Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-31, 17:08
  #1
Medlem
Blåfisks avatar
God eftermiddag. :]
Någon mer än jag som flyger X-plane? Finns ju en tråd för MS Flightsim, men då denna simulator inriktar sig på nöje så tar realismen en hel del stryk.

Själv ska jag just ner på Ted Stevens Anchorage i Alaska.. Håller nämligen på med en undermedveten jordenrunt-resa verkar det som.. Vilken geek man är.

(Vänligen observera att X-plane är en simulator, och pga. detta så ligger tråden inte i spelforumet.)

Edit: Picz: http://pici.se/114440
Citera
2007-09-01, 11:44
  #2
Medlem
corals avatar
Ah, ja. detta är en fullt underbart simulator, tråkigt dock att den inte är lika fullgott detaljerat som andra.

ett tips för er som vill leka med simulator, nya Google Earth (versionen med Google Sky).
Finns ett litet trick jag testade innan, man zoomar in på någon stad och trycker CTRL+ALT+A (mac: command alt a), och BAAAM, välj plan och du har din egen flygsimulator

http://marco-za.blogspot.com/2007/08...simulator.html
Citera
2007-09-10, 09:32
  #3
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coral
Ah, ja. detta är en fullt underbart simulator, tråkigt dock att den inte är lika fullgott detaljerat som andra.

ett tips för er som vill leka med simulator, nya Google Earth (versionen med Google Sky).
Finns ett litet trick jag testade innan, man zoomar in på någon stad och trycker CTRL+ALT+A (mac: command alt a), och BAAAM, välj plan och du har din egen flygsimulator

http://marco-za.blogspot.com/2007/08...simulator.html


Har hittat det med, men lyckas ta mig fan inte starta planet?

Edit: Såg länken tack!
Citera
2012-03-04, 18:50
  #4
Medlem
Gothenburgers avatar
Nu är det dags för en fet bump för att spana av om någon av er där ute kör X plane 10? Jag håller på att dra ner demon i detta nu (går oerhört långsamt) och ser fram emot ett demotest senare ikväll.
Citera
2014-11-12, 00:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Nu är det dags för en fet bump för att spana av om någon av er där ute kör X plane 10? Jag håller på att dra ner demon i detta nu (går oerhört långsamt) och ser fram emot ett demotest senare ikväll.
bump igen. Har beställt en joystick för helikopter som jag ämnar använda med x-plane. Rapport kommer när kontrollen har anlänt!
Citera
2015-01-10, 01:47
  #6
Medlem
Helikopterjoysticken (pro flight trainer) anlände för ett tag sen och jag kan bara säga wow, det fungerar kanon och är precis så svårt som man föreställer sig att det är att flyga helikopter. Har ett gäng plugins som jag övar på nu.
Citera
2015-04-09, 22:02
  #7
Medlem
Nu lånar jag tråden lite
Någon som vet några bra plugins? Till X-Plane 10 Global?
Citera
2015-04-10, 07:17
  #8
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback