2023-10-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Så även du missbrukar?

Jag har träffat många av er på olika behandlingar. Fy fan vad sekretessen flyger ut genom fönstret då. Det är patetiskt att se det. Ni verkar tro att vi är andra är era kollegor som vill höra erat skvaller. Det stämmer inte.

Ja. I mitt fall har det tidigare varit alkohol och cannabis men lämnar veckovisa drogtester och PEth prover nu.
Citera
2023-10-16, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naisisak
Ja. I mitt fall har det tidigare varit alkohol och cannabis men lämnar veckovisa drogtester och PEth prover nu.

Är inte ett dugg förvånad.
Citera
2023-10-16, 17:56
Medlem
Citat:
Står endast för mina egna erfarenheter,upplevelser och kunskaper och ersätter inte på något sätt överhuvudtaget larmcentral eller akutmottagning. Är mest sugen på att veta mer icke-akut som ni vill veta om vården på insidan

Hur är det att arbeta med nysvenskar inom vården? Presterar de tillräckligt både socialt med patienter och yrkesmässigt, förvisso kan man göra poängen att det är en och samma sak, men för sakens skull både ock.
Citera
2023-10-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Säg vad du tjänar då. Ska det behöva vara så svårt? Ge oss en ungefärlig siffra, den behöver inte vara exakt.

Grundlön på 31000 En hel del ob då jag jobbar mycket nätter. Treskiftstillägg på 2500. Får väl ut ca 28-29 i månaden efter skatt
Citera
2023-10-16, 17:59
Bannlyst
Jobbar kvinnan i Uppsala kvar förresten?

Hon som stal smärtstillande av barn med svåra skador. Hon brann ju av inne på era toaletter för att sedan kvadda en bil under en drograttfylla.

Hon fick ju behålla sin licens - som vanligt.
Citera
2023-10-16, 18:00
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Grundlön på 31000 En hel del ob då jag jobbar mycket nätter. Treskiftstillägg på 2500. Får väl ut ca 28-29 i månaden efter skatt

Varför åker du inte till Norge och jobbar i bemanning?
Citera
2023-10-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PNTR
Hur är det att arbeta med nysvenskar inom vården? Presterar de tillräckligt både socialt med patienter och yrkesmässigt, förvisso kan man göra poängen att det är en och samma sak, men för sakens skull både ock.

Svårt. Ofta bland de som kommer som uskor finns det mycket medkänsla, vilja och omsorg men saknas medicinsk kompetens och den språkliga förmågan som krävs för att jobba patientsäkert.
Citera
2023-10-16, 18:04
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Hur känns det att blivit grundlurad av Covid-bluffen? Det måste vara jobbigt att övertalat patienter att ta vaccin för en sjukdom som är lika dödlig som en vanlig förkylning, samtidigt som den riskerar allvarliga långsiktiga men.
Citera
2023-10-16, 18:12
Citat:

Det borde alla inom vården göra. Det måste vara ett av de sämre yrkena att knarka på. Man börjar förstå varför de opererar fel sida av kroppen och skämtar bort det.

En läkare jag träffade såg definitivt drogad ut. Sen skulle han sitta och skriva i min journal
Senast redigerad av Juristen08 2023-10-16 kl. 18:15.
Citera
2023-10-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Det här är en mycket bra fråga.
0. Har däremot "kommit på" patienter/anhöriga" mitt i akten alldeles för många gånger.
Citera
2023-10-16, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det borde alla inom vården göra. Det måste vara ett av de sämre yrkena att knarka på. Man börjar förstå varför de opererar fel sida av kroppen och skämtar bort det.

Sannare ord har inte skrivits i denna tråd.
Citera
2023-10-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08

Ja, skulle verkligen känna mig tryggare med mer tester för alla yrkesgrupper inom vården. Önskar att de va lättare för chefer/arbetsplatser att få genomföra detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in