Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-30, 08:04
  #13
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Hallonsylt är godast, härlig smak och söt.
Citera
2020-05-30, 09:35
  #14
Medlem
maxorrs avatar
Hemgjord såklart .. plockar dock inte själv utan köper av lokala förmågor, rensat och klart, främst en thailänska som inte släppt nischen på att slita i skogen, fast hon bott och vart ihop med en svensk i över 15 år och jobbar med nåt helt annat.. Ev är hon så klurig att hon köper av thailands säsongsarbetare, sen lägger hon på 100% i pris och sen tar hon 50% och betalar 50% och lite mer åt bärplockarna.. så deras pant blir iaf högre

drottningssylt
svartvinbärssylt
lingonsylt
hjortronsylt
blåbärssylt ... är klart dom bästa, men det beror ju ochså vad man ska äta till så bär generellt är väldigt gott
__________________
Senast redigerad av maxorr 2020-05-30 kl. 09:40.
Citera
2020-05-30, 09:49
  #15
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilken skulle ni säga är den bästa all-around-sylten, som passar till både pannkakor, köttbullar med mos osv.

Drottningsylt med lingonsylt i och svartvinbärsgele /sylt iblandat.. äh jag ba skoja, men testa vettja
Citera
2020-05-31, 09:09
  #16
Medlem
Lingon är överlägset, annars är vinbärsgele hyfsat, bästa lingonen är de man kokar själv, men köpta så är Lidls bäst. Klockrent
Citera
2021-01-15, 03:53
  #17
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Hallonsylt och Lingonsylt tycker jag mest om av alla sorters sylt. Drottningsylt är och en god syltsort.
Citera
2021-01-15, 05:51
  #18
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Av dom vanliga sorterna som säljs i butik är lingon det enda en man, med någon värdighet kvar, kan tänka sig att äta.
Att pressa i sig hallonsylt är lite som en människa över 20 som fortfarande dricker läsk varje dag.

Citera
2021-01-15, 08:16
  #19
Medlem
Sladdarens avatar
Måste väl ändå va den som har mest bär och minst tillsatser.

Svartvinbärssylt eller jordgubbssylt funkar bra ochså till potatisbullar med bacon - tycker jag
Citera
2021-01-15, 08:22
  #20
Medlem
Måste man sylta till så här års, så är den billigaste och godaste lösningen att köpa billiga frysta bär.
Lägg några av de frysta bären i en glasskål och kör i mikron till de blir tillräckligt varma för att smittämnen ska dö. Kan finnas kräkvirus på frusna hallon. Blanda sen den varma bärsmeten med lagom med socker.
Citera
2021-01-17, 07:39
  #21
Medlem
Jag är väldigt förtjust i Maribel rårörda lingon i glasburk från Lidl.
Citera
2022-03-21, 21:14
  #22
Medlem
Köpesylt med så lite socker som möjligt gör biffen.
Citera
2022-03-22, 10:26
  #23
Medlem
Sladdarens avatar
Man och många är bara och skrapar på ytan ang alla frukter och bär etc man kan göra sylt av i kombo och om det passar till vad ? Fast det kan ju vara gelé eller marmelad ochså...

https://www.diynatural.com/unusual-jam-recipes/

Citat:
Typer av ovanlig sylt för detta recept
Vi pratade om några saker ovan, men här är en bättre lista över de saker som jag har sett. Jag har inte provat alla, men du kan slå vad om att jag kommer att göra det en dag!

Majskola
Irländsk stout
Kentucky Bourbon
Lila
Kudzu blomma
Sorghum (ja, gelé!)
Banan
Bacon
F.R.O.G.-Fikon, Hallon, Apelsinskal och Ingefära
T.O.E. Jam-Tangerine, Orange och Elderberry (du kan inte hitta på det här!)
Vattenmelon
Kaprifol
Rödklöver
Gurka
Lavendel
Saltad vanilj
Morot
Rosmarin
Vild ros
Fläderblomma
Honung
Violett
Root Öl
Vitlök
Jag är inte säker på några av dessa ovanliga syltrecept, men många av dem låter ganska välsmakande!

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback