker avgng, ut med honom och in med honom.

TV3 visade en intressant statistik dr Sverige lg i topp i kvalspel med pong, och bland de bsta i mlsnitt samt frsvarsspel, Sverige slpper t.ex. in frre ml i kval n Italien med Cannavaro, Buffon mfl.

Vi ligger i vr grupp fre lnder som Spanien och Danmark, det r mycket bra. Sverige har en annorlunda trupp n mnga lnder, vi har tv oerhrt bra anfallare (Elmander och Ibrahimovic) samt en mlvakt (Isaksson), utver det r de mer balansspelare med mera och ett par spelare som kan bli bra Kllstrm, Kennedy, Berg (ven om han inte r med i A-landslaget n).

Det r fantastiska resultat av Lagberbck Sveriges mest framgngsrika trnare, ven om t.ex. Tommy Svensson tagit brons med Sverige s har Lagerbck varit lnge p posten och tagit Sverige igenom oerhrt mycket bra.
Citera
2007-09-10, 01:07
Medlem
Sanningen som vldigt f vill inse r att Sverige r ett medelmttigt landslag "p pappret" som under Lagerbck spelat p toppen av eller till och med ver sin frmga. Personligen skulle jag inte ranka Sverige bland Vrldens 15 bsta Landslag.

Vi ligger snarare ngonstans p plats 15-25 vid en direkt gmfrelse av spelarmaterialet som finns till frfogande, att d ta sig till tv raka 8-delsfinaler i VM samt en EM kvart anser iallafall jag som en prestation ver vad man kan frvnta sig.

Det enda Sverige har saknat r flyt i avgrande matcher, det hade vi i VM 94 och VM 74 men bortsett frn det har Sverige inte resultatmssigt ntt strre framgngar sedan VM 58.
Citera
2007-09-10, 02:06
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Sanningen som vldigt f vill inse r att Sverige r ett medelmttigt landslag "p pappret" som under Lagerbck spelat p toppen av eller till och med ver sin frmga. Personligen skulle jag inte ranka Sverige bland Vrldens 15 bsta Landslag.

Vi ligger snarare ngonstans p plats 15-25 vid en direkt gmfrelse av spelarmaterialet som finns till frfogande, att d ta sig till tv raka 8-delsfinaler i VM samt en EM kvart anser iallafall jag som en prestation ver vad man kan frvnta sig.

Det enda Sverige har saknat r flyt i avgrande matcher, det hade vi i VM 94 och VM 74 men bortsett frn det har Sverige inte resultatmssigt ntt strre framgngar sedan VM 58.
Visst har du rtt i att Sverige borde ligga ngonstans mellan 15-20 p vrldsrankingen, men det betyder knappast att landslaget r mediokert, snarare vldigt bra.
Citera
2007-09-10, 02:11
Medlem
CashBlows avatar
Jag och mitt crew sg matchen p lokal igr. Nr jag vaknade idag hade jag inte en aning om vad resultatet blev och ringde drfr en kompis, som var med, fr att hra mig fr. Han var osker...
Citera
2007-09-10, 08:16
Medlem
Hr vl till att stlla krav och ha frvntningar man vill ha infriade men lter oerhrt irrationellt att svra ver Lagerbck och landslaget nr ett s litet land till invnarantalet som Sverige kan vara med i toppen.
Citera
2007-09-10, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Hr vl till att stlla krav och ha frvntningar man vill ha infriade men lter oerhrt irrationellt att svra ver Lagerbck och landslaget nr ett s litet land till invnarantalet som Sverige kan vara med i toppen.

Det knns mycket bttre att ta den hr diskussionen i framgng n att sitta och framst som en bitterfitta efter ett missat kval/frlorad match etc.
Citera
2007-09-10, 17:32
Medlem
zachs avatar
JL, du vinner inga pong p att frska framstlla dig som nt unikum i branschen och mig som ngon nolla. Prova argumentera fr din sak utan att snka dig till sandldeniv.

1, exakt vad du tror om Mellberg skiter jag faktiskt blankt i, fr det typ alla med mig ser r att han har tv vnsterftter. Edman hade en period d han var vass, inget jag tnker protestera mot, men det var inte igr. Faktumet r att han inte r sker p en plats i Rennes idag, vilket gr hans historia tmligen ointressant.

2, terigen, vad du och jag tror hr inte hit. Om Chippen kan dock sgas att han fr dagen sitter p bnken i England och att han ratades i Rom till frmn fr Cagliaris Esposito. Esposito som numer r fast cementerad p Romas bnk. Fast p Romas bnk men ansgs nd vara ett bttre alternativ n svensken allts.
Galatasaray bra? Jod, skert det tjugonde bsta laget i Europa eller nt. P sin hjd. Mycket mjligt att han drmed r den av de svenska spelarna som verkligen spelar i landslaget, som spelar i det lag som r bst i Europa (allts vs de klubbar som A Svensson och de andra representerar)...

3, Ja i och med att Lagerbck (ven fr mig ofrklarligt) vljer bort Kim och Kennedy s borde det vara laget som spelar som bedms. Eller blir Anders Svensson per automatik Zidane fr att han petar Kim? Rtt mnga som borde hlla kft i den hr trden d...

4, S Toulouse spelar i en toppliga? D har jag verkligen missat nt. Men kanske ligan blev bttre iom alla svenskars nrvaro, ja du vet efter ett lag frn Frankrike vann ngon cup av rang, fr du kommer vl ihg deras framgngar?

5, Har aldrig skrivit att Sverige r ngon blbrsnation utan att spelarmaterialet, bortsett frn ett par undantag, r mediokert. Speciellt fr ett lag med vra relativt stora framgngar.
Och jag har heller aldrig psttt att det bara finns "7-8 riktigt bra fotbollsklubbar i europa och resten r skit". Hll dig till det jag skriver och ls min inledning en gng till. I annat fall s kan vi avsluta diskussionen med det hr.

Isaksson? Har ocks stora frhoppningar p honom, men det r rtt ointressant. Fr han spelar (frhoppningsvis) i Man C och vi borde ju komma verens om att lite mer n s borde krvas innan vi kan pst att han r ngon Buffon?
Citera
2007-09-10, 17:39
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Haha, alltid dessa patetiska typer som dyker upp efter en landskamp och skriker avgng, ut med honom och in med honom.

TV3 visade en intressant statistik dr Sverige lg i topp i kvalspel med pong, och bland de bsta i mlsnitt samt frsvarsspel, Sverige slpper t.ex. in frre ml i kval n Italien med Cannavaro, Buffon mfl.

Vi ligger i vr grupp fre lnder som Spanien och Danmark, det r mycket bra. Sverige har en annorlunda trupp n mnga lnder, vi har tv oerhrt bra anfallare (Elmander och Ibrahimovic) samt en mlvakt (Isaksson), utver det r de mer balansspelare med mera och ett par spelare som kan bli bra Kllstrm, Kennedy, Berg (ven om han inte r med i A-landslaget n).

Det r fantastiska resultat av Lagberbck Sveriges mest framgngsrika trnare, ven om t.ex. Tommy Svensson tagit brons med Sverige s har Lagerbck varit lnge p posten och tagit Sverige igenom oerhrt mycket bra.

Hller med fullt ut, det r alltid nn jvel som aldrig satt sin fot tidigare i fotbollsforumet som skriker om avgng. Lagerbck gr det bra, ven om han r lite smtrkig ibland.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in