Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-22, 14:18
  #1
Avstängd
Ett nytt pusselspel! Detta kräver enormt mycket logik och en hel del datorkunskaper för att knäcka. Ingen har klarat det ännu.

http://spel.haag.se

Welcome to an addictive game full of mindblowing obstacles designed for the clever ones.

Your mission is to outsmart the many levels blocking your path and become one of the very few who solves them all. Each level requires a username and password which can be discovered by logical reasoning and creative thinking. As you get futher, lesser clues will appear and abstract abilities becomes an essential tool to succeed. Few are skilled enough to solve the complete puzzel.
Citera
2007-08-22, 14:24
  #2
Medlem
roaders avatar
Hmm ännu en skamlös not pron-kopia.
Citera
2007-08-22, 14:46
  #3
Medlem
roaders avatar
Någon som har klarat 3:an? Jag kan inget höra ty jag har en banan uti mitt öra eller vad det nu betyder, vad ska jag göra med det?
Citera
2007-08-22, 15:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Någon som har klarat 3:an? Jag kan inget höra ty jag har en banan uti mitt öra eller vad det nu betyder, vad ska jag göra med det?

WWW-Authenticate: Basic realm="Knock-Knock... Who is it?"

Antar att det har något att göra med de engelska knock-knock-skämten...

Knock, knock!
Who's there?
Banana. Knock, knock!
Who's there?
Banana. Knock, knock!
Who's there?
Banana. Knock, knock!
Who's there?
Orange.
Orange who?
Orange you glad I didn't say "banana"?
(Aren't you glad I didn't say "banana"?)
Citera
2007-08-22, 15:21
  #5
Medlem
Angrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aidsbarn
WWW-Authenticate: Basic realm="Knock-Knock... Who is it?"

Antar att det har något att göra med de engelska knock-knock-skämten...

Knock, knock!
Who's there?
Banana. Knock, knock!
Who's there?
Banana. Knock, knock!
Who's there?
Banana. Knock, knock!
Who's there?
Orange.
Orange who?
Orange you glad I didn't say "banana"?
(Aren't you glad I didn't say "banana"?)

Tänkte samma sak.. Testade med banana orange osv, men har inte kommit till nåt än..
Citera
2007-08-22, 15:30
  #6
Medlem
roaders avatar
Läste på ett annat forum att man skulle höja volymen men jag provade det först av allt och jag hörde ingenting... klurigt det där.
Citera
2007-08-22, 15:33
  #7
Medlem
Angrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Läste på ett annat forum att man skulle höja volymen men jag provade det först av allt och jag hörde ingenting... klurigt det där.

Verkligen.. Har klurat i en timme nu.. Jag själv tror inte volymen är ett måste, men kanske :-)
Citera
2007-08-22, 15:37
  #8
Medlem
Biffens avatar
Ok, jag får väll vara ärlig...Jag måste vara en jävligt dum jävel, för jag kommer inte in i den första dörren....

Lassa fram en liten hint till oss mindre begåvade
Citera
2007-08-22, 15:38
  #9
Medlem
roaders avatar
Ja den är svår om man inte spelat denna typ av spel förut, du ska leta efter ledtrådar överallt. I bilden, i titeln på sidan, i popup-rutan och i källkoden. Dåligt att dom inte nämner det på första sidan.
Citera
2007-08-22, 15:42
  #10
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Ja den är svår om man inte spelat denna typ av spel förut, du ska leta efter ledtrådar överallt. I bilden, i titeln på sidan, i popup-rutan och i källkoden. Dåligt att dom inte nämner det på första sidan.


ok, nu tog jag den i alla fall....gissar att det inte fortsätter på samma sätt dock
Citera
2007-08-22, 15:47
  #11
Medlem
siarens avatar
3an verkar ha buggat. Förr hörde man what a wonderful world med louis armstrong om man höjde.

Citera
2007-08-22, 15:47
  #12
Medlem
Sane?s avatar
3:
Det finns ett script i head med en rad som ser ut såhär:
Kod:
eval(function(p,a,c,k,e,r){e=function(c){return c.toString(a)};if(!''.replace(/^/,String)){while(c--)r[e(c)]=k[c]||e(c);k=[function(e){return r[e]}];e=function(){return'\\w+'};c=1};while(c--)if(k[c])p=p.replace(new RegExp('\\b'+e(c)+'\\b','g'),k[c]);return p}('1(2.3.4(\'5\')=="5"){b("6.c[0].7=\'d.e\'",f)}1(2.3.4(\'8\')=="8"){6.g(\'<9 7="h.i" j="a" k="a"></9>\')}',21,21,'|if|location|href|match|etla|document|src|olum|embed|true|setTimeout|images|fw23fc|jpg|3  00000|write|kaj3|mp3|autostart|hidden'.split('|'),0,{}))
Jag är övertygad om att lösningen finns att finna i scriptet om man orkar nysta upp det (kommer försöka när jag slutat jobba).
Det skapar iaf en osynlig mediaspelare som försöker spela "kaj3.mp3".

Kan förresten tipsa om developer console till opera för såna här spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback