Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-14, 23:57
  #253
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Har någon sett avsnittet i season 24 eller 25 tror de är 24. Det är en tjej som åker dit för typ mord eller va de är. För dem satt ut en civil polis som låtsades vara en lönnmördare och hon gick med på dealen på att döda sin man.

Hela avsnittet handlade om henne, riktigt bra var den. En av dem bästa.

Ja, det avsnittet är grymt, underhållande och rätt unikt. Kul när tjejen är på gymmet och sen kommer tillbaks och poliserna spelar upp ett scenario där hennes man har blivit mördad för att se hennes reaktion, haha. Hon skådespelar helt okej ändå.

Finns en del sådana episoder som det händer saker som är rätt oväntade. Var väl rätt nyss när de skulle göra en drug sting op och där försäljaren istället bestämde sig för att råna undercover-polisen. Kul att se när polisen senare drog ner han mot backen och man visste att hans närmsta år skulle spenderas inspärrad!
Citera
2014-05-19, 10:45
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Har någon sett avsnittet i season 24 eller 25 tror de är 24. Det är en tjej som åker dit för typ mord eller va de är. För dem satt ut en civil polis som låtsades vara en lönnmördare och hon gick med på dealen på att döda sin man.

Hela avsnittet handlade om henne, riktigt bra var den. En av dem bästa.

Avsnitt nummer 3 på säsong 24 måste det vara: http://www.imdb.com/title/tt2069239/?ref_=tt_ep_ep3
Citera
2014-08-28, 10:41
  #255
Medlem
Tragiskt. Ska ljud o kamera folk verkligen springa med in...

Citat:
A crew member for the TV show "COPS" who was injured while filming an officer-involved shooting in Nebraska on Tuesday has died.

The reality show's production company confirmed with The Washington Post Wednesday that Bryce Dion died in the hospital following the armed robbery he was filming.

http://www.huffingtonpost.com/2014/0...n_5724622.html
Citera
2014-09-21, 13:45
  #256
Medlem
pyttefnaxs avatar
Konstigt hyllningsavsnitt till den döde ljudteknikern, dubbelt så långt som vanligt och en massa gamla random klipp, vet inte om jag missat något.
Citera
2014-11-16, 02:32
  #257
Medlem
Kommer det komma säsong 28 ? Jag kan ej hitta info om det ..
Citera
2015-03-27, 18:12
  #258
Medlem
Sitter i detta nu och tittar på Cops på tv6, och jävlar vad dom måste kämpa för att få ner grabben dom stoppade, tre poliser som i stort sätt bryter armarna på honom och lägger knät över huvudet för att lyckas hålla honom hyfsat stilla, men innan det stog dom fyra man för att få honom att ligga ner och jävlar vad övervåld dom ofta använder sig av!!
Citera
2015-03-27, 18:16
  #259
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
Sitter i detta nu och tittar på Cops på tv6, och jävlar vad dom måste kämpa för att få ner grabben dom stoppade, tre poliser som i stort sätt bryter armarna på honom och lägger knät över huvudet för att lyckas hålla honom hyfsat stilla, men innan det stog dom fyra man för att få honom att ligga ner och jävlar vad övervåld dom ofta använder sig av!!
Tre poliser som nästan måste bryta armarna av honom för att hålla honom stilla, och innan det fyra stycken bara för att få honom att ligga ner? Det låter som att övervåld inte är tillräckligt för den personen. Vad tycker du dom skulle ha gjort, låtit honom gå eftersom han vägrar gripas?
Citera
2015-03-27, 18:55
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Tre poliser som nästan måste bryta armarna av honom för att hålla honom stilla, och innan det fyra stycken bara för att få honom att ligga ner? Det låter som att övervåld inte är tillräckligt för den personen. Vad tycker du dom skulle ha gjort, låtit honom gå eftersom han vägrar gripas?
Nu menade jag inte att dom använde övervåld på just honom utan mer allmänt att det ofta förekommer i serien, jag vet att jag skrev lite luddigt men det var från telefonen!!
Citera
2015-03-27, 19:00
  #261
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
Nu menade jag inte att dom använde övervåld på just honom utan mer allmänt att det ofta förekommer i serien, jag vet att jag skrev lite luddigt men det var från telefonen!!
Ahh, okej.

Jag tycker dom brukar vara väldigt restriktiva med våldet inför kamerorna, det är ofta jag sitter och säger högt 'men nita den fan då', men sen släpper dom busen istället. Däremot tror jag amerikansk polis är väldigt hårdhänt mot dom som dom retar upp sig på, dvs när inte Cops står runt med sina kameror.
Citera
2015-03-28, 10:01
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Ahh, okej.

Jag tycker dom brukar vara väldigt restriktiva med våldet inför kamerorna, det är ofta jag sitter och säger högt 'men nita den fan då', men sen släpper dom busen istället. Däremot tror jag amerikansk polis är väldigt hårdhänt mot dom som dom retar upp sig på, dvs när inte Cops står runt med sina kameror.

Jo så är det förmodligen, jag antar att även dom poliserna kan anmälda för övervåld, och då gör det ju inte saken bättre att dom får bildbevis som pekar mot dom.

Och så satt jag och tänkte på det med övervåld, men man kan ju inte kalla något för övervåld om det var nödvändigt för att få ner förövaren, så när dom ska ta ner en kille och pucklar på honom ganska kraftigt för att lyckas få ner honom då är det ju inte övervåld? Men om dom gör samma sak mot en som lägger sig ner frivilligt, då är det ju övervåld.
Citera
2015-03-28, 10:10
  #263
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
Nu menade jag inte att dom använde övervåld på just honom utan mer allmänt att det ofta förekommer i serien, jag vet att jag skrev lite luddigt men det var från telefonen!!

Det kan man hålla med om. Polisen i USA verkar väldigt sugna på att brotta ner människor. Det är svårt att lyckas att inte bli det då deras order ofta känns rätt luddiga. Sträck upp händerna! Dra upp tröjan! Jag menar hur ska man lyckas med det när man har händerna uppdragna, sedan blir personen nerbrottad av minst 4 poliser och anmäld för "resisting arrest".
Citera
2015-03-28, 10:16
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det kan man hålla med om. Polisen i USA verkar väldigt sugna på att brotta ner människor. Det är svårt att lyckas att inte bli det då deras order ofta känns rätt luddiga. Sträck upp händerna! Dra upp tröjan! Jag menar hur ska man lyckas med det när man har händerna uppdragna, sedan blir personen nerbrottad av minst 4 poliser och anmäld för "resisting arrest".
Helt sant, man får använda munnen för att få upp tröjan utan att göra dom provoserade
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback