Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 18:57
  #1405
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malke32
Du menar Tysklands näst bästa lag?
Nu var dem väl dock i div 2 när han lämnade malmö. Men visst i efterhand har det visat sig vara ett väldigt bra beslut. Sen är div 2 i tyskland bättre både ekonomiskt och kvalite mässigt för en fotbollsspelare så ser inget fel i den transfern för forsbergs del.

Angående att hålla på utländska lag så visst. Det kan man ju göra. Men att kalla sig fan eller supporter och hålla på med mes que un club och YNWA osv. blir bara löjligt enligt mig. Det är inte på riktigt utan en hobby mer.

Förövrigt har jag oftast funderat på just dessa supportrar. Ta till exempel i england. Där hånar man rätt ofta tex united supportrarna med att dem har många london fans och tycker det är plast att man inte håller på laget i sin stad. Ofta hör man ochså ramsor som "we support our local team". Hur ser ni svenska "fans" till engelska lag på det? Och sjunger ni med dem sångerna om ni åker över till england? Indirekt så kallar dem ju er för plastsupportrar ochså och tycker ni borde hålla på ert lokala lag istället.
Citera
2017-04-17, 19:38
  #1406
Medlem
Jag håller stenhårt på ÖSTERS IF och WOLVERHAMPTON WANDERERS.

Öster är jag uppväxt med..och Wolves likaså eftersom jag tillhör Tipsextragenerationen.

Har man som liten glytt sett Kenny Hibbitt måla på Everton en snötung Lördagseftermiddag på sjuttiotalet så kan det inte bli annat.

Öster och Wolves vägar i fotbollen korsas aldrig så därför uppstår ingen konflikt.Tvärtom finns det ett lag att hålla på hela året runt vilket passar en fotbollsintresserad alldeles utmärkt.

Jag lever med båda lagen i med som i motgång..oftast det senare...och är lika glad för respektive seger.

Så blev det,så är det och så kommer det att förbli så länge som jag har kvar förmågan att tugga bröd.

Punkt på det.
Citera
2022-02-04, 10:19
  #1407
Medlem
cokehyenas avatar
Jobbade i ett fattigt afrikanskt land för några år sedan. Det lokala fotbollslaget hade gått upp till högsta serien och var på väg att göra en Leicester-säsong. Hela den lilla staden var lyrisk över framgångarna. Alla hemmamatcherna var fullsatta och på bergen runt arenan kunde man skönja siluetter från supportrar som saknade pengar till biljett men som ville se matchen ändå. Efter varje vinst avgick ett jävla segertåg på bilvägen från arenan till "centrum" med klacken i förgrunden och övriga supportrar som en svans. Ungefär som en vinst på Skytteholm och därefter parad på gatorna till Mall of Scandinavia med trummor, sång och dans.

Trots den väldigt levande lokala supporterkulturen så fanns det likförbannat ett jävla plastintresse för engelsk fotboll. Exakt samma jävla snack som man hört hemma i Sverige från massa nissar, inte sällan från blattar i förorterna.

"Ni Gunners saknar vinnarmentalitet, höhö"

Ett ytterst märkligt fenomen. Även om jag kan förstå att man gillar vacker och tekniskt skicklig fotboll har jag svårt att förstå den känslomässiga anknytningen. För mig är det ett tecken på rotlöshet.
Citera
2022-02-04, 10:29
  #1408
Medlem
dwgs avatar
Chelsea sedan slutet av 80-talet men tappade lite av intresse när Ryssen kom in med massa pengar.

Å lite Roma

Men 110% Djurgården

Landslaget har jag inte så mycket för.
Citera
2022-02-04, 10:40
  #1409
Medlem
jararvs avatar
Manchester United since time immemorial and Bajen is my team Allsvenskan red devils have watched about 80 matches about 90 matches and I follow the club for 5.5 seasons outside of matches and Bajen are new to me since Mjällby is my old club in Sweden.

I watch about 15 matches in home ground Superettan and Allsvenskan and Mjällby fans are many in the south.

__________________
Senast redigerad av jararv 2022-02-04 kl. 10:44.
Citera
2022-10-03, 22:45
  #1410
Medlem
-GGs avatar
Jag håller på Juve tack vare Del Piero.

Jag fastnade för honom i landslaget och med risk för att låta pretentiös så hade vilken klubb som han spelat för då fått mig för livet. Lecce, Fiorentina, Chievo eller Juve hade varit av mindre vikt.

En annan sak som gjorde att jag blev kvar hos Juve var att jag blev oerhört imponerad av att de haft samma ägare så länge och är det lag som känns som mest italienskt. Dessutom har Juventus ett unikt namn i världsfotbollen då nästan alla andra lag heter som staden de finns i. Men icke Juve! Det tycker jag är häftigt.

Ibland önskar jag dock att fotbollen aldrig hittat mig. Den kan vara utmattande och jobbig trots att man håller på ett topplag, och nu menar jag inte främst när laget förlorar, utan faktiskt allmänt.
__________________
Senast redigerad av -GG 2022-10-03 kl. 22:53.
Citera
2022-10-04, 21:20
  #1411
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jobbade i ett fattigt afrikanskt land för några år sedan. Det lokala fotbollslaget hade gått upp till högsta serien och var på väg att göra en Leicester-säsong. Hela den lilla staden var lyrisk över framgångarna. Alla hemmamatcherna var fullsatta och på bergen runt arenan kunde man skönja siluetter från supportrar som saknade pengar till biljett men som ville se matchen ändå. Efter varje vinst avgick ett jävla segertåg på bilvägen från arenan till "centrum" med klacken i förgrunden och övriga supportrar som en svans. Ungefär som en vinst på Skytteholm och därefter parad på gatorna till Mall of Scandinavia med trummor, sång och dans.

Trots den väldigt levande lokala supporterkulturen så fanns det likförbannat ett jävla plastintresse för engelsk fotboll. Exakt samma jävla snack som man hört hemma i Sverige från massa nissar, inte sällan från blattar i förorterna.

"Ni Gunners saknar vinnarmentalitet, höhö"

Ett ytterst märkligt fenomen. Även om jag kan förstå att man gillar vacker och tekniskt skicklig fotboll har jag svårt att förstå den känslomässiga anknytningen. För mig är det ett tecken på rotlöshet.


Tvivlar starkt på att du någonsin har arbetat i ditt liv.
Citera
2022-10-04, 21:31
  #1412
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag håller på Juve tack vare Del Piero.

Jag fastnade för honom i landslaget och med risk för att låta pretentiös så hade vilken klubb som han spelat för då fått mig för livet. Lecce, Fiorentina, Chievo eller Juve hade varit av mindre vikt.

En annan sak som gjorde att jag blev kvar hos Juve var att jag blev oerhört imponerad av att de haft samma ägare så länge och är det lag som känns som mest italienskt. Dessutom har Juventus ett unikt namn i världsfotbollen då nästan alla andra lag heter som staden de finns i. Men icke Juve! Det tycker jag är häftigt.

Ibland önskar jag dock att fotbollen aldrig hittat mig. Den kan vara utmattande och jobbig trots att man håller på ett topplag, och nu menar jag inte främst när laget förlorar, utan faktiskt allmänt.
Att man kan se så olika på saker.
Jag ogillar Juventus just av den anledningen att laget inte har något geografiskt namn.

Men även jag har ett utländsk favoritlag i Västtyskland, av ungefär samma anledning.
Bertil Vogts, som imponerade stort på mig under VM 1974, Mönchengladbach blev laget.
Citera
2022-10-04, 21:44
  #1413
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tvivlar starkt på att du någonsin har arbetat i ditt liv.

nu är du taskig praktik på erikshjälpen och sälja majblommor ideellt räknas väl som jobb
Citera
2022-10-04, 22:38
  #1414
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Att man kan se så olika på saker.
Jag ogillar Juventus just av den anledningen att laget inte har något geografiskt namn.

Men även jag har ett utländsk favoritlag i Västtyskland, av ungefär samma anledning.
Bertil Vogts, som imponerade stort på mig under VM 1974, Mönchengladbach blev laget.

Juve -

laget med kanske flest smeknamn:

Nickname(s) La Vecchia Signora (The Old Lady)
La Fidanzata d'Italia (The Girlfriend of Italy)
La Madama (Piedmontese: Madam)
I Bianconeri (The White and Blacks)[a]
Le Zebre (The Zebras)
La Signora Omicidi (The Killer Lady)
La Gheuba (Piedmontese pronunciation: [la ˈɡøba]: The Hunchback)


Citera
2022-10-04, 23:18
  #1415
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Juve -

laget med kanske flest smeknamn:

Nickname(s) La Vecchia Signora (The Old Lady)
La Fidanzata d'Italia (The Girlfriend of Italy)
La Madama (Piedmontese: Madam)
I Bianconeri (The White and Blacks)[a]
Le Zebre (The Zebras)
La Signora Omicidi (The Killer Lady)
La Gheuba (Piedmontese pronunciation: [la ˈɡøba]: The Hunchback)


Det gjorde ju knappast saken bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback