Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-03, 10:49
  #121
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jodå, lyckades se det nu. Ja man undrar ju hur de ska spinna vidare på det där med Klara i slutet. Eller om de låtsas "glömma" bort det till nästa gång, om det nu blir klart med en till säsong i framtiden.
Dom sa väl att det nu var defitivt slut, eller?
Citera
2009-04-03, 11:15
  #122
Medlem
wonderlands avatar
Nja..läste senast för nån vecka sedan att de fått klartecken för en tredje säsong. Frågan var väl bara när den sändas. Tar nog ett tag med tanke på att de skulle jobba med något dramamanus.
Citera
2009-04-05, 11:50
  #123
Avstängd
Ebba77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Någon som såg det?
Jag tycker det var rätt kul, lite som "Kvarteret Skatan" med alla olika figurer.
Min nya idol är WT-mamman som rökte medan hon stekte fiskbullar

Tahbita är stenhård! Önskar att fler tjejer kunde vara lika fräcka och vulgära som henne.
Citera
2011-05-26, 03:14
  #124
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag ber som ödmjukast om ursäkt för bumpen. Låt mig nu berätta historien. Jag var på förfest, det var stelt och rätt tråkigt till en början. Givetvis var det damer som vi gick hem till, och innan man fått för många öl innanför västen så blir det givetvis lite lätt stelt. Dom hade tittat på Mia & Klara innan vi kom dit, så vi fick se ett avsnitt medans vi svep i oss öl för att allting skulle lätta. Jag gillade Mia Skäringer i Solsidan, mest pga hennes udda dialekt och rätt skumma kommentarer, så jag kikade åtminstone med ett vakande öga. Jag tyckte avsnittet var riktigt roligt och bestämde mig således för att tjyva ner resten utav säsong 1 och säsong 2 (såg nog avsnitt 5 från säsong 1). Nu har jag snart kikat igenom säsong 1 och jag tycker faktiskt det är riktig roligt stundals.


Det mest roliga dock är att så fort jag såg Rolle ("Fråga mig om jag har permission?") så skrek vi alla ut att han var lik Christopher Walken, men damerna fattade nog inte vafan vi tjötade om. Men vad jag inte sett hitills i tråden (vilket jag iofs antar är underförstått, eller så har jag inte läst tillräckligt) är att Rolle spelas utav Klara. Det tog mig iofs några avsnitt innan jag insåg att det var hon. OM, om det nu inte är henne så ber jag givetvis om ursäkt, men eftersom det endast är Mia o Klara som ges credit i slutscenerna som medverkande så antar jag att det är henne, eftersom alla ansiktsdrag finns där. Hursomhelst är det riktigt bra stundtals, stundtals lite halvtråkigt och överdrivet.

Tabita/Tabitha och Gulletussan Jennifer har sån där vidrig dialekt att jag bara vill kräkas, men kan inte låta bli att titta vidare. Tråkigt är det definitivt inte, men smaken är väl som baken.
Citera
2015-04-26, 12:28
  #125
Medlem
Skyrocketins avatar
Sorry för bump men det gäller musiken i mia och klara. I avsnitt 2 säsong 2 när Tabita tatuerar pensionären så går ett gitarrsolo igång. Nån som vet var det är ifrån? Jag måste bara veta!

Kolla länken och dra fram till 46:25 http://www.swefilmer.com/mia-och-kla...366dad6a3.html
Citera
2015-04-27, 00:12
  #126
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrocketin
Sorry för bump men det gäller musiken i mia och klara. I avsnitt 2 säsong 2 när Tabita tatuerar pensionären så går ett gitarrsolo igång. Nån som vet var det är ifrån? Jag måste bara veta!

Kolla länken och dra fram till 46:25 http://www.swefilmer.com/mia-och-klara-s02e01-02/mia-och-klara-s02e01-02-video_366dad6a3.html


Det står ju i eftertexterna vad det är för musik.
Citera
2015-04-30, 10:24
  #127
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det står ju i eftertexterna vad det är för musik.
Den låten är inte med där. Har lyssnat igenom alla
Citera
2015-10-25, 20:13
  #128
Medlem
NÅGON som vet vart man kan se säsong 2 online? Hittar typ ingenting.

Någon som också vet om dessa två har planer på att göra något mer tillsammans? Sjukt roliga!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback