Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-24, 20:11
  #13
Medlem
Jag väcker den här gamla tråden till liv. Skulle någon kunna ge förmedla Applesupportens mejl till mig? Det finns bara telefonsupport på den här sidan: https://getsupport.apple.com/. Men det är min telefon som inte fungerar, det är ju därför jag behöver hjälp. Hjälp, snälla!
Citera
2016-11-24, 20:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jag väcker den här gamla tråden till liv. Skulle någon kunna ge förmedla Applesupportens mejl till mig?
Apple har ingen support via mejl. Du tar kontakt via telefon, ärendet eskaleras ofta till senioravdelningen som sedan lämnar ut sin personliga mejl för vidare kontakt i ärendet.

Du får helt enkelt låna en telefon och ringa
Citera
2016-11-24, 20:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morisk
Apple har ingen support via mejl. Du tar kontakt via telefon, ärendet eskaleras ofta till senioravdelningen som sedan lämnar ut sin personliga mejl för vidare kontakt i ärendet.

Du får helt enkelt låna en telefon och ringa

Tack för ditt svar! Oj vad omständligt. Tänk om man inte har en telefon i sin närhet... Får helt enkelt åka in till Macforum och be om hjälp där.
Citera
2016-11-24, 21:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tack för ditt svar! Oj vad omständligt. Tänk om man inte har en telefon i sin närhet... Får helt enkelt åka in till Macforum och be om hjälp där.

Inga problem!
Det är lite så Apple jobbar dessvärre. Alltid omständigt när det börjar strula.

Lycka till och hoppas du får bukt med ditt problem!
Citera
2016-11-24, 22:40
  #17
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jag väcker den här gamla tråden till liv. Skulle någon kunna ge förmedla Applesupportens mejl till mig? Det finns bara telefonsupport på den här sidan: https://getsupport.apple.com/. Men det är min telefon som inte fungerar, det är ju därför jag behöver hjälp. Hjälp, snälla!
Du har, som sagts, föreslagits att besöka en auktoriserad butik. Det är ett bra beslut. Personalen är - enligt min lilla erfarenhet - tillmötesgående, kunnig och generös.

Ett alternativ är att du beskriver ditt problem här och hoppas på bra svar.

<offtopic>
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tack för ditt svar! Oj vad omständligt. Tänk om man inte har en telefon i sin närhet... Får helt enkelt åka in till Macforum och be om hjälp där.
Min fetning. Cred! Vi är få.
</offtopic>
Citera
2016-11-24, 23:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morisk
Inga problem!
Det är lite så Apple jobbar dessvärre. Alltid omständigt när det börjar strula.

Lycka till och hoppas du får bukt med ditt problem!

Snarare tvärt om, mycket bra support som är mycket tillmötesgående och med mycket bra supportsidor, och de kan kontaktas via telefon, chatt, mail även om mail är lite "diskret" och ofta handlar om att man får en mailadress till en senior advisor efter att redan ha haft kontakt med den i nåt ärende.

Det är förövrigt vanlig att företag i USA, särskilt större, inte visar någon mailadress utan endast telefonnummer när det gäller support.
Citera
2016-11-24, 23:40
  #19
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Snarare tvärt om, mycket bra support som är mycket tillmötesgående och med mycket bra supportsidor, och de kan kontaktas via telefon, chatt, mail även om mail är lite "diskret" och ofta handlar om att man får en mailadress till en senior advisor efter att redan ha haft kontakt med den i nåt ärende.

Det är förövrigt vanlig att företag i USA, särskilt större, inte visar någon mailadress utan endast telefonnummer när det gäller support.

Vilket suger. Enligt många. Väldigt många.

Det normala förfarandet hos ett bolag som bryr sig om sina konsumenter på internationell nivå är att anpassa sig efter konsumenternas önskemål på regional nivå.

Men jag tror vi nu hamnar offtopic. Måhända mitt fel.
Citera
2016-11-26, 20:17
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morisk
Inga problem!
Det är lite så Apple jobbar dessvärre. Alltid omständigt när det börjar strula.

Lycka till och hoppas du får bukt med ditt problem!

Citat:
Ursprungligen postat av system
Du har, som sagts, föreslagits att besöka en auktoriserad butik. Det är ett bra beslut. Personalen är - enligt min lilla erfarenhet - tillmötesgående, kunnig och generös.

Ett alternativ är att du beskriver ditt problem här och hoppas på bra svar.

<offtopic>

Min fetning. Cred! Vi är få.

Tack till er båda! Jag var på Macforum och där sade en av de anställda att anledningen till att mitt SIM-kort inte fungerar i den till mig nyss av min far givna telefonen är att telefonen är bunden till en särskild operatör. Ska ringa operatören på måndag och be dem upplösa förbindelsen så att säga. Jag hoppas att det är detta saken gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback