Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-07-28, 19:39
  #25
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
står 50/60 hz på den. Betyder det att den skulle kunna användas till ett Europeiskt Nes också om man ville?

Eftersom jag skrev att den funkar med europeiska NES så är det absolut uteslutet. Helt totalt uteslutet, kommer inte på fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Förstår dock inte varför jag behöver en RCA-kabel istället för en RF kabel?

Bättre bild.
Citera
2011-07-28, 19:46
  #26
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Eftersom jag skrev att den funkar med europeiska NES så är det absolut uteslutet. Helt totalt uteslutet, kommer inte på fråga.





Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Bättre bild.

okej men hur fan kopplar jag in den då? På mina andra konsoller så är ju alla kopplade till en scart-kontakt som går in i TV:n.
Citera
2011-07-29, 17:51
  #27
Medlem
snelhestens avatar
bump
Citera
2011-08-11, 18:24
  #28
Medlem
WERYs avatar
Du kopplar in den gula sladden i den gula kontakten på scart-klossen. Du kopplar in den röda respektive vita audio-kabeln i sina jack. Bara att kolla på färgerna och koppla därefter. Om du har ett svenskt NES eller Snes kan du ta strömsladden från dessa och använda med amerikanskt NES då spänningen på andra sidan av transformatorn är densamma som på en amerikansk AC-sladd. Alltså behövs inte ens en omvandlare för nätspänningen
Citera
2011-08-11, 18:34
  #29
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Bara att kolla på färgerna och koppla därefter.

NES har dock inte gult för videon, utan rött för videon & vitt för ljudet eller något i den stilen. Men har man mer än en hjärncell löser man det eftersom det står klart & tydligt under kontakterna vilken som är video/ljud.
Citera
2011-08-11, 20:03
  #30
Medlem
WERYs avatar
Min har gult för video och rött för audio. Det finns dock missfärgade enheter där detta avviker
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback