Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-30, 16:48
  #8233
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ongenda
Vilket jävla skitspel detta är. Deras singple player campaign är så patetiskt dåligt att man skrattar åt det.

Folk spelar väl mest multiplayer när gäller CoD?

Ja, SP har väl aldrig varit aktuellt? Tror att jag aldrig lirat igenom campaignen på något COD/BF/MoH spel, det är ju MP som är skoj.
Citera
2013-12-30, 17:24
  #8234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ongenda
Vilket jävla skitspel detta är. Deras singple player campaign är så patetiskt dåligt att man skrattar åt det.

Folk spelar väl mest multiplayer när gäller CoD?

Skojar du med eller?! Det är ju Singleplayer delen på Call of Duty spelen som är riktigt bra, spännande och relistiska. När det kommer till Multiplayer så är ju BF 3 och BF 4 mycket roligare. Men när det kommer till Single Player så är Call of Duty riktigt roligt!
Citera
2014-09-25, 16:55
  #8235
Medlem
Mattelols avatar
Om någon har lust att köra lite S&D eller dylikt så skicka ett pm!
Citera
2014-09-25, 17:26
  #8236
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Ja, SP har väl aldrig varit aktuellt? Tror att jag aldrig lirat igenom campaignen på något COD/BF/MoH spel, det är ju MP som är skoj.

Ettan och tvåan hade habila singleplayerkampanjer, som även var populära bland kritikerkåren. Det var på den tiden "cinematiskt gameplay" fortfarande var fräscht.

Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Skojar du med eller?! Det är ju Singleplayer delen på Call of Duty spelen som är riktigt bra, spännande och relistiska. När det kommer till Multiplayer så är ju BF 3 och BF 4 mycket roligare. Men när det kommer till Single Player så är Call of Duty riktigt roligt!

Att kalla CoD-spelens kampanjer för "realistiska" är ett hån mot allt vad verklig militär & strider innebär.
Citera
2014-12-03, 17:26
  #8237
Medlem
[quote=Korder|50497521]Ettan och tvåan hade habila singleplayerkampanjer, som även var populära bland kritikerkåren. Det var på den tiden cinematiskt gameplay fortfarande var fräscht.



Att kalla CoD-spelens kampanjer för realistiska är ett hån mot allt vad verklig militär
Citera
2014-12-03, 17:41
  #8238
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder



Att kalla CoD-spelens kampanjer för "realistiska" är ett hån mot allt vad verklig militär & strider innebär.

Iallafall de som kom efter MW1, i första delen var det fortfarande en hel del realism både som SAS soldaten och marinkårsnubben. I efterföljande spel blev det bara totalt kaoz med orealism till det absurda. Jag tycker det var jävligt synd för hade gärna sett mer kampanjer där man spelar i riktiga slagfält som Afghanistan o Irak och gör saker som faktiskt händer på riktigt men det gillar väl inte kidsen
Citera
2014-12-06, 19:25
  #8239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ettan och tvåan hade habila singleplayerkampanjer, som även var populära bland kritikerkåren. Det var på den tiden "cinematiskt gameplay" fortfarande var fräscht.



Att kalla CoD-spelens kampanjer för "realistiska" är ett hån mot allt vad verklig militär & strider innebär.

Förstår inte vad du menar med det. Jag tycker att CoD kampanjerna är sjukt realistiska. Förklara på vilket sätt de är inte realistiska! Jag tycker att de är hyperrealistiska!
Citera
2014-12-09, 12:30
  #8240
Medlem
XlAdZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Förstår inte vad du menar med det. Jag tycker att CoD kampanjerna är sjukt realistiska. Förklara på vilket sätt de är inte realistiska! Jag tycker att de är hyperrealistiska!

Jag hoppas för mänsklighetens skull att du skämtar.


Kan lista några saker....
I det militära så är man alltid alltid alltid minst 2 (två).

Man har inga självläkande sår på 10 sekunder.

Man dör av 1 (en) kula med tillräcklig anslagsenergi för att chocka vitala organ, punktera tarm eller magsäck om man blir skjuten i "Killzone" http://imgur.com/6eJaQdj den markerade inre linjen på våra svenska måltavlor.

40% trycker aldrig av vapnet när dom har chansen.

Största hotet är PTSD.

etc. etc. etc.


Nu gissar jag att du trollar men man vet aldrig på Flashback
Mvh
Citera
2015-05-17, 11:13
  #8241
Medlem
Isnatts avatar
Jag har massa tid över så jag installerade mitt gamla cod4, drog igenom spelet på nolltid och började spela multiplayer. Hittade till och med min gamla gamingmus, en Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 http://www.sweclockers.com/recension...e-explorer-3-0
fantastiskt bra! Väldigt kul att spela igen och jag har kvar vilka knappar jag har olika saker på i muskelminnet och hittar på banorna. Tog två dagar så var jag en helt okey spelare igen, även om jag inte orkar spela lika seriöst eller bry mig som förr.
Jag kollade igenom mina inlägg i den här tråden, lite roligt att se 7 år gamla inlägg från förra perioden jag spelade då jag verkligen var seriös och spelade flera timmar om dagen
Citera
2015-05-17, 12:10
  #8242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XlAdZ
Jag hoppas för mänsklighetens skull att du skämtar.


Kan lista några saker....
I det militära så är man alltid alltid alltid minst 2 (två).

Man har inga självläkande sår på 10 sekunder.

Man dör av 1 (en) kula med tillräcklig anslagsenergi för att chocka vitala organ, punktera tarm eller magsäck om man blir skjuten i "Killzone" http://imgur.com/6eJaQdj den markerade inre linjen på våra svenska måltavlor.

40% trycker aldrig av vapnet när dom har chansen.

Största hotet är PTSD.

etc. etc. etc.


Nu gissar jag att du trollar men man vet aldrig på Flashback
Mvh

Vad betyder förkortningen "PTSD"?

Jag trollade faktiskt inte, men nu när jag läser detta inlägg så förstår jag att COD inte är så realistiskt som jag föreställde mig... Om man dock tänker som du gör så är ju egentligen inget spel realistiskt!
Citera
2015-05-18, 12:21
  #8243
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Vad betyder förkortningen "PTSD"?

Jag trollade faktiskt inte, men nu när jag läser detta inlägg så förstår jag att COD inte är så realistiskt som jag föreställde mig... Om man dock tänker som du gör så är ju egentligen inget spel realistiskt!

PTSD är Post-traumatisk stress syndrom, en vanlig sjukdom soldater får, ofta att dem blir hemsökta av det hemska de har varit med om. Behövde du allvarligt en förklaring för att förstå att COD inte är realistiskt? Det närmsta realistiskt ett spel kan komma är väl Armed Assault och Operation Flashpoint, om jag inte missminner mig.
Citera
2015-05-18, 22:02
  #8244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
PTSD är Post-traumatisk stress syndrom, en vanlig sjukdom soldater får, ofta att dem blir hemsökta av det hemska de har varit med om. Behövde du allvarligt en förklaring för att förstå att COD inte är realistiskt? Det närmsta realistiskt ett spel kan komma är väl Armed Assault och Operation Flashpoint, om jag inte missminner mig.

Swat 4 och dess expansion är väl också hyfsat realistisk skulle jag säga. Även Sniper Ghost Warrior 1 och 2 är väl också hyfsat realistiska?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback