Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-02, 20:24
  #1
Avstängd
Som jag har förstått det, så kommer HL2: Episod 2 inte att släppas separat, som Episod 1 gjorde, utan kommer bara att komma i en "Orange box" tillsammans med Half-Life 2, Episod 1, Team Fortress 2 och Portal. Är det någon som vet med säkerhet?

Jag tycker nämligen det här låter skitdumt.. Tänk om man redan köpt HL2 och episod 1, då är man ju inte så intresserad av att köpa om allt igen.. Och hur kommer det att bli när Episod 3 kommer? Blir det en ny box då? Helkonstigt, tycker jag..
Citera
2007-09-02, 20:31
  #2
Medlem
Ska gå att köpa separat över Steam vad jag förstått.
Citera
2007-09-02, 20:31
  #3
Medlem
sockbats avatar
Man kan nog köpa episod 2 på steam utan att få de andra spelen också. Annars tankar man det bara på någon random torrent sida
Citera
2007-09-02, 20:32
  #4
Avstängd
Jojo, men om man inte vill ha det genom Steam, utan man vill ha ett fodral med en skiva i som man kan sätta i hyllan bredvid Episod 1?
Citera
2007-09-02, 20:33
  #5
Medlem
Då är det tyvärr bara Orange Box som gäller, du kan ju ge HL2-key till en polare eller nåt om du redan har spelet.
Citera
2007-09-02, 22:01
  #6
Medlem
Molekylmannens avatar
Fy fan vad ruttet av Valve.
Citera
2007-09-02, 22:29
  #7
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivid
Då är det tyvärr bara Orange Box som gäller, du kan ju ge HL2-key till en polare eller nåt om du redan har spelet.
Totalt värdelöst anser jag
klart att dom ska släppa liret separat
hade Team Fortress 2 blivit som det var tänkt ifrån början dvs bla fight ute i öken med soldater (kommer ni ihåg bilderna ifrån Pc gamer)
då hade man ju kunnat att tänka sig att köpa orange box
men nu ser ju liret totalt värdelöst ut

& Half life 2 samt Episode 1 har man ju redan så varför vill man ha det igen
& jag anser att en box för just episode 2 är viktigt om man vill att spelsamlingen ska se komplett ut

Actvision förstörde ju Call of duty serien genom att inte släppa
Call of duty 3 till Pc jävla nötter
aldrig mer att jag köper ett lir ifrån detta spelföretag igen


blir till & ladda ner bränna ut samt goggla fram någon snygg bild fixa till & skriva ut denna & ha som omslag på ett dvd fodral
för några cash tänker jag inte slänga ut på liret inte om dom ska göra så här
Citera
2007-09-02, 23:25
  #8
Medlem
sockbats avatar
taget från www.shacknews.com:

Citat:
Electronic Arts is distributing the games at retail as a package entitled Half-Life 2: The Orange Box, which also includes the original Half-Life 2 and last year's Half-Life 2: Episode One. It will sell for $49.99 on PC and $59.99 on Xbox 360 and PlayStation 3. Previously, the company intended to sell a slimmer package, The Black Box, which would not include Half-Life 2 or Half-Life 2: Episode One, but those plans were cancelled last month. It is expected that Steam customers will retain the option to purchase only the newly-released games.

grymt ovärt..
Citera
2007-09-09, 20:00
  #9
Medlem
Pedersons avatar
När releaseas det?
Citera
2007-09-09, 20:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederson
När releaseas det?

12 Oktober i Europa för 360/PC, PS3 har inte ett releasedatum ännu men ska komma några veckor efter 360/PC-releasen.
Citera
2007-09-09, 20:24
  #11
Medlem
Coffinchills avatar
Äh, Valve är värda lite extra pengar efter alla underbara spel. Orange Box nästa!
Citera
2007-09-13, 23:13
  #12
Avstängd
Har letat med ljus och lykta på nätet efter mer information, och Valve rättfärdigar tydligen beslutet med Orange box genom att säga att om man redan äger HL2 och Episod 1, så kan man alltid ge bort de man köper i Orange box till någon annan..

Normalt sett när man köper en box av något slag (musik, film, spel) så brukar man inte kunna "ta ut" en eller flera delar ur den, eftersom det är just en box. Det jag menar då är att de ofta har exempelvis fodral som innehåller mer än en skiva.
Valves kommentar får mig nu att tro att själva "boxen" bara är en orange kartongbit som innehåller HL2 i jewelcase, Episod 1 i ett separat jewelcase, och Episod 2, Portal och TF2 i ett separat jewelcase..

Är det någon som vet något mer om hur det kommer att se ut? Om där är en riktig jewelcase med EP2 separat i boxen så är det inte så farligt som jag först trodde, trots allt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback