Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2008-09-03, 21:38
  #97
Avstängd
Deceptors avatar
Hans är duktig, det är bara säljsnacket som är mindre käckt.
Citera
2019-01-09, 13:48
  #98
Medlem
Dvargvarmes avatar
Lite intresserad av nån pyrokurs å ser att Nilsson Lee har en del. MSB skriver att det ska vara en godkänd utbildningsanordnare men hittar inte dem där. Borde de inte vara där om de har kurser som ska ge olika behörigheter eller är det nåt jag inte fattat här?
Citera
2019-01-09, 15:32
  #99
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dvargvarme
Lite intresserad av nån pyrokurs å ser att Nilsson Lee har en del. MSB skriver att det ska vara en godkänd utbildningsanordnare men hittar inte dem där. Borde de inte vara där om de har kurser som ska ge olika behörigheter eller är det nåt jag inte fattat här?


Njae är ju som att Vägverket inte listar alla godkända körskolor om du tänker att MSB borde lista godkända kurser runt om i Sverige. De godkänner de som vill köra kurser, resten är upp till arrangerande företag men vad utbildningen skall innehålla är reglerat.

Nilsson & Lee kör garanterat, Smålands krutbruk har åtminstone gjort 2018 och LJ Fyrverkeri kommer köra igång 2019. GFF vet jag är godkända utbildningsanordnare men vet inte om de kommit igång med någon verksamhet eller om det primärt kommer vara för egen personal. Finns säkert fler...
Citera
2019-01-09, 16:46
  #100
Medlem
Middlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dvargvarme
Lite intresserad av nån pyrokurs å ser att Nilsson Lee har en del. MSB skriver att det ska vara en godkänd utbildningsanordnare men hittar inte dem där. Borde de inte vara där om de har kurser som ska ge olika behörigheter eller är det nåt jag inte fattat här?

Är kanske FERMO i Ronneby som är företaget bakom utbildningarna hos Nilsson & Lee?
Citera
2019-01-09, 19:34
  #101
Medlem
Pyronostalgis avatar
Missförstod frågan lite, sorry.
Det stämmer nog. Hans kurs är maxad, lång (typ 10dagar?) och i två delar. Säkert väldigt bra men för detaljerad för min smak med tanke på att Smålands på 2,5 funkade fint för mig. Var innan nya direktiv från MSB så även den kanske är längre nu.
Citera
2019-01-10, 08:58
  #102
Medlem
Dvargvarmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Missförstod frågan lite, sorry.
Det stämmer nog. Hans kurs är maxad, lång (typ 10dagar?) och i två delar. Säkert väldigt bra men för detaljerad för min smak med tanke på att Smålands på 2,5 funkade fint för mig. Var innan nya direktiv från MSB så även den kanske är längre nu.

Ah ingen fara skrev frågan lite vimsigt ser jag!😉. Men så bra å tack då Middleman då är han ju godkänd av MSB då!
Tråden här e ju intressant att läsa bakåt i men kan inte nån som gått mera nyligen berätta lite om kurserna hos Nilsson Lee? Är ju ändå topic här 🙂
Citera
2019-01-26, 00:28
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dvargvarme
Tråden här e ju intressant att läsa bakåt i men kan inte nån som gått mera nyligen berätta lite om kurserna hos Nilsson Lee? Är ju ändå topic här 🙂

Har också funderat på om man skulle satsa på att gå deras IPC-kurs; instämmer i att det vore intressant att höra vad eventuella tidigare deltagare kan ha att säga om den.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback