Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-06, 09:46
  #1
Medlem
ZoteXs avatar
Japp, var nyss på skolfoto och dom sa då åt mig att ta av mig torshammare halsbandet för att det inte var tillåtet. Har även ett på magen så jag blev tvungen att hålla armarna i kors, annars skulle dom ta bort hela mig från fotot.


Vart fan är vi på väg egentligen??? Nu har jag verkligen tappat hoppet om Sverige....
Citera
2007-09-06, 09:50
  #2
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Japp, var nyss på skolfoto och dom sa då åt mig att ta av mig torshammare halsbandet för att det inte var tillåtet. Har även ett på magen så jag blev tvungen att hålla armarna i kors, annars skulle dom ta bort hela mig från fotot.


Vart fan är vi på väg egentligen??? Nu har jag verkligen tappat hoppet om Sverige....
Hade jag varit dig så hade jag gått där ifrån...
Citera
2007-09-06, 10:16
  #3
Medlem
Undrar om det är tillåtet att bära en tröja med Inviks logga?
http://www.invik.se/
Citera
2007-09-06, 10:21
  #4
Medlem
Raouls avatar
ZoteX: det är bara att polisanmäla vem det än var som tvingade dig att ta av dig Torshammaren. Brott mot grundlagen.
Citera
2007-09-06, 10:48
  #5
Medlem
ZoteXs avatar
Jag fick ha den på, men då skulle dom göra det svart där. Undrar om svartingarna får ha kommunisttröjor eller nån annan religös symbol
Citera
2007-09-06, 11:13
  #6
Avstängd
Gizmozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Jag fick ha den på, men då skulle dom göra det svart där. Undrar om svartingarna får ha kommunisttröjor eller nån annan religös symbol

Polisanmäl skolan och ring sedan media så tjänar du en hacka och skolan för försvara sitt brott i media.

Tur man inte går i skolan idag....
Citera
2007-09-06, 11:16
  #7
Medlem
Bluudtzuckahs avatar
Tror inte att fotografen ville att du skulle ta bort den pga. främlingsfientlighet el.dyl. utan snarare för att det är så jävla fult med Tors hammare runt halsen.
Citera
2007-09-06, 14:26
  #8
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
ZoteX: det är bara att polisanmäla vem det än var som tvingade dig att ta av dig Torshammaren. Brott mot grundlagen.

Det är det inte alls, det finns ingen grundlagsstadgad rätt att bära smycken vid skolfotografier. Fotoföretaget och skolan bestämmer hur fotograferingen ska ske.
Citera
2007-09-06, 15:08
  #9
Avstängd
Konfuciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Det är det inte alls, det finns ingen grundlagsstadgad rätt att bära smycken vid skolfotografier. Fotoföretaget och skolan bestämmer hur fotograferingen ska ske.
Och dom har ej heller rätt att kräva att folk skall plocka av sig peronliga smycken...Det där hade jag polisanmält.
Citera
2007-09-06, 15:12
  #10
Medlem
...och i vanlig ordning kanske vi ska vända på begreppen för att få lite distans till det hela.

Hur hade tongångarna gått ifall det var en burka, kippa, turban eller ett kristet kors som skulle BORT från fotografiet "one way or the other"?
Citera
2007-09-06, 15:13
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Det är det inte alls, det finns ingen grundlagsstadgad rätt att bära smycken vid skolfotografier. Fotoföretaget och skolan bestämmer hur fotograferingen ska ske.

Jaja men då vänder vi på det, tror du att någon fotograf skulle sagt åt en muslim att ta av sig sin "iran-tröja"?
Citera
2007-09-06, 15:17
  #12
Avstängd
Konfuciuss avatar
Blir tydligare och tydligare att vi svenskar numera bara är andra klassens invånare i vårt eget land.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback