2018-10-12, 18:19
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Huvudansvarig för Familjeliv.se är en kvinna som heter Charlotte Evert. Det är hon som ser till att inlägg tas bort och att man får varning och avstängning. Har hört att hon är den enda som är kvar som admin. på FL. Inlägg som bara provocerar någon det allra minsta anmäls, tas bort och användaren får varning/avstängning. Det är väldigt lågt i tak på FL just nu.

Det har det varit de senaste fem åren. Jag trollade lite på forumet 2015-2017, men eftersom jag blev avstängd för infantila saker som att säga att SD har den enda vettiga politiken, så gav jag upp det.

Skulle du sägna något negativt om feminism eller massinvandringen ryker du direkt.
Citera
2018-10-12, 20:20
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Det har det varit de senaste fem åren. Jag trollade lite på forumet 2015-2017, men eftersom jag blev avstängd för infantila saker som att säga att SD har den enda vettiga politiken, så gav jag upp det.

Skulle du säga något negativt om feminism eller massinvandringen ryker du direkt.

Är väl precis lika på alla siter, ex ,gå in på valfritt aktieforum och börja ifrågasätta värdet ,du blir utslängd direkt, och modsen säger att allas åsikter är lika ,, prova då med haussa ett bolag och du får applåder
Citera
2018-11-02, 17:11
Medlem
Jag är avstängd på livstid på familjeliv. Försökte med nya mail men de noterade att jag troligen "var densamme. Men fan va gött när jag senast kollade in ifamiljeliv var 47 procent sverigedemokrater. En fantastisk ökning på relativt kort tid. Det vart rena upproret.
Citera
2018-11-17, 11:47
Medlem
HasseBanans avatar
Detta meddelande om att mitt inlägg plockats bort fick jag på Familjeliv. De menar att det är "provocerande skrivet" och "inte tillför någonting". Hur är det möjligt att vissa kan vara så känsliga?

"Ärende: 446019 Ett inlägg som du har skrivit under rubriken "Borde det inte vara frivilligt om man vill ha mångkultur eller inte?" har tagits bort då det är provocerande skrivet och inte tillför diskussionen något utan bara skapar konflikt. Här är en kopia på inlägget du skrev: "Eftersom långt ifrån alla gillar eller är okej med att leva i ett mångkulturellt samhälle, ska man då inte ha rätt att välja bort den för egen del, t.ex. vägra bosätta sig i invandrartäta områden eller kunna välja om man vill ha en svensk läkare inom vården, eller om man vill att det ska finnas skolor där det går mestadels svenska barn?

Varför tycker ni som förespråkar detta samhälle att mångkulturen är något som ska tvingas på alla människor, och något som vi måste lära oss acceptera och bli en del av? Gäller inte demokratins spelregler i detta fall?"

EDIT: Pga detta inlägg blev jag avstängd i ett dygn!
Citera
2019-04-03, 09:51
Medlem
Jag blev spärrad direkt efter att ha svarat på en tråd om socialen. Jag skrev att det fanns anledning att tro att hon satt sig själv i en knipa men hoppades att hon skulle få hjälp.

Det ledde direlt till spärrande av konto. Det stod nått "Ärende 4 654 302"

Problemet med familjeliv är att de som sköter siten leker poliser och och delar ut myndighets diarienummer till folk som "missköter sig"

På ett sätt har de mer makt än polisen själv men det hela är grpteskt löjligt hur det blivit. De älskar att själva posta vi är ett företag och kam göra som vi vill. Men då enbart kvinnor anvämder sig av familkeliv päoch man promotar lesbiska relationer före famimkeliv så förutsätter jag att nått rakalt hänt hos ägarna personligen.
Citera
2019-04-03, 15:12
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Huvudansvarig för Familjeliv.se är en kvinna som heter Charlotte Evert. Det är hon som ser till att inlägg tas bort och att man får varning och avstängning. Har hört att hon är den enda som är kvar som admin. på FL.
Hon är ersättare i Timrå kommunfullmäktige för Socialdemokraterna.
http://www.timra.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/kommunfullmaktige/ledamoter-och-ersattare-i-kommunfullmaktige/
Citera
2019-11-24, 11:31
Medlem
Detta inlägg gjorde så att min användare blev blockerad
Citat:
Hur vet du att Navid Modiri är höger? Han har aldrig yttrat sin åsikt öppet så berätta var du fått den idén ifrån.

Jag skrev sen till moderatorerna och frågade varför jag blivit avstängd. Inget svar såklart! Varför blev jag avstängd? Ja det är väl för att Familjeliv har ett x antal användare som moderatorerna favoriserar (KillBill, Klyban, nihka etc) eftersom att de är vänster. Att ifrågasätta dem är Haram! Och jag ifrågasatte en av dem (KillBill), och faktiskt ställde relevanta frågor som han inte kan svara på.

Något jag tycker är märkligt är att det är hur lätt som helst att skaffa sig en ny användare. Varför har inte bara Familjeliv ansökningar om att få gå med? Då kan dom har ett stängt forum som dom verkar vilja ha!
Citera
2019-11-24, 15:23
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Hon är ersättare i Timrå kommunfullmäktige för Socialdemokraterna.
http://www.timra.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/kommunfullmaktige/ledamoter-och-ersattare-i-kommunfullmaktige/

Inte ett dugg förvånande.
Citera
2019-11-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas

Något jag tycker är märkligt är att det är hur lätt som helst att skaffa sig en ny användare. Varför har inte bara Familjeliv ansökningar om att få gå med? Då kan dom har ett stängt forum som dom verkar vilja ha!

Mycket av det forumet är användare som ställer en eller två frågor för att sedan försvinna. Det skulle nog dö, forumet alltså av att samma trista tre dussin kärringar håller med varandra och väldigt lite annat. Så det måste vara lätt att göra en användare.
Citera
2019-11-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Mycket av det forumet är användare som ställer en eller två frågor för att sedan försvinna. Det skulle nog dö, forumet alltså av att samma trista tre dussin kärringar håller med varandra och väldigt lite annat. Så det måste vara lätt att göra en användare.
Det är väl snarare så att dom just nu håller på att dö? Familjeliv har många bra användare som faktiskt hjälper folk men det känns som att det blivit färre och färre av dessa och fler och fler av surkärringar som hakar upp sig på skitsaker... typ hur ord används eller att någon råkat säga något dumt! Nästan alla trådar slutar i onödiga skitdiskussioner. I dom fallen är moderatorerna frånvarande och ingriper inte. MEN yttrar du ett ord fel mot någon priviligierad användare så åker du ut! Jävligt konstiga prioriteringar... Sånt gör ju så att färre söker sig dit!

Sen är det skumt att moderatorerna inte tål olika åsikter men ändå envisas med att ha ett forum för politik
Citera
2019-11-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Jag är avstängd på livstid på familjeliv. Försökte med nya mail men de noterade att jag troligen "var densamme. Men fan va gött när jag senast kollade in ifamiljeliv var 47 procent sverigedemokrater. En fantastisk ökning på relativt kort tid. Det vart rena upproret.

Det kommer du ju runt genom att regga dig via annan IP.
Citera
2019-11-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Det är väl snarare så att dom just nu håller på att dö? Familjeliv har många bra användare som faktiskt hjälper folk men det känns som att det blivit färre och färre av dessa och fler och fler av surkärringar som hakar upp sig på skitsaker... typ hur ord används eller att någon råkat säga något dumt! Nästan alla trådar slutar i onödiga skitdiskussioner. I dom fallen är moderatorerna frånvarande och ingriper inte. MEN yttrar du ett ord fel mot någon priviligierad användare så åker du ut! Jävligt konstiga prioriteringar... Sånt gör ju så att färre söker sig dit!

Sen är det skumt att moderatorerna inte tål olika åsikter men ändå envisas med att ha ett forum för politik

Varför ens bry sig om familjeliv? Senast jag hade ett konto där tröttnade jag på skiten och ville bli utelåst så att jag inte kunde gå in där ens om jag ville. Orkade inte kontakta en moderator så jag skrev nåt om hur aggressiva afrikaner är. Då small det bara till. Deras älskade gambianer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in