Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-22, 18:28
  #1
Medlem
En vän till mig har smittats av Klamydia. Problemet är det att han lever i ett förhållande med en tjej sedan 7år tillbaks... Det va visst dåligt i höstats och han hade sex med en tjej. Förra veckan ringde de och sa att han va tvungen att testa sig för sjukdomar för att hans namn kommit upp av någon annan person. (antagligen tjejen)


Nu till frågan. När han går och testar sig och det vissar sig att han har klamydia så måste de ju även testa hans tjej. Men vad kommer de säga till henne???

De har ju tystnadsplikt och får ju inte säga vem den andra är. Då hör till att min vän trodde att hans tjej hade sex med en kille då det va dåligt i deras förhållande.

Klarar han sig med att säga att han inte vet ifrån klamydian kommer eller borde han berätta???


Jag skriver åt honom då han inte är intresserad eller har tillgång till Internet eller Dator.

///M
Citera
2007-08-22, 18:44
  #2
Medlem
Askas avatar
Tror inte att han kommer undan med att skylla på tjejen. Eftersom han blivit kontaktad av någon annan så kan det ju inte vara sin egen tjej han fått det av. Så han är skyldig att berätta det för tjejen. Kanske han lär sig en läxa av, oansvarigt att vara otrogen utan att ens skydda sig...
Citera
2007-08-22, 18:46
  #3
Medlem
Liksom lite svårt för dig att slingra dig ur det hela om det nu inte är så att det är din tjej som har kladdat ner dig men det låter ju inte troligt. Det verkar inte vara någon win-win situation direkt.
Finns en överhängande risk att ni inte kollar Idol tillsammans i höst.
Citera
2007-08-22, 18:49
  #4
Medlem
Eh, hur korkad är du? Om "hans" flickvän inte haft sex med någon annan de senaste sju åren o hon blir kallad samt visar sig ha klamydia - hur lång tid tar det då för henne att lägga ihop ett och ett?

Kondomreklamen som går på TV ibland har här fått ett livs levande exempel att ta upp i reklam 2.0
Citera
2007-08-22, 18:50
  #5
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gustenmicke
Nu till frågan. När han går och testar sig och det vissar sig att han har klamydia så måste de ju även testa hans tjej. Men vad kommer de säga till henne???
Varför måste han nämna nåt om sin tjej då? Okay att det inte är så snällt att låta henne gå där med klamydia utan att veta om det, men rent teoretiskt...
Citera
2007-08-22, 18:56
  #6
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Varför måste han nämna nåt om sin tjej då? Okay att det inte är så snällt att låta henne gå där med klamydia utan att veta om det, men rent teoretiskt...

Sure, visst går det att blåneka och inte ge flickvännens namn, men det är riktigt lågt. Eftersom man kan bli steril av att gå med klamydia länge så är det jävligt grymt att utsätta henne för risken bara för att han inte har stake att stå för sin otrohet.
Citera
2007-08-22, 19:00
  #7
Medlem
TrialByErrors avatar
Bättre att göra testet först för att se om han är smittad, innan dess är det rätt meningslöst att spekulera hur han ska berätta det för tjejjen.
Citera
2007-08-22, 19:09
  #8
Medlem
death_in_a_boxs avatar
Va? Missar jag nåt?
Kille har varit ihop med Tjej länge.
Kille har vänstrat och fått kladde.
Tjej har kanske vänstrat.

Lösning:
Kille uppger Tjej som sexpartner. -> Tjej kallas till test.
Om Tjej vänstrat lär hon ju hålla käften om testet och anta att den som angett henne var hennes vänsterprassel.
Om Tjej inte vänstrat lär hon ju förr eller senare lägga ihop 1 och 2 och då har hon och Kille något att snacka om (vilket de kanske har ändå om de springer och vänstrar?)

Så det blir ju ett fint test på om Killes misstankar mot Tjej är befogade eller ej.
Citera
2007-08-22, 19:11
  #9
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Sure, visst går det att blåneka och inte ge flickvännens namn, men det är riktigt lågt. Eftersom man kan bli steril av att gå med klamydia länge så är det jävligt grymt att utsätta henne för risken bara för att han inte har stake att stå för sin otrohet.
Jo, jag håller med om att det vore lågt. Tänkte mest på om det var upp till personens eget samvete.
Citera
2007-08-22, 19:14
  #10
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av death_in_a_box
Va? Missar jag nåt?
Kille har varit ihop med Tjej länge.
Kille har vänstrat och fått kladde.
Tjej har kanske vänstrat.

Lösning:
Kille uppger Tjej som sexpartner. -> Tjej kallas till test.
Om Tjej vänstrat lär hon ju hålla käften om testet och anta att den som angett henne var hennes vänsterprassel.
Om Tjej inte vänstrat lär hon ju förr eller senare lägga ihop 1 och 2 och då har hon och Kille något att snacka om (vilket de kanske har ändå om de springer och vänstrar?)

Så det blir ju ett fint test på om Killes misstankar mot Tjej är befogade eller ej.

Om inte hon när hon får ett positivt svar gör precis samma sak tillbaka
Citera
2007-08-22, 21:12
  #11
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av death_in_a_box
Va? Missar jag nåt?
Kille har varit ihop med Tjej länge.
Kille har vänstrat och fått kladde.
Tjej har kanske vänstrat.

Lösning:
Kille uppger Tjej som sexpartner. -> Tjej kallas till test.
Om Tjej vänstrat lär hon ju hålla käften om testet och anta att den som angett henne var hennes vänsterprassel.
Om Tjej inte vänstrat lär hon ju förr eller senare lägga ihop 1 och 2 och då har hon och Kille något att snacka om (vilket de kanske har ändå om de springer och vänstrar?)

Så det blir ju ett fint test på om Killes misstankar mot Tjej är befogade eller ej.

Fast det kan ju vara flickvännen som har tvingats ange honom och nu hoppas hon på att han själv skall tro att det kommer från honom.

Det här verkar vara en "lose/lose situation". Har han Klamydia så är det nog bara att lägga korten på bordet.
Citera
2007-08-22, 21:17
  #12
Avstängd
rollebolles avatar
Läste bara "en vän till mig, sen börja jag asgarva.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback