Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-30, 00:23
  #1249
Avstängd
UnknownUnknowns avatar
Tänkte att jag skulle fylla på med lysrör på sidorna eventuellt, fick ingen klarhet i FAQen om detta... så min fråga lyder, funkar alla lysrör?
Citera
2010-09-30, 00:50
  #1250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownUnknown
Tänkte att jag skulle fylla på med lysrör på sidorna eventuellt, fick ingen klarhet i FAQen om detta... så min fråga lyder, funkar alla lysrör?
Lysrör funkar exakt som LE!

PZ
Citera
2010-09-30, 08:32
  #1251
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownUnknown
Tänkte att jag skulle fylla på med lysrör på sidorna eventuellt, fick ingen klarhet i FAQen om detta... så min fråga lyder, funkar alla lysrör?

Alla lysrör vet jag inte men kallvita och varmvita som är de vanligaste funkar utmärkt.
Citera
2010-09-30, 16:20
  #1252
Medlem
catt-disens avatar
har gått igenom tråden i hopp om att hitta något billigt lampförslag som funkar och som går att köpa billigt och enkelt. de flesta länkar till bla clas ohlson är döda och sökningar i stil med "le" "le lampa" ger ingenting på deras hemsida. är det någon som har lust att ge mig ett snabbt tips? tänker mig affärer i stil med ovan nämnda clas ohlson, jula eller liknande.
tack på förhand.
Citera
2010-09-30, 16:23
  #1253
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catt-disen
har gått igenom tråden i hopp om att hitta något billigt lampförslag som funkar och som går att köpa billigt och enkelt. de flesta länkar till bla clas ohlson är döda och sökningar i stil med "le" "le lampa" ger ingenting på deras hemsida. är det någon som har lust att ge mig ett snabbt tips? tänker mig affärer i stil med ovan nämnda clas ohlson, jula eller liknande.
tack på förhand.
LE står för lågenergi
kanske kan hjälpa dig en bit på vägen
Citera
2010-09-30, 16:35
  #1254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catt-disen
har gått igenom tråden i hopp om att hitta något billigt lampförslag som funkar och som går att köpa billigt och enkelt. de flesta länkar till bla clas ohlson är döda och sökningar i stil med "le" "le lampa" ger ingenting på deras hemsida. är det någon som har lust att ge mig ett snabbt tips? tänker mig affärer i stil med ovan nämnda clas ohlson, jula eller liknande.
tack på förhand.
Biltema och kjell o/c

Där hittar du de mesta, sen så ica maxi brukar ha LE lampor över 20watt. Det är bara att du far runt och kikar i lite olika butiker.

PZ
Citera
2010-09-30, 17:15
  #1255
Medlem
catt-disens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
LE står för lågenergi
kanske kan hjälpa dig en bit på vägen

Citat:
Ursprungligen postat av Radonic
Biltema och kjell o/c

Där hittar du de mesta, sen så ica maxi brukar ha LE lampor över 20watt. Det är bara att du far runt och kikar i lite olika butiker.

PZ

tack för hjälpen! får ta en sväng och kolla utbudet hos ovan nämnda affärer
Citera
2010-09-30, 18:10
  #1256
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catt-disen
tack för hjälpen! får ta en sväng och kolla utbudet hos ovan nämnda affärer

Kan rekomendera biltema, de har 23 watts le lampor med 1350 lumen för 32 kr, i vissa butiker finns även 30 wattare men minns inte hur mycket dessa kostade. Har själv använt 23 wattarna, de är kompakta och effektiva!
Citera
2010-10-01, 09:59
  #1257
Medlem
adamthekings avatar
Fan köpte hammarslagen reflektor och 250w CFL från hydrogarden och nu när den vart i gång i en vecka så slutade halva lampan lysa . Tror ni att dom skickar en ny lampa? Eller vad kan vara problemet...?
Citera
2010-10-01, 10:02
  #1258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamtheking
Fan köpte hammarslagen reflektor och 250w CFL från hydrogarden och nu när den vart i gång i en vecka så slutade halva lampan lysa . Tror ni att dom skickar en ny lampa? Eller vad kan vara problemet...?
Snacka med de, de borde skicka en ny lampa med tanke på att den ska ha grymt lång livslängd.

PZ
Citera
2010-10-01, 15:11
  #1259
Medlem
Hill420s avatar
Raderat
__________________
Senast redigerad av Hill420 2010-10-01 kl. 15:36. Anledning: Raderat
Citera
2010-10-01, 15:37
  #1260
Medlem
brisingrs avatar
EDIT eftersom Hill420 raderade sitt inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback