Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-01, 09:08
  #1
Medlem
alcatrazs avatar
Jag har nu bott i min lägenhet i 3 år och bor granne med ett ungt par 25-30 år. Killen verkar helt psykopat han skriker var och varannan dag på sin brud, det är alltså inga normala gräll utan det låter som om han har allvarliga problem och ska explodera. Det är inte ovanligt att detta sker mitt i nätterna, det var en vecka då han satte igång kl 01.00 5 dar i rad och skrek. Det går inte att höra speciellt tydligt vad han säger men jag har uppfattat det som om han riktar ganska bizarra anklagelser mot sin flickvän.

Hon skriker aldrig tillbaks men dock så gråter hon en hel del, jag tycker riktigt synd om henne det kan inte vara lätt att leva i ett förhållande med en sån. Nu kom jag tillbaks till uppsala efter sommarlovet i förgårr och visst fan sätter han igång igen. Igår kväll var det full rulle och idag kl 08.00 hör jag hur han skriker igen och bruden gråter och skriker som om hon kanske har ont nånstans. Det är med andra ord inte helt omöjligt att han misshandlar henne, nåt fel är det iaf på honom.

En granne kontaktade mig i vintras om att han skulle säga till styrelsen om denna kille och frågade om jag ville backa upp honom vilket jag tyckte var ok. Han har bott här längre än jag och tyckte också att denna kille var helt psykopat. Styrelsen tyckte dock inte att det var deras ärende utan hänvisade till störningsjouren.

Men fy fan va trött jag är på honom, nu har jag suttit och lyssnat på honom hela morgonen, och hur bruden gråter.. Hur hade ni gjort i ett sånt här läge? Hur mycket ska man egentligen lägga sig i?
Jag vet ju såklart inte om han misshandlar henne, men som sagt det är inga normala gräll. Och jag har själv delvis växt upp i ett sånt hem så jag tycker mig känna igen mönstret. Dock skall väl tillägas att killen är jättetrevlig när man möter honom i trappuppgången, och han ger inget intryck utav att va något white trash eller ha missbruksproblem. Utan verkar vara en alldeles normal svensk, skötsam kille som gillar att idrotta och har universitetexamen.
Citera
2007-09-01, 09:13
  #2
Avstängd
Gizmozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Igår kväll var det full rulle och idag kl 08.00 hör jag hur han skriker igen och bruden gråter och skriker som om hon kanske har ont nånstans. Det är med andra ord inte helt omöjligt att han misshandlar henne, nåt fel är det iaf på honom.


Men din dumma fega mupp, ring polisen!!!

det är givetvis deras sak att kolla upp vad som händer om det är så illa som du skriver.

F*n det borde vara straffbart att inte ingripa när man misstänker att brotts begås.

Hur skulle du må om tjejen i morgon är ihjälslagen?
Citera
2007-09-01, 09:19
  #3
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Men din dumma fega mupp, ring polisen!!!

det är givetvis deras sak att kolla upp vad som händer om det är så illa som du skriver.

F*n det borde vara straffbart att inte ingripa när man misstänker att brotts begås.

Hur skulle du må om tjejen i morgon är ihjälslagen?

Just så ska du agera.
Citera
2007-09-01, 09:31
  #4
Medlem
><((((°>s avatar
kan du spela in nästa gång han skriker?? och lägga upp nånstans så man får höra vad som händer.
Citera
2007-09-01, 09:33
  #5
Medlem
MissBloodyMarys avatar
Civilkurage. Stake. Cojones.

Jag, så kvinna jag är, hade frontat fanskapet när jag mött honom. Har oerhört svårt att tåla såna jävla fasoner. Säga till honom att jag hört honom, spelat in honom, Att han är en feg jävla liten ursäkt till skitkorv som ens har mage att andas samma luft som vanligt folk.

Och naturligtvis, givetvis, förihelvete: RING polisen. Hör du bruden gråta och honom gapa och själv har erfarenhet av att leva i skiten och låter det fortgå, så är du ju inte bättre än att du backar upp det?

Våga vara vuxen. Låt henne inte bli ihjälslagen först. Som alla jävla intervjuoffer i rubrikerna, senast i norrköping när ett barn fick se pappa hugga ihjäl mamma säger grannarna: "Han verkade vara en så trevlig typ, vi hade ingen aning" Jo, eller hur. Tre barn blev föräldralösa där.

http://www.aftonbladet.se/norrkoping/article664623.ab
Citera
2007-09-01, 09:52
  #6
Avstängd
Et96Alhes avatar
fyfan vilket jävla svin, jag blir så förebannad rent ut av stackars tjej hon kan inte ha det lätt med honom om hon gråter offta

nu är det ju såhär att ibland blir jag förebannad och då blir jag verkligen förebannad men inte utan orsak, men jag skulle alldrig kunna ta ton mot en kvinna dem är alldeles för fina för det.

nu vet inte jag om jag är extrem, men om jag skulle varit du så skulle jag ringa på dörren och fråga vafan som förisgår och säga att jag ringer polisen om dem/han inte håller tyst effter 24:00 på kvällen.
är du biff så ring på dörren, är du kanske inte biff så ring polisen och säg att det låter som om någon blir misshandlad i lägenheten gämte annars finns risken att dem inte bryr sig...
Citera
2007-09-01, 10:02
  #7
Medlem
1DallE1s avatar
Eller så tar du reda på via Tex kolla in via balkong/fönster om det är så att han misshandlar eller i största allmänhet behandlar denna tjej respektlöst, och gör han det...

Då ringer du ett par polare (om du inte som sagt själv är biff), ringer på dörren och förklarar med ett basebollträ att man inte behandlar tjejer på det sättet!

FEGA j"¤la AS som slår tjejer!!!!
Citera
2007-09-01, 10:20
  #8
Medlem
alcatrazs avatar
Som sagt, anledningen till varför jag inte ringt är för att jag inte vet om han slår henne. Jag har heller inte sett märken på henne, han kan ju givetvis ändå tillfoga slag på andra ställen än i ansiktet. Jag vet också att dom andra grannarna har ringt, framförallt till störningsjouren. men det verkar ju inte hjälpa. Så funderingen var om man ska luska ut på nåt sätt om det är misshandel som sker. Men jag skiter i det och ringer polisen nästa gång istället och låter dom avgöra det.

Man skulle ju också kunna ringa en kvinnojour och höra med dom och få råd. Men det är ROKS som är verksamma i u-a och dom verkar ju rätt suspekta.
Citera
2007-09-01, 10:26
  #9
Avstängd
Hammerspaces avatar
Det är väl bara att konfrontera honom?

Säg till honom att: "Jag vet inte vad ni håller på och bråkar om på nätterna, men det låter som misshandel. Vad det än är vill jag inte höra det genom sovrumsväggen, och om jag hör det nån mer gång så kommer jag att ringa polisen."

Och om han stöddar sig eller försöker bortförklara sig, skit i vad han säger och upprepa: "jag bryr mig faktiskt inte om vad ni håller på med, men det stör mig. Och om det stör mig mer gånger kommer jag att göra nåt åt det."
Citera
2007-09-01, 12:14
  #10
Medlem
Great hammers think alike.

Gällande själva störningsmomentet är det ju faktiskt i första hand grannen själv man bör vända sig till snarare än någon störningsjour, så när han börjar gorma knallar du upp och ringer på dörren, vettja. Sedan rörande själva hämnden så är det bra om du vinnlägger dig om att passa på att klaga precis när killen verkar vara som allra mest fradgatuggande, för då är det chans att han inte kan besinna sig när du kommer och lägger dig i. Då kan du med nödvärnsrätt och en eller annan sanningsmodifiering på din sida lugnt och fint sopa loss okbenet på honom.
Citera
2007-09-01, 12:33
  #11
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
fyfan vilket jävla svin, jag blir så förebannad rent ut av stackars tjej hon kan inte ha det lätt med honom om hon gråter offta

nu är det ju såhär att ibland blir jag förebannad och då blir jag verkligen förebannad men inte utan orsak, men jag skulle alldrig kunna ta ton mot en kvinna dem är alldeles för fina för det.

nu vet inte jag om jag är extrem, men om jag skulle varit du så skulle jag ringa på dörren och fråga vafan som förisgår och säga att jag ringer polisen om dem/han inte håller tyst effter 24:00 på kvällen.
är du biff så ring på dörren,
är du kanske inte biff så ring polisen och säg att det låter som om någon blir misshandlad i lägenheten gämte annars finns risken att dem inte bryr sig...
Det fetmarkerae är nog vad jag skulle försöka, helst då med en polare som hängde med men som håller sig lite i bakgrunden OM det skulle smälla.

Annars är det ju som så många andra säger bara att ringa polisen nästa gång.
Citera
2007-09-01, 12:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Jag har nu bott i min lägenhet i 3 år och bor granne med ett ungt par 25-30 år. Killen verkar helt psykopat han skriker var och varannan dag på sin brud, det är alltså inga normala gräll utan det låter som om han har allvarliga problem och ska explodera. Det är inte ovanligt att detta sker mitt i nätterna, det var en vecka då han satte igång kl 01.00 5 dar i rad och skrek. Det går inte att höra speciellt tydligt vad han säger men jag har uppfattat det som om han riktar ganska bizarra anklagelser mot sin flickvän.

Hon skriker aldrig tillbaks men dock så gråter hon en hel del, jag tycker riktigt synd om henne det kan inte vara lätt att leva i ett förhållande med en sån. Nu kom jag tillbaks till uppsala efter sommarlovet i förgårr och visst fan sätter han igång igen. Igår kväll var det full rulle och idag kl 08.00 hör jag hur han skriker igen och bruden gråter och skriker som om hon kanske har ont nånstans. Det är med andra ord inte helt omöjligt att han misshandlar henne, nåt fel är det iaf på honom.

En granne kontaktade mig i vintras om att han skulle säga till styrelsen om denna kille och frågade om jag ville backa upp honom vilket jag tyckte var ok. Han har bott här längre än jag och tyckte också att denna kille var helt psykopat. Styrelsen tyckte dock inte att det var deras ärende utan hänvisade till störningsjouren.

Men fy fan va trött jag är på honom, nu har jag suttit och lyssnat på honom hela morgonen, och hur bruden gråter.. Hur hade ni gjort i ett sånt här läge? Hur mycket ska man egentligen lägga sig i?
Jag vet ju såklart inte om han misshandlar henne, men som sagt det är inga normala gräll. Och jag har själv delvis växt upp i ett sånt hem så jag tycker mig känna igen mönstret. Dock skall väl tillägas att killen är jättetrevlig när man möter honom i trappuppgången, och han ger inget intryck utav att va något white trash eller ha missbruksproblem. Utan verkar vara en alldeles normal svensk, skötsam kille som gillar att idrotta och har universitetexamen.

hmm som jag ser det finns det 2 saker att göra:

1-gå dit mitt i natten när han håller på att skrika,sparka på dörren.när han öppna säg rakt ut : håll käften din jävla idiot,vi andra försöker sova. såna idioter är oftast fega jävlar och han kommer att känna sej som den muppen han är. OM han säger att han diskuterar med sin brud så kontrar du med : JAJA,det här har pågått LÄNGE, och jag orkar inte, inte resten heller. så antingen håller du käft/diskuterar som en civiliserad person eller så åker du ut med hjälp av farbror blå .. du kan ju alltid ringa och säga att du misstänker våld så kommer dom att hjälpa mer än glada.

2- sparka på dörren : och ge han en smäll och säg, håll käft och skärp dej din jävla mes.

som du skriver verkar han va en riktig FEG jävel. ska man skrika och va sån, sure men va sån hela tiden och inte mot din tjej som knappast kommer att agera på samma sätt som annan på gatan, killen skulle förmodligen åka på dyngpisk om han va så mot vem som helst ute på gatan är jag 100 på.

personligen hade jag tagit upp det med han i trappuppgången lr tvättstugan så han inte kan kuta iväg och sagt : antingen så skärper du dej eller så tar jag till andra metoder. skulle inte tveka en sekund om att spöa skiten ur han bara för han är en sån jävla idiot. han skulle iofs aldrig anmäla för då skulle alla få veta hur han är .. be sure of that my friend .
hade jag fan gjort.

nu vart jag fan arg på han.

edit : annars fråga tjejen ... ehm hur är det med din kille ? har inte kunnat undvika att han skriker åt dej. behöver du hjälp? sen om hon väljer att säga dra åt hvete säg till hon : okej, men be han inte skrika för det stör alla andra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback