2020-01-28, 06:26
Medlem
Shakespeareares avatar
Ett recept som jag själv hittat på, min man blev också besatt av rätten. Vi äter det inte framför andra, receptet består av kyckling och mjöl.
Citera
2020-01-28, 12:32
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
En kollega har senap på spaghetti

Funkar bra... så gjorde jag mycket på yngre dar. Stekte på strimlat bacon å falukorv (fettet från baconet ska ochså med) sen rörde man runt det med makaroner ketchup och senap - funkar med lite creme fraishe till ochså och riven neutral ost. Rödbetssallad funkar ochså i makaron senap, ketchup blandingen

Jag kallade det sportkäk på den tiden
Senast redigerad av maxorr 2020-01-28 kl. 12:34.
Citera
2020-01-28, 12:51
Medlem
MonkMans avatar
Först kokta, sen hart stekta snabb-nudlar (man har i kryddorna när man steker dem) tärna ca 1,5/2 dl Gouda ost i ca 1 cm kuber per paket nudlar. Häll i osten i de varma nudlarna - i med lite fisksas, soja och lite hackad varlök och nagra skvätt riktigt stark chillisas. Jag skäms lite eftersom det är ganska mycket ost. Nästan sa att det egentligen blir mjuka ost-kuber med lite nudlar. Men det ÄR sa sjukt gott. Aldrig bjudit nagon pa detta, eller ätit det framför nagon. Föredrar att vulga i mig detta själv framför datorn i kalsonger, självklart med ätpinnar.
Senast redigerad av MonkMan 2020-01-28 kl. 12:58.
Citera
2020-01-31, 15:09
Medlem
Korv med bröd
lingon och senap
Citera
2020-01-31, 21:07
Medlem
Giant Squids avatar
När man var liten så blev det en del röror med havregryn, oboy, smör, socker som en stor portion negerboll.
Annars skivad gurka med strösslat socker på gifter sig märkligt nog ihop i paletten.
Citera
2020-02-01, 21:31
Medlem
Konstiga matblandningar

min favorit : korvbröd (ta den ni gillar bäst, kan vara brioche eller fullkornsbröd eller annat), rostad lök och ketchup (kan vara chilliketchup eller annat man gillar) toppa med valfri krydda.

har ni provat detta innan och vilka andra konstiga blandningar gillar ni
Citera
2020-02-01, 21:34
Medlem
Lazienkis avatar
Varför är det en konstig matblandning? Låter som en helt vanlig korv med bröd utan själva korven - så ganska "okonstig" skulle jag säga.

Ketchup på pannkakor är däremot en kombination jag hört tals om som jag inte ens i min vilda fantasi skulle vilja testa.
Citera
2020-02-01, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
min favorit : korvbröd (ta den ni gillar bäst, kan vara brioche eller fullkornsbröd eller annat), rostad lök och ketchup (kan vara chilliketchup eller annat man gillar) toppa med valfri krydda.

har ni provat detta innan och vilka andra konstiga blandningar gillar ni

Vart kommer det konstiga in?
Citera
2020-02-01, 22:14
Bannlyst
En annan nästan obehaglig blandning är: ta en skiva formfranska, rosta den och stryk på ett lager smör. Känns skitkonstigt till en början, men har man käkar det ett par ggr, så vänjer man sig.

Edit: det här funkar även med skogaholmslimpa.
Citera
2020-02-01, 23:11
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
En annan nästan obehaglig blandning är: ta en skiva formfranska, rosta den och stryk på ett lager smör. Känns skitkonstigt till en början, men har man käkar det ett par ggr, så vänjer man sig.

Edit: det här funkar även med skogaholmslimpa.
Ja den kändes knäpp. Jag har en annan riktigt underlig matblandning!

1. Ta ett hamburgerbröd (ta den ni gillar bäst, kan vara brioche eller fullkornsbröd eller annat).
2. Lägg på tomat, ost, majonäs och kanske lite stekt lök.

Har ni provat detta innan kanske?

OnT: En lite småudda blandning enligt somliga, även om jag tycker att det är en klassiker, är kall kokt potatis på en smörgås med kaviar på.

Sedan finns även hovmästarsås och grillat fläskkött som stått i kylen över natten. Det är en höjdare!
Citera
2020-03-11, 15:52
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Kokt ägg med "wasabi" (se pepparrot) . Skala ägget och sen en klick wasabi på och mumsa loss,tabasco är också jävligt gött.
Citera
2021-12-29, 08:49
Medlem
Med tanke på Kung

Sardiner i tomatsås med ris är både gott och nyttigt

https://www.ica-historien.se/artikla...ga-varumarken/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem