Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-31, 14:38
  #13
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atm
Ni som fått igång wow i wine, hur mycket slöare är det i jämförelse?

Körde det på min bärbara, ganska slö rendan för windowsversionen, helt ospelbart i wine.

ligger på 50-60 fps.
Citera
2007-08-31, 17:23
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atm
Ni som fått igång wow i wine, hur mycket slöare är det i jämförelse?

Körde det på min bärbara, ganska slö rendan för windowsversionen, helt ospelbart i wine.

Hm, kan det vara så att du inte ställde om grafikmotorn till Open GL? Det laggar massor i direct x ja, men med open gl flyter det på bra! Jag har inte märkt nån större prestandaskillnad i wine jämfört med win, bara lite grafikbuggar(fullt spelbart, bara på fåtal ställen).
Citera
2016-10-06, 15:13
  #15
Medlem
Thuds avatar
Okej, jag är helt lost med Linux men nu sitter jag på en bärbar dator med just Linux Mint.
Har kört Wow i Wine, funkade jättebra tills igår då battle.net-appen bestämde sig för att "Nä men det här är ju inte rätt version av spelet, installera det, tack!"
Spelet Är ju installerat men det vill inte appen erkänna, den säger bara att mappen innehåller fel version. Genom lite letande hittade jag WoW-mappen och körde där ifrån men nu har spelet uppdaterats och då vill det inte köras från den utan att uppdateras.
Hjälp please!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback