2007-09-09, 23:01
Citat:
1. Ja, i alla fall Mellberg och Edman, under rtt omstndigheter tror jag att Mellberg hade kunnat platsa i ett riktigt bra lag nr han var som bst. Dessutom har ju bda spelat som ordinarie topp-5 lag (Mellberg i Villa nr dom kom femma i PL och Edman i Tottenham fr ett par r sedan, innan du hade "upptckt" fotbollen).
Ursprungligen postat av zach
S vad sger du, vart str exakt Sveriges backlinje internationellt, gubbe fr gubbe? Tror du ngon av dessa hade platsat i ngot topp 5-lag i en av Europas strre ligor? Om inte s r de inte bland de 30-40 frmsta spelarna i Europa, p sin position.
Syna mittfltet p samma stt. Skulle Chippen ta en plats i Liverpool eller Villareal? Linderoth i Arsenal eller Viola? Undantaget r Kim och kanske Kennedy, men som sagt s satt de p bnken, igr precis som oftast, nr det kommer till landslaget. S bortse frn dem en stund, iom att de inte p nt vis varit tongivande i Sveriges framfart.
Anfallet d. Zlatan r Inters ess, Elmander kanske kan fighta sig till en plats i ett storlag med ven om jag lngt ifrn r sker.
Det gr att en av elva spelar kontinuerligt i ett topplag. Och r tongivande. Och kan man med det manskapet skra en EM-plats s hr tidigt (jaja, jag vet...) s r det fan i mig en bedrift, speciellt om man har Spanien och Danmark i sin grupp.
Fr som sagt, individuellt s ligger vi rtt mycket efter de stora och medelstora nationerna, men taktiskt s lyckas vi uppenbarligen bttre. Och vr taktiska styrka borde vl nd till viss del tillskrivas trnarna?
No shit Einstein. Saken r vl bara den att alla stora klubbar har stlar och kper exakt de de vill ha. Och de vill ha de bsta. S spelar du inte dr s r du frmodligen inte tillrckligt bra fr att klassas som ngon vrldsklasspelare, om du nu inte tillhr den promille av spelarna som inte r hora. Elmander andra sidan vntar vl nu ut sitt kontrakt vad jag frstr fr att tjna stlar vid klubbyte.
S ta Elmander d som ex, helyllekillen ingen fr tycka illa om. Han spelar i en halvtaskig liga, i ett lag fr en hg mittenplacering...
Hur mnga sdana har inte Spanien tror du? Holland? Serbien?
Syna mittfltet p samma stt. Skulle Chippen ta en plats i Liverpool eller Villareal? Linderoth i Arsenal eller Viola? Undantaget r Kim och kanske Kennedy, men som sagt s satt de p bnken, igr precis som oftast, nr det kommer till landslaget. S bortse frn dem en stund, iom att de inte p nt vis varit tongivande i Sveriges framfart.
Anfallet d. Zlatan r Inters ess, Elmander kanske kan fighta sig till en plats i ett storlag med ven om jag lngt ifrn r sker.
Det gr att en av elva spelar kontinuerligt i ett topplag. Och r tongivande. Och kan man med det manskapet skra en EM-plats s hr tidigt (jaja, jag vet...) s r det fan i mig en bedrift, speciellt om man har Spanien och Danmark i sin grupp.
Fr som sagt, individuellt s ligger vi rtt mycket efter de stora och medelstora nationerna, men taktiskt s lyckas vi uppenbarligen bttre. Och vr taktiska styrka borde vl nd till viss del tillskrivas trnarna?
No shit Einstein. Saken r vl bara den att alla stora klubbar har stlar och kper exakt de de vill ha. Och de vill ha de bsta. S spelar du inte dr s r du frmodligen inte tillrckligt bra fr att klassas som ngon vrldsklasspelare, om du nu inte tillhr den promille av spelarna som inte r hora. Elmander andra sidan vntar vl nu ut sitt kontrakt vad jag frstr fr att tjna stlar vid klubbyte.
S ta Elmander d som ex, helyllekillen ingen fr tycka illa om. Han spelar i en halvtaskig liga, i ett lag fr en hg mittenplacering...
Hur mnga sdana har inte Spanien tror du? Holland? Serbien?
2. Chippen i form tror jag absolut hade platsat i ett spanskt mittenlag, han har ju fortfarande chansen att platsa i ett engelskt mittenlag (Bolton) fr kort tid av PL ssongen har gtt fr att kunna bedmma om han blir ordinarie eller inte. Han var ju inte alls lngt frn en plats i Romas startelva i vras.
Linderoth spelar redan i ett bra lag (Galatasaray).
3.Vnta nu s Sveriges frstaelva ska bedmmas som smre fr att tv riktigt bra spelare inte platsar i den, smart logik dr.
4. Elmander spelar ju redan i ett topplag i en europeisk toppliga.
5. Du anvnder ju dig av den hockeylogik (att det finns 5-6 bra landslag i vrlden) som jag nmnde att okunniga gr och om du nu mot frmodan inte gr det s vill jag grna ha exempel p p alla dom "stora och medelstora" fotbollsnationer som r s mycket bttre n Sverige.
S du menar allts att det bara finns 7-8 riktigt bra fotbollsklubbar i europa och resten r skit eller (jag utgr frn det eftersom du klassar franska ligan som halvtaskig)? Tror du inte att dessa 7-8 klubblag skulle bli vldigt verfyllda om dom kpte alla klass-spelare som finns p marknaden. Att du klassar franska ligan som halvtaskig sger vl det mesta om din fotbollskunskap.